اداره کل آموزش و پرورش استان همدان (1390). سالنامه آماری.
اسداللهی، قربانعلی (1371). تعیین میزان نارسانویسی در دانشآموزان کلاس سوم ابتداییمدارس شهر اصفهان و بررسی رابطه آن با جنس، نسبت فامیلی والدین، سواد والدین و تعداداعضای خانواده. شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان اصفهان.
اکبری، مصطفی (1382). بررسی علل نارساخوانی و نارسانویسی دانشآموزان دوره ابتدایی شهر همدان. شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان همدان.
امیری، فریبرز و اسدی، عباس (1375). تأثیر آموزش پیشدبستانی بر عملکرد دانشآموزان مقطع ابتدایی. پژوهشکدهی تعلیم و تربیت استان خوزستان.
انجمن روانپزشکی آمریکا (1995). راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی (جلد اول). ترجمهی محمدرضا نائینیان، عباسعلی اللهیاری و محمدابراهیم مداحی (1379). تهران: انتشارات دانشگاه شاهد.
بهاری قره گوز، علی (1386). ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی خواندن. نشریه پویش، 2(3)، 25- 11.
حسینی سفید دشتی، آمنه (1374). بررسی رابطه پیشدبستانی و پیشرفت تحصیلی دبستان. مجموعه مقالههای سمپوزیوم نقش آموزش ابتدایی و جایگاه مطلوب آن در جامعه. معاونت آموزش عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان.
حمیدپور، حسن، حسینائی، علی و پژوهنده، علی(1388). نقش آموزش پیشدبستانی در یادگیری مهارتهای روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 5(3)، 138-117.
سپاسی، حسین و شهنی ییلاق، منیجه و باقری، صرفناز(1388). مقایسه عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزشهای پیشدبستانی با کنترل هوش. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 16 (2)، 112-93.
سنه، افسانه و سلمان، زهرا و آقازاده، محرم (1387). تأثیر فعالیتهای بدنی و بازی بر رشد تواناییهای ذهنی پسران پیشدبستانی. فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، 26، 106-87.
عسگرینیا، مظفر (1376). بررسی تأثیر دورههای آمادگی بر فهم خواندن دانشآموزان کلاس اولابتدایی دو زبانه. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
فرشاد، مجید (1377). بررسی تأثیر آموزش و پرورش پیش از دبستان بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانشآموزان. شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران.
کول، ونیتا (2004). برنامه آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان. ترجمهی فرخنده مفیدی(1391). تهران: انتشارات سمت.
گورمن، جین چنگ (2000). اختلال های هیجانی و ناتوانیهای یادگیری در کلاسهای ابتدایی. ترجمه محمد نریمانی و ناصر نورانی دگرماندرق(1382). اردبیل: نشر نیکآموز.
مفیدی، فرخنده (1389). آموزش و پرورش پیشدبستانی و دبستان. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
مولایی تاجکوه، مسعود (1382). شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامههای پیشدبستانی از طریق بررسی تأثیر آموزش و پرورش پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه اول تا سوم ابتداییشهرستان ورامین در سال تحصیلی 81-80 . پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران (1384). بررسی شیوع و علل اختلال های یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 5(3)، 252-231.
والاس، جرالد و مکلافلین، جیمز (2001). ناتوانیهای ویژه یادگیری. ترجمهی محمد تقی منشی طوسی(1383). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
یوسفی، فاطمه (1382).بررسی تأثیر آموزش پیشدبستانی بر درک مطلب و سرعت خواندن در پایه اول ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد.