اسماعیلی، محمد و هومن، حیدر علی( 1381 ). انطباق و هنجار یابی آزمون ریاضیات ایران کی مت.
.323-332 ،6- پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 4
آقاجانی، سیف الله؛ خرمایی، فرهاد؛ رجبی، سعید و رستم اوغلی خیاوی، زهرا( 1391 ). ارتباط حرمت خود
.6-26،(3) و خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان. روا نشناسی مدرسه، 1
باطنی، پونه؛ ابوالقاسمی، عباس؛ عل یاکبری دهکردی، مهناز و هرمزی، محمود ( 1392 ). تأثیر آموزش
،(3) مهارت های نظم دهی هیجانی بر مؤلف ههای اضطراب در دختران دبیرستانی. روا نشناسی مدرسه، 2
.23-37
حقیقت، شهربانو( 1377 ). بررسی ویژگی های شخصیتی دانش آموزان خلاق و تعیین رابطه ی میان خلاقیت
با پیشرفت تحصیلی، هوش، طبقه ی اجتماعی و جنسیت در گروهی از دان شآموزان سال سوم راهنمایی
.54-65 ،(4 ) در شهر شیراز. شورای تحقیقات آموزسی استان فارس، 1
خسروی، علی اکبر ( 1390 ). آموزش مؤثر ریاضی به کودکان دارای ناتوانی های یادگیری. تعلیم و تربیت
.15-22 ،(11) استثنائی، 107
سواری، کریم و عر بزاده، شیما ( 1392 ). ساخت و تعیین ویژگ یها، روا نسنجی پرس شنامه های
.75-92 ،(2) خودتنظیمی تحصیلی. روا نشناسی مدرسه، 2
عابدی، احمد( 2002 ). اثر مداخلات عصب روان شناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار
.1-16،(1) ناتوانی های یادگیری ریاضی. تاز ههای علوم شناختی، 1
عاشوری، جمال؛ آزادمرد، شهنام؛ جلی لآبکنار، سیده سمیه و معین یکیا، مهدی ( 1392 ). الگوی پیش بینی
پیشرفت تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی، جهت گیری هدف پیشرفت و هوش معنوی
.118-136 ،(4) در درس زیست شناسی. روا نشناسی مدرسه، 2
محمودی، زهرا( 1377 ). بررسی رابط هی خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی
دان شآموزان دختر پای هی دوم راهنمایی شهرستان شهریا . ر پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت
.32-54 ،(5) معلم، 2
Bandura, A. (2005). Social foundation of thought and action. Engle wood cliffs, NJ:
precentic Hali,15, 34- 42.
Buysse V., Goldman, B. D & skinner, M. L. (2003). Seeing effects on friendship formation
among young children with and without disabilities Exceptional children, 68 (4), 503-
517.
Caprara, G.V. Fida, R., Vecchione. M., Del Bove, G., Vecchio, G.M & Barbaranelli , G
(2008). Longitual – nal analysis of the vole of perveived self – efficacy for self –
regulated learning in academic continuance and achievements. Journal of Educational
psychology, 100 (3), 525-534.
Chang, D. H. (2012). Coal and self – evaluative influences during children cognitive skills
learning. American educational research Journal. 33, 359-382.
Cole, J., Logan, T. K. & Walker, R. (2011). Social exclusion personal control, self –
regulation, and stress among substance Abuse Treatment clients. Drug and Alchol
rependencc, 113, 13-20.
Elliot, A. J & Mcgregor, H, A. (2001). A 2×2 achievement goal framework. Journal of
personality and social psychology, 80, 501-519.
Geary, D. C. (2004). Mathematics and learning disabilities journal of learning disabilites:
37 (1), 4-15.
Huntington, D. D. & Bender, W. N. (1993). Adolescents with learning disabilities ar risk?
Emotional well – being depression, sucide Journal of learning disabilities, 28 (1) 159-
166.
Lufi, D., Ilner, E. & Levi, N. (2004). Assessment of ability cognitive skills and personality
characteristic of Ado descents with learning disabilities issues in special education and
rehabilitation, 19 (1), 69-82.
Mazzcco, M. & Thompson, R. E. (2005). Kindergarten predictors ot math learning
disability. Learning disabilities research & practice, 20 (3) 172-142.
Pajars, F & Valiante. (2002). Gender difference in writing motivational and achievement of
middle school students: A function of gender oriental. Journal of conteemporary
educational psycholojy, 26,366-381.
Pavot, W. & Dienner, E. (1993). The affective and cognitive context of self – reported
measure of subjective well – being social indicators Research, 28 (1), 1-20.
Putwain, D. W. & daniels, R. A. (2010). Is the Relationship betweenCompetence Beliefs
and Test Anxiety Influenced by Goal Orientation? Learning and Individual Differences,
20 (1), 8-10.
Schunk, D. H. (2012). Coal and self – evaluative influences during children cognitive skills
learning. American educational research Journal, 33, 359-382.
مقایسه ی راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی
78
Ulf Andersson & Richardostergren. (2012). Lerning and individual Differences, volume 22,
issus, 6, pages 701-714.
Winer, J. (2004). Do Peer relationships foster behavioral adjustment in children with
learning disabilities, learning disability Quarterly, 27 (1), 291-300.
Zimmerman, B. J. (1990). Self– Regulated learning and academic learning and
achievement. The Emergence of a social cognitive perspective. Educational psychology
Review, 2, 307-323