بهالو هوره، ل و رضایی، ف. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای حرکتی مبتنی بر آزمون اوزرتسکی بر بهبود ادراک دیداری (تشخیص شکل از زمینه) در دانشآموزان با اختلال یادگیری.
اولین کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی، تربیتی علوم انسانی و روانشناسی. https://civilica.com/doc/676680/
پریناز، ب. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تابآوری و سازگاری دانشآموزان با اختلال یادگیری.
توانمندسازی کودکان استثنایی. 10(1)، 115-107.
[DOI:10.22034/ceciranj.2019.91936]
رجبی، غ.، چهاردولی، ح و عطاری، ی. (۱۳۸۷). بررسی رابطهی عملکرد خانواده و جو روانی- اجتماعی کلاس با ناسازگاری دانش آموزان دبیرستانی شهرستان ملایر. مجله ی علوم تربیتی و روانشناسی، ۱(2)، ۱۲۸- ۱۱۳٫.
رضائی، م. (1400).
اثرگذاری تمرینهای حرکتی درشت بر ادراک بینایی و پردازش دیداری و شنیداری و تجسم فضایی در کودکان دارای ناتوانی یادگیری. پایاننامه کاشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، مرکز پیام نور بناب.
https://civilica.com/doc/1572177/
صفوی، م.، موسوی لطفی، م و لطفی، ر. (1388). بررسی همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی – اجتماعی دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 14(5)، 261-255.
محرم زاده، م.، پاشائی، م و نقوی، ل. (1398). مقایسه سرمایه روانشناختی، سازگاری اجتماعی و سبک های عاطفی در دانش آموزان ورزشکار (فردی و گروهی) و غیرورزشکار.
مجله روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 8(3)، 155-168.
https://jsp.uma.ac.ir/article_847.html
محمدعلی لواسانی، م.، کرامتی، ه و کدیور، پ. (1397). اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر سازگاری اجتماعی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان با اختلال خواندن.
ناتوانیهای یادگیری، 7(3)، 91-109.
[DOI: 10.22098/jld.2018.629]
مهقانی، جمال الدین، س.، جناآبادی، ح. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری. راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12)، 15-1. https://www.sid.ir/paper/255126/fa
نادری، س.، باقری، م.، دره کردی، ع.، ساردویی، ع.ر. (1393). بررسی رابطه سبکهای دلبستگی مادر با سازگاری دانشآموزان با توجه به میزان تحصیلات والدین.
شخصیت و تفاوت های فردی، 3(5). 123-105.
https://www.sid.ir/paper/249754/fa
نظری، زهرا. (1400). بررسی سطح خود-تنظیمی و خرده مقیاس های آن در میان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه هرمزگان. اولین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت.
نوری زاده میرآبادی، م.، خواستاری، س.، شیرمردی، س.، بامداد، س و خسروی فارسانی، آ. (1396). اثربخشی مداخله مبتنی بر تنظیم هیجان بر راهبردهای نظمدهی شناختی هیجانی و ناگویی هیجانی در بیماران مبتلا به نارسایی عروقی کرونر قلب.
پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 2(10)، 13-1.
http://ensani.ir/file/download/article/20171231161032-10089-58.pdf
References
Accariya, Z., Khalil, M. (2016). The Socio-Emotional Adjustment of Learning-Disabled Students Undergoing School Transitions. Creative Education, 7, 139- 151. [DOI:10.4236/ce.2016.71014]
Armun, S., Gharadaghi, A., & Vahedi, S. (2022). The effectiveness of montessori's method education on visual-motor abilities of students with nonverbal learning disorders. Rooyesh, 10 (10), 133-144. [DOI:20.1001.1.2383353.1400.10.10.4.2]
Banisi, P. (2019). Effectiveness of self-regulation strategies training on resiliency and social adjustment in students with learning disorder. Empowering Exceptional Children, 10(1), 107-115. [DOI:10.22034/ceciranj.2019.91936]
Brown, J., Mc Donald, M., Besse, C., Manson, P., Mc Donald, R., Rohatinsky, N., & Sinfg, M. (2020). Anxiety, mental illness, learning disabilities, and learning accommodation use: A cross-sectional study. Journal of Professional Nursing. 6(5), 123- 132. [DOI:10.1016/j.profnurs.2020.08.007]
Chang, C. Y., Panjaburee, P., Lin, H. C., Lai, C. L., & Hwang, G. H. (2022). Effects of online strategies on students’ learning performance, self-efficacy, self-regulation and critical thinking in university online courses. Educational Technology Research and Development, 1-20. [DOI.org/10.1007/s11423-021-10071-y]
Frost, R., & McNaughton, N. (2017). The neural basis of delay discounting: A review and preliminary model. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 79: 48 -65.
Homer, B. D., Plass, J., Raffaele, C., Ober, T. M., & Ali, A. (2018). Improving high school students' executive functions through digital game play. Administration, Leadership & Technology Applied Psychology, 117, 50-58. [DOI:10.1016/j.compedu.2017.09.011]
Hughes, E. M., Riccomini, P. J., & Lee, J. Y. (2020). Investigating written expressions of mathematical reasoning for students with learning disabilities. The Journal of Mathematical Behavior, 58, 100- 112.
Huijsmans, M., T., Kleemans, Van der Ven, S., & Kroesbergen, E. H. (2020). The relevance of subtyping children with mathematical learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 104, 1-13. [DOI:10.1016/j.ridd.2020.103704
Jarrett, S., & Tilley, E. (2022). The history of the history of learning disability. British Journal of Learning Disabilities, 50(2), 132-142. [DOI:10.1111/bld.12461]
Lavasani, M., keramati, H., & Kadivar, P. (2018). Effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on social adjustment and educational adaptability of students with reading disorder. Journal of Learning Disabilities, 7(3), 91-109. [DOI: 10.22098/jld.2018.629]
Lee, M.Y., Wang, H.S., Chen. C.J. (2020). Development and Validation of the Social Adjustment Scale for Adolescents with Tourette Syndrome in Taiwan. Journal of Pediatric Nursing, 51, 13-20. [DOI: 10.1016/j.pedn.2019.05.023]
Lipka, O., Sarid, M., Zorach, I.A., Bufman, A., Hagag, A.A., & Peretz, H. (2020). Adjustment to Higher Education: A Comparison of Students With and Without Disabilities. Front. Psychol, 11, 1-11. [DOI:10.3389/fpsyg.2020.00923]
Mahghani jamalaldin, S., & Jenaabadi, H. (2017). The Effectiveness of Teaching Self-Regulatory Learning Strategies on Students Achievement Achievement Achievement in Students with Learning Disabilities. Journal of Cognitive strategies and learning, 7 (12), 1-15. https://www.sid.ir/paper/255126/en
McNaughton, S., Rosedale, N., Zhu, T., Siryj, J., Oldehaver, J., Teng, S. L., & Jesson, R. (2022). Relationships between self-regulation, social skills and writing achievement in digital schools. Reading and Writing, 1-19.
Moharramzadeh, M., Pashaei, M. & Nagavi, L. (2019). Comparing psychological capital, social adjustment and emotional styles in athletic students (individual and group) and non-athletes. Journal of School Psychology and Instititions, 8(3), 155-168.https://jsp.uma.ac.ir/article_847.html?lang=en
Naderi, S., Bagheri, M, Darekordi, A., & Sardouei, G, H. (1393). The relationship between maternal attachment styles and adjustment of students according to the educational level of parents. Journal of personality & individual differences, 3(5), 105-123. https://www.sid.ir/paper/249754/en
Narimani, M., Abolghasemi, A., Ilbeigy Ghalenei, R. (2018). Effect of Art Therapy (Painting) on Executive Functions and Visual Motor Coordination in Dyslexic Children. MEJDS, 8, 50-50. [DOI:20.1001.1.23222840.1397.8.0.17.2]
Rotem, A., & Henik, A. (2020). Multiplication facts and number sense in children with mathematics learning disabilities and typical achievers. Cognitive Development, 54, 866- 878. [DOI: 10.1016/j.cogdev.2020.100866]
Schoorl, J., van Rijn, S., de Wied, M., Van Goozen, S., & Swaab H. (2016). Emotion regulation difficulties in boys with oppositional defiant disorder/conduct disorder and the relation with comorbid autism traits and attention deficit traits. PLoS ONE, 11(7), 323-330. [DOI:10.1371/journal.pone.0159323]
Schwartz, F., Epinat-Duclos, J., Leone, J., Poisson, A., Prado, J. (2018). Impaired neural processing of transitive relations in children with math learning difficulty. NeuroImage: Clinical, 20, 1255-1265. [DOI:10.1016/j.nicl.2018.10.020]
Sharma, S., Sandhu, P., Zarabi, D. (2015). Adjustment Patterns of Students with Learning Disability in Government Schools of Chandigarh. International Journal of Education and Psychological Research (IJEPR), 4(4), 136- 140.
Sosa, G. W., & Lagana, L. (2019). The effects of video game training on the cognitive functioning of older adults: A community-based randomized controlled trial. Archives of Gerontology and Geriatrics, 80, 20-30. [DOI:10.1016/j.archger.2018.04.012]
Yang, C., Holden, S. M., Carter, M. D. K., & Webb, J. J. (2018). Social media social comparison and identity distress at the college transition: A dual-path model. Journal of Adolescence, 69(3), 92-102. [DOI:10.1016/j.adolescence.2018.09.007]
Zhao, Y., Meng, D., Ma, X., Guo, J., Zhu, L., Fu, Y., & Mu, L. (2022). Examining the relationship between bedtime procrastination and personality traits in Chinese college students: the mediating role of self-regulation skills. Journal of American College Health, 1-7. [DOI.org/10.1080/07448481.2022.2038179]
Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich & M. Zeinder (Eds.), Handbook of selfregulation (pp. 13-39). San Diego: Academic Press.