آشوری، داریوش (1386). باز اندیشی زبان فارسی: ده مقاله. تهران، نشر مرکز.
آقابابایی، سارا؛ ملک پور، مختار و عابدی، احمدی (1390). مقایسه کنشهای اجرایی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری املاء: عملکرد در آزمون عصب- روانشناختی نپسی. مجله روانشناسی بالینی، 4 (12)، 40 - 35.
ابراهیمزاده، خوشدوی؛ الهی، طاهره و رضایی، مظاهره. (1391). حافظهکاری دانشآموزان یک زبانه و دوزبانه. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 7 (28)، 22 - 1.
بیابانگرد، اسماعیل (1388). روانشناسی تربیتی. تهران، نشر ویرایش.
بلوم، بنجامیناس (1982). ویژگیهای آدمی و یادگیری آموزشگاهی. علی اکبر سیف (1391). تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
بهرام، صفا؛ عطاری، لطیف و روشن، بلقیس (1393). تاثیر دو زبانگی بر وضعیت تحصیلی دانشآموزان مقطع دوم ابتدایی در درس املاء. پایان نامه زبان شناسی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تهران.
بیگدلی، ایمان ا...؛ نجفی، محمود و عبدلحسینزاده، عباس (1392). اثر بخشی کاربرد یادیارها در اموزش املاء به کودکان دارای اختلال یادگیری املاء. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3 (2)، 20 - 6.
پارسایی، سلمان؛ کیانی، ستار و آزاد فارسانی، یاسر (1392). مقایسه حافظهی کاری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر یک زبانه و دو زبانه. مجله روانشناسی، 17 (1)، 119-104.
تبریزی، مصطفی (1391). اختلالها دیکته نویسی. تهران. انتشارات فراروان.
سعادتیشامیر، ابوطالب؛ کیامنش، علیرضا؛ کدیور، پروین و حمیدی، منصورعلی (1389). فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 35 (9)، 124- 89.
سعدالهی، علی؛ سلمانی، معصومه؛ افتخاری، زهرا؛ بختیاری، جلال؛ کسبی، فاطمه؛ محمدی، امید؛ مداح، مرضیه؛ رضایی، حسین و قربانی، راهب (1389). خطاهای دیکته نویسی دانشآموزان مدارس ابتدایی در جمعیتهای ایرانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 12 (1)، 59 تا 53.
زندی، بهمن؛ نعمتزاده، شهین؛ سمایی، مهدی و نبیفر، شیما (1385). بررسی و توصیف خطاهای املایی دانشآموزان پایه دوم دبستان. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6 (2)، 660 تا 639.
زندی، بهمن (1384). روش تدریس زبان فارسی در دوره دبستان. تهران، انتشارات سمت.
کریمی، عبدالعظیم (1384). بررسی نتایج مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن. پرلز. فصلنامه تعلیم و تربیت، 21 (1)، 88-39.
کریمی، عبدالعظیم و کریمی، مسعود (1388). مقایسه دانشآموزان دو زبانه و یک زبانه در وضعیت سواد خواندن بر اساس مطالعهی پیشرفت خواندن (2006PIRLS -). چکیده مقالات اولین همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها). (1391). دانشگاه پیام نور شازند.
کریمی، بهروز (1389). مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزشی، آگاهی واج شناسی، ترکیبی بر کاهش مشکلات املاءی دانشآموزان دبستانی و تدوین برنامه برای آن؛ (رساله دکترا). دانشگاه علامهطباطبایی.
کریمی، بهروز و رضایی، علیمحمد (1392). ساخت و بررسی پایایی و روایی آزمون تشخیصی املاء برای دانشآموزان پایه سوم دبستان. مجله روانشناسی افراد استثنایی، 3 (12)، 126- 107.
کریمی، بهروز و علیزاده، حمید (1391). اختلالهای یادگیری املاء. تهران، نشر روان.
نجفی، ابوالحسن (1389). غلط ننویسیم؛ فرهنگ دشواریهای زبان فارسی. تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
هالاهان، دی. پی؛ لوید، جی؛ کافمن، جی. ام؛ ویس، ام. پی؛ مارتینز، ال. (2005). اختلالهای یادگیری؛ مبانی، ویژگیها و تدریس موثر. ترجمه حمید علیزاده و همکاران. (1390). تهران، انتشارات ارسباران.
Allred, R. A. (1990). Gender differences in spelling achievement in grades 1 through 6. The Journal of Educational Research, 83(4), 187-193.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
Australian Institute Of Health and Welfare. (2004).
Children with Disabilities in Australia. Accessed from:
Http://Www.Aihw.Gov.Au
Betz, A. (1918). The Function of Dictation in the Teaching of Modern Languages1. The Modern Language Journal, 2(4), 150-156.
Boras, J. (2003). Spelling development: a comparative study of adult learners and grade seven children (Doctoral dissertation, Lethbridge, Alta.: University of Lethbridge, Faculty of Education.
Burman, D. D., Bitan, T., & Booth, J. R. (2008). Sex differences in neural processing of language among children. Neuropsychologia, 46(5), 1349-1362.
Calhoon, M. B., Greenberg, D., & Hunter, C. V. (2010). A comparison of standardized spelling assessments: Do they measure similar orthographic qualities?. Learning Disability Quarterly, 33(3), 159-170.
Chipere, N. (2014). Sex differences in phonological awareness and reading ability. Language Awareness, 23(3), 275-289.
Cornett, H. E. (2014). Gender Differences in Syntactic Development among English Speaking Adolescents. Student Pulse, 6(03).
Cree, A., Kay, A., & Steward, J. (2012). The economic and social cost of illiteracy: A snapshot of illiteracy in a global context. World Literacy Foundation.
Graham, S., Harris, K. R., MacArthur, C. A., & Schwartz, S. (1991). Writing and writing instruction for students with learning disabilities: Review of a research program. Learning Disability Quarterly, 14(2), 89-114.
Graham, S., Harris, K. R., MacArthur, C. A., & Schwartz, S. (1991). Writing and writing instruction for students with learning disabilities: Review of a research program. Learning Disability Quarterly, 14(2), 89-114.
Graham, S., Harris, K. R., & Larsen, L. (2001). Prevention and intervention of writing difficulties for students with learning disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 16(2), 74-84.
Kim, Y. S., Al Otaiba, S., Wanzek, J., & Gatlin, B. (2015). Toward an understanding of dimensions, predictors, and the gender gap in written composition. Journal of educational psychology, 107(1), 79.
Lewin, C. (2003). Sex Differences in Memory and Other Cognitive Abilities.
Limpo, T., & Alves, R. A. (2013). Modeling writing development: Contribution of transcription and self-regulation to Portuguese students' text generation quality. Journal of Educational Psychology, 105(2), 401.
Mellard, D. (2008). What is RTI. National Center on Response to Intervention.
Murray, A. D., Johnson, J., & Peters, J. (1990). Fine-tuning of utterance length to preverbal infants: Effects on later language development. Journal of Child Language, 17(3), 511-525.
Muter, V., & Snowling, M. (1997). Grammar and phonology predict spelling in middle childhood. Reading and Writing, 9(5-6), 407-425.
National Center for Learning Disability. (2014).
What Is Dysgraphia. www.Ncld.Org
Parsons, T. D., Rizzo, A. R., Zaag, C. V. D., McGee, J. S., & Buckwalter, J. G. (2005). Gender differences and cognition among older adults. Aging, Neuropsychology, and Cognition, 12(1), 78-88.
Pauls, F., Petermann, F., & Lepach, A. C. (2013). Gender differences in episodic memory and visual working memory including the effects of age. Memory, 21(7), 857-874.
Pontart, V., Bidet-Ildei, C., Lambert, E., Morisset, P., Flouret, L., & Alamargot, D. (2013). Influence of handwriting skills during spelling in primary and lower secondary grades. Frontiers in psychology, 4, 818.
Rios, D. M. (2000). Gender Differences in Spelling Achievement.
Wubbels, T., Brekelmans, J. M. G., Mainhard, T., den Brok, P. J., & van Tartwijk, J. W. F. (2015). Teacher-student relationships and student achievement.
Yeong, S. H., Fletcher, J., & Bayliss, D. M. (2014). Importance of phonological and orthographic skills for English reading and spelling: A comparison of English monolingual and Mandarin-English bilingual children. Journal of Educational Psychology, 106(4), 1107.
Agha-Babaie, S., Malek_Pour, M., & Abadi, A. (2012). A Comparison of Executive Functions in Children with and without Spelling Learning Disability: Performance on the NEPSY Neuropsychology Test. Journal of Clinical Psycology, 3(4), 35-40. (Persian)
Ashouri, D. (2010). Rethinking Persian Language. Nashr-e Markaz. (Persian).
Biabangard, E. (2005). Educational Psychoogy. Virayesh Publication.(Persian).
Bigdeli, E. Najafy, M. Abdol hosseinzadeh, A. (2014). Effectiveness of the application of mnemonics in dictation instruction for children with dictation learning disorders. Journal of Learning Disabilities, 3 (2). 125-131. (Persian).
Bloom, B. S. (1982). Human Characteristics and School Learning. Translated by: Ali Akbar Seif. (2013). University Publication Center. (Persian).
Eftekhari Z, Bakhtiyari J, Kasbi F, Mohamadi O, et al. (2010). Dictation errors among students of primary schools in Iranian populations. Journal of koomesh, 12 (1): 53-58. (Persian).
Halahan, D.,
Lloyd, J.,
Kaufman , J.,
Weiss, M.,
Martinez, E. (2005) Learning disorders (principles, characteristics and effective teaching). Translators:
Hamid Alizadeh & etal (1390). Published by Arasbaran. (Persian).
Karimi, A. (2005). The findings of Pirls 2001 on reading literacy in Iran. Journal of Education, 21 (1). 39-88. (Persian).
Karimi, A., & Kabiri, M. (2003). Comparing Bilingual and Monolingual Students’ Reading Comprehension; According to PIRLS 2006 Results: In abstract Book of Bilingual and Education: Challenges, Perspectives, and Solutions Conference. Research Institute for Education, Iran. (Persian).
Karimi, B. (2013). Compare the efficacy of educational methods, phonological awareness, spelling problems compound on school children and plan for it. Phd Thesis of Allame Tabatabaei University. (Persian).
Karimi, B. Rezaei, A M. (2014). Constructing and Evaluating Reliability and Validity of a Diagnostic Spelling Test for Third Grade Elementary School Students. Journal of Psychology of Exceptional Idividuas, 3 (12). 107-126. (Persian).
Karimy, B. Alizade, H. (1391). Spelling Learning Disorder. Ravan Publication. )Persian(.
Najafi, A. (2011). Wrong to write; culture of Persian language problems. University Publication Center. (Persian).
Parsaie S, Kiani S, Azad Farsani Y. (2013). Comparison between working memory and academic performance in bilingual and monolingual boy students. Journal of Psychology, 17(1):104-19. Persian. (Persian).
Rezaie, M. (2013) .Working Memory of Bilingual and Monolingual Children.
Journal of Educational Innovations. 7 (28). 1- 22. (Persian).
Saadati, A. Kiamanesh, A. Kadivar, P. Hamidi, M. A. (2010). Working memory, Reading Performance and Academic Achievement in male monolingual and bilingual stududent. Journal of Educational Innovations, 35 (3). 89- 124. )Persian(.
Sadollahi A, Salmani M, Tabrizy, M. (2012). Dictation Disorder. Fararavan Publication. (Persian).
Zandi, B., Nematzadeh, S., Samaaei, M., Nabifar, SH. (2006). An Analysis on the Persian Spelling Errors in the 2nd Grade Elementary Students. Journal of Research on Exceptional Children, 20 (2). 639- 660. (Persian).
Zandy, B. (1384). Primary School Teaching Method. Samt Publication. (Persian).