دلاور، ع. (١٣٨٦). روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: انتشارات پیام نور.
رسولی، ی.، و حسینی نیک، س. (1397). بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع ابتدایی استان کهگیلویه و بویر احمد از اختلالات یادگیری،
همایش کشوری و جشنواره کودکان با نیازهای خاص، اصفهان. https://civilica.com/doc/773009
شمالی احمدآبادی، م.، صداقت احمد آبادی، ف.، گرامی، م. ح و بهجت، آ. (1396). بررسی میزان آشنایی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اردکان با اختلالات یادگیری دانشآموزان،
پنجمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران.
https://civilica.com/doc/654486/
صادقیان، ز. (1394). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) بر اساس کتاب راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی (2013). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. [DOI:
10.22098/JLD.2023.11088.2028]
عبدی، ب.، صادق موسوی، خ.، قدیری نژادیان، ف.، جهرمی، م و پناهی ابوذر، ش. (1388). بررسی میزان آگاهی معلمان دبستانی از ناتوانیهای یادگیری دانشآموزان.
نشریه کودکان استثنایی، 9(4)، 345-356.
http://joec.ir/article-1-304-fa.html
گنجی، م. (1400). آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 جلد دوم، تهران: انتشارات ساوالان.
مولایی دزکی، ن.، باقری قلعه سلیمی، ا و پیروز، م. (1397). بررسی شناخت معلمان دوره ابتدایی منطقه بازفت از میزان اختلالات یادگیری در سال تحصیلی95-96، همایش کشوری و جشنواره کودکان با نیازهای خاص، اصفهان.
https://civilica.com/doc/773020/
References
Abdi, B., Moosavi, S. K. S., Ghadiri nejadian, F., Jahromi, M., & Panahi Aboozar, S. (2010). Teachers Knowledge on Learning Disabilities in Primary Schools. Journal Exceptional children, 9 (4), 345-356. (Persian) http://joec.ir/article-1-304-fa.html
Alahmadi, N. A., & El Keshky, M. E. S. (2019). Assessing primary school teachers’s knowledge of specific learning disabilities in the Kingdom of Saudi Arabia. Journal of Educational and Developmental Psychology, 9(1), 9-22. [DOI: 10.5539/jedp.v9n1p9]
Arifa, S., & Siraj, S. S. (2019). A descriptive study to assess the knowledge and attitude of primary school teachers regarding learning disabilities among children in selected schools of district Pulwama Kashmir. IP Journal of Paediatrics and Nursing Science, 2(1), 19-32. [DOI: 10.21275/SR21131115948]
Basim Ali, C. T., Fysal, N., Akhila Thasneem, A., Aswathy, P. S. (2019). Assessment of knowledge level on learning disability among primary school teachers. International Journal of Contemporary Pediatrics, 6(2), 1-5. [DOI: 10.18203/23493291.ijcp20190545]
Dhindsa, H., Borana, H., Yadav, J., Jangid, J., Gharu, K., Khawa, S. P., & Kumar, A. (2022). Knowledge regarding learning disabilities in children among primary school teachers. International Journal of Community Medicine and Public Health, 9(1), 235-239. [DOI: 10.18203/2394-6040.ijcmph20215003]
Ferguson, G. A., & Takane, Y. (2014). analysis in psychology and education (Translated by Ali Delavar, Siamak Naqshbandi), Tehran: Arsbaran Publishing House. (Persian). https://www.gisoom.com/book/1627928
Jalili, F. (2005). Investigating the level of learning disabilities of primary school students and the level of teachers' awareness of disabilities in Birjand city. Journal of Education and Training of Exceptional Children, 48, 26-32. (Persian). http://exceptionaleducation.ir/article-1-1906-fa.html
Javaid, H. I., Roheen, A., Saleem, S., Kanwal, S., & Qamar, R. (2022). Awareness and knowledge of learning disabilities among school teachers. Rawal Medical Journal, 47(2), 451-451.
Mohammadi, D. (2006). The relationship between behavioral disorders, coping strategies and emotional intelligence. Master's thesis, University of Tehran. (Persian). https://www.academia.edu/35080645
Moulai Dezki, N., Bagheri Qale Salimi, A., and Pirouz, M. (2018). Studying the knowledge of elementary school teachers in Bazfat region about the level of learning disorders in the academic year 95-96, national conference and festival of children with special needs, Isfahan. (Persian). https://civilica.com/doc/773020/
Muktamath, V. U., Hegde, P. R., & Chand, S. (2021). Types of Specific Learning Disability. In (Ed.), Learning Disabilities-Neurobiology, Assessment, Clinical Features and Treatments. IntechOpen. [DOI: 10.5772/intecopen.100809]
Rajesh, R., Amritha, T., Anju, J., Josmy, S., Juley, C., Neenu, A., Sandhya., Srinidhi., Jamuna., & Thabitha. (2022). Assessment of Knowledge Regarding Learning Disabilities in Children Among Primary School Teachers. Journal of Clinical and Biomedical Sciences, 10(2), 48-51. [DOI :10.58739/jcbs/v10i2.5]
Rasouli, Y., & Hosseini Nik, S. (2017). Examining the level of knowledge of elementary school teachers in Kohgiluyeh and Boyer Ahmad provinces about learning disorders, national conference and festival of children with special needs, Isfahan. (Persian). https://civilica.com/doc/773009
Sadeghian, Z. (2023). Construction and standardization of specific learning disability questionnaire (form teacher) along with its markers (reading, writing, math) based on the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders(2013), EducationalMeasurement, 12(48), 121-151. (Persian).
Shomali Ahmadabadi, M., Sedaghat Ahmadabadi, F., Gerami, M. H., & Behjat, A. (2016). Examining the level of familiarity of elementary school teachers of Ardakan city with students' learning disorders, the fifth scientific research conference of educational sciences and psychology, social and cultural harms of Iran, Tehran. (Persian). https://civilica.com/doc/654486/