ارجمند نیا، علیاکبر و شکوهی یکتا، محسن (1391). بهبود حافظهی فعال. تهران: تیمورزاده .
راقبیان، رویا؛ اخوان تفتی، مهناز و حجازی، الهه (1391). بررسی اثربخشی برنامهی طراحی شده براساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانشآموزان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 1(2)، 58-39.
کامکاری، کامبیز(1390). هوش آزمای تهران- استنفورد- بینه. تهران: مدارس کارآمد.
کرمینوری، رضا و مرادی، علیرضا (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی. تهران: جهاد دانشگاهی. دانشگاه تربیت معلم .
کریمی، سمیه و عسکری، سعید(1392). اثربخشی آموزش راهبردهای حافظهی فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامهی ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 79-90.
گنجی، مهدی (1392). روان شناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5. تهران: ساوالان.
لطفی، صلاحالدین (1391). اثربخشی برنامهی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظهی فعال دیداری- فضایی دانشآموزان با مشکلهای خواندن.دانشگاه تهران.
ورتس، مارگارتجی؛ کالاتا، ریچارد و تامکینز، جیمز (2007). زمینه آموزش کودکان استثنایی.ترجمهی مجتبی امیری مجد(1392). تهران: شهرآشوب .
هالاهان، دانیل؛ پی، لوید، جان؛ کافمن، جیمز؛ ویس، مارگارت و مارتینز، الیزابت (2005). اختلالهای یادگیری: مبانی، ویژگیها وتدریس مؤثر. ترجمهی حمید علیزاده (1391). تهران: ارسباران.
Alloway,T. P. (2009). Working memory,but not IQ, predicts subsequent learning in childrenwith learning difficult. European. Journal of psychological Assessment, 25,92-9.
American psychiatric association. (2013). Diagnotic and statistical manual of mental disorders (5thed.). Arlington, VA: American psychiatric publishing.
Arjmandnia, A, A., & Shokoohi yekta, M. (2012).Improving working memory:supporting students learning. Tehran:Teymor zade. (Persian).
Baddeley, A. D. (1992). Working memory. Science, 25, 556-559.
Carpenter, R, Just, L. (2010). Mathematicsinstruction in resource rooms: Instruction Quarterly. time and Teacher competence. Learning Disabilities,8,95-100.
Ganji, M. (2013). Psychology of exceptional children on Dsm. IV. Savalan publication. Tehran. Iran. (Persian).
Hallahan, D. P., Lloyd, J. W., Kauffman, J. M., Weiss, M. P., & Martinez, E. A. (2005). Learning disabilities Foundations, characteristics, and effective teaching. Boston: Allyn& Bacon.
Kamkari, K.(2011). Tehran-stanford-binet intelligence test.Tehran: karamad school. (Persian).
Karimi, S. & Askari, S. (2013). The effectiveness of working memory strategies training on improvement of reading performance in students with dyslexia. Journal of Learning Disabilities.3(1),79-90. (Persian).
Kormi-Nouri, R. & Moradi, A. R. (2009). Reading and Dyslexia Test. Jahad Daneshgahi Press. Tarbiat Moallem University. (Persian).
Lotfi, S. (2012). The effectiveness of computerized cognitive training on the performance of visual-spatial. (Persian).
Nevo, E., & Breznitz, Z.(2011). Assessment of working memory components at 6 years of age as predictors of reading achi evements. Journal of Experimental Child Psychology, 109, 73-90.
Papalia, D. E. (2013). An investigation of memory function in dyslexic children. British journal of Psychology.71 (4), 487-503.
Pumferey , P.(2003). Specific Learning disabilities (Dislexia). challenge and responses .ROULEDGE. London and Newyork
Raghebian, R., Akhavan Tafti, M. & Hejazi, E. (2012). An examination of the effectiveness of a program based on combining questioning the author and triarchic reading comprehension approaches in improving the students’ reading comprehension. Journal of school psychology, 1(2), 39-58. (Persian)
Sachese–lee,C.,& Sowanson, H. L.(2008). Mathematical problem solving disabilities. Journal of Exceptional childrens,79(3), 294-321.