پوشنه، کامبیز ( 1390 ). غربالگری و تشخیص زود هنگام ناتوانی یادگیری ریاضی . تعلیم و تربیت استثن ائی،
.31-37 ،(3)107
حمید، نجمه ( 1385 ). بررسی اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر و پسر دوره ی ابتدایی ناحیه ی
یک شهر تهران و اثر آموزش کاربردی، تقویت ژتونی و آرامش عضلانی در کاهش اختلال یادگیری
.119-136 ،(2) ریاضی در آنان. مجل هی علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 13
سیدعباس زاده، میرمحمد؛ گنجی، مسعود و شیرزاد، علی ( 1382 ). بررسی راب ط هی هوش، پیشرفت تحصیلی
دانشآموزان پا ی هی سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعداد درخشان شهرستان اردبی . ل پایان نامه ی
کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله ( 1379 ). نارسایی های ویژه در یادگیری و چگونگی تشخیص و
روشهای بازپروری. تهران: انتشارات لکیان.
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس؛ نریمانی، محمد و قائمی، فاطمه ( 1391 ). اثربخشی آموزش کنترل تکانه
،(4) روا نشناسی مدرس ه، 1 .ADHD برخورد کارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه های
.57-74
.( مرادی، علی ؛ هاشمی، تورج ؛ فرز اد، ولی ؛ کرامتی، هاشم ؛ بیرامی، منصور و کاووسیان، جمیله ( 1387
مقایسه ی اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی، خودتنظیمی رفتار انگیزشی، خودتعلیمی کلامی بر
عملکرد ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی .
.5-15 ،(1) فص لنام هی پژوهش در سلامت روا نشناختی، 2
میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی و فلیزاده، لیلا ( 1391 ). ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با
.90-103 ،(4) عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر. روا نشناسی مدرسه، 1
نعامی، عبدالزهر ا ( 1388 ). رابطه ی بین کیفیت یادگیری با فرسودگی تحصیلی دا نشجویان کارشناسی ارشد
دانشگاه شهید چمران اهواز . مجل هی مطالعات روا نشناختی علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه الزهر ا،
.22-34 ،(3) 2
Ansari, D. & Karmiloff-Smith, A. (2002) Atypical trajectories of number developmental:a
neuroconstructivist perspective. Trend in Cognitive Sciences, 6 (2),511-516.
Barratt, E. S. (1994). Impulsivity: integrating cognitive, behavioral, biological and
environmental data, IN W. B. Mccwn, j. L. John: Washington, D. C.: American
Psychological Association.
Brown, K. W. & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Acceptance and
Commitment Training and Its role in psychological wellbeing. Journal of Personality
and Social Psychology. 84(9), 822-848.
Diefendorff, J. M., Richard, E. M. & Yang, J. (2008). Linking emotion regulation
strategies to affective events and negative emotions at work. J Vocat Behav, 73(6), 498–
508.
Diener, E. & Emmons, R. A. (1984). «The independence of positive and negative affect».
Journal of Personality and Social Psychology, 47(5), 1105-1117.
Gartland, D. & Strosnider, R. (2007). Learning disabilities and young children:
Identification and intervention. Learning Disability Quarterly, 30 ( 1), 63-72.
Greenberg, Leslie (2006) Emotion-Focused Therapy: A Synopsis. Journal of
Contemporary Psychotherapy. Volume 36(2), 87-93.
Hayes, S. C. (2004). Acceptance and commitment therapy, relational frame theory, and the
third wave of behavioral and cognitive therapies. Behavior Therapy, 35(4), 639-665.
Junkin, S. E. (2007). Yoga and self-esteem: exploring change in middle-age women. A
Thesis Submitted to the College of Graduate Studies and Research in Partial Fulfillment
of the Requirements for the Degree of Master of Science in the College of Kinesiology
University of Saskatchewan Saskatoon August, 12 (3), 72-76.
Maslach, C. & Jackson, S. E. (1984).Burnout in organizational setting, Applied Social
Psychology Annual, 5 (1),133-153.
Moeller, F. G. (2001). The impact of impulsivity on cocaine use and retention in treatment,
Journal of Substance Abuse Treatment, 21(4), 193-198.
Ostafin, B.D.( 2006). Acceptance and Commitment Training and the Reduction of
Psychological Distress: A Preliminary Study. Cognitive and Behavioral Practice, 13(3),
191-197.
Pos, Alberta, E. & Greenberg, Leslie, S. (2007) Emotion-focused Therapy: The
Transforming Power of Affect Journal of Contemporary Psychotherapy .Volume 37 (1),
25-36.
Posavac, H.D., Sheridan, M., and Posavac, S. (1999). A cueing procedure to control
impulsivity in children with attention deficit hyperactivity disorder. Journal Behavior
Modification, 23(4), 234-253.
Saklofske, D. H., Austin, E. J., Mastoras, S. M., Beaton, L. & Osborne. SH. E.(2011).
Relationships of personality, affect, emotional intelligence and coping with
studentstress and academic success: Different patterns of association for stress and
success. Learning and Individual Differences, doi:10.1016/j.lindif. 10 (3), 1-7.
Salmela-Aro, K., Savolainen, H. & Holopainen, L. (2008).Depressive symptoms and
school burnout during adolescence, Journal of Yoyth and Adolescence, 6 (2),34-45.
Salmela-Aro, K. & Naatanen, P. (2005). «PPI-10: Nuorten kouluuupumus-menetelma,
Adolescenta school burnout method». Helsinki, Finland: Edita.
Sloan, Denise, M. (2004) Emotion-Focused Therapy: An Interview with Leslie Greenberg.
Journal of Contemporary Psychotherapy, 34 (2), 105-116.
Sperry, L. (1999). Cognitive behavior therapy of DSM-IV disorder. USA: unner/ Mazel.
Sterr, A, M. (2003). Attention performance in young adults with learning disabilities.
Learning and Individual Differences, 14 (3), 125-133 .
Toppinen-Tanner, S., Ojaarvi, A., Vaananen, A., Kalimo, R. & Jappinen, P. (2005).
Burnout as a predictor of medically certified sickleave absences and their diagnosed
causes, Behavioral Medicine, 31(5),18-27.
Journal of Learning Disabilities, Spring 2014 مجله ی ناتوانی های یادگیری، بهار 1393
Vol.3, No.3/79-99 79-99/ دوره ی 3، شماره ی 3
99
Van Tilburg, M. A. L., Vingerhoets, A. M. & Van Heck, G. L. (1999). Determinants of
homesickness chronicity: Coping and personality. Personality and Individual
Differences, 27(6), 531−539.
Wubbels, T., Brekelmans, M. & Hooymayers, H. (1991). Interpersonal teacher behavior in
the classroom. In B. J. Faser and H. J. Walberg. Educational Enviroments, Evaluation,
Antecedents and Consequences, Oxford, Pergamon Press.
Zeidan, F. (2010). Mindfulness meditation improves cognition: Evidence of brief mental
training. Conscious Cogn; 19(2): 597-605.