ایزدی، مریم (1376). بررسی ارتباط بین سبک های اسنادی و وضعیت سلامت روانی دانشجوبان دانشگاه آزاد خوراسگان. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی. دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
برزگر بفروئی، فاضل، صالح پور، مصطفی و امام جمعه، سید محمدرضا (1393). بررسی رابطه ی منبع کنترل و عزت نفس با خلاقیت در دان شآموزان دبیرستان های شهر اردکان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 3 (4)، 6-21.
بهمنزادگان جهرمی، مرضیه؛ یارمحمدیان، احمد و موسوی، حسین(1388). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بررفتارهای اوتیستی کو رشداجتماعی کودکان مبتلابه اختلال اوتیسم ازطریق داستانهای اجتماعی. روانشناسی اجتماعی(یافته های نو در روان شناسی)، 3(9)، 93-79
بیابانگرد، اسماعیل (1370). بررسی رابطه یبین مفاهیم منبع کنترل، عزتنفس و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی: دانشگاه علامه طباطبایی.
حاجلو، نادر؛ صبحی قراملکی، ناصر و فرجیان، آرزو (1394). مدل یابی علی فوبی اجتماعی دانشآموزن براساس هوش هیجانی، مهارتهای اجتماعی، عزت نفس و کمرویی. مجلهی روانشناسی مدرسه، 4 (3)، 23-46.
کریمی، صدیقه ؛ نجفی، محمود و محمدی فر، محمد علی (1395). مقایسه اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در دانشآموزن بی سرپرست و عادی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5 (3)، 167-182.
گلپرور، فرشته؛ میرنسب، میرمحمود و فتحیآذر، اسکندر (1389). اثربخشی آموزش خودنظارتی توجه برعملکرد حل مسئله ریاضی دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ذهنی. مجله روان شناسی کاربردی، 15، 54-41
گنجی، حمزه (1393). راهنمای کامل تغییرات ضروری DSM-5 چاپ اول، تهران: نشر ساوالان
محمودی، بهار (1387). شناخت سبک های اسنادی دانشآموزان دختر موفق و ناموفق دوره راهنمایی شهر تهران و بازآموزی اسنادی دانشآموزان دختر ناموفق. پایاننامه کارشناسی ارشد.دانشگاه علامه طباطبایی.
موسی زاده، توکل؛ شاه محمدی، سلمان و سلطان مرادی، ابوالفضل (1393). تبیین نقش اثر بخشی آموزش مهارت های مقابله ای بر خودکارآمدی و عزت نفس دانشآموزن پسر پایه ی اول دوره ی متوسطه. مجله ی روان شناسی مدرسه، 3 (2)، 226-239.
نیک نشان، شکوفه، نوری، ابوالقاسم و احمدی، احمد. (1388). تأثیر آموزش سبک اسناد بر بهبود سلامت عمومی گروهی از دبیران بازنشسته شهر اصفهان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری دانشگاه شیراز، 1(2)، 130-117.
دهقانی، مرضیه؛ امیری، شعله و مولوی، حسین (1386). مقایسه اثربخشی آموزش اسنادی و آموزش راهبردهای فراشناختی-اسنادی بر درک مطلب دانشآموزان نارساخوان دختر. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 26، 424-407
دروبزه، زهرا؛ خسروی، زهره و جاهدی، سهیلا (1376). تأثیر بازآموزی اسناد و راهبردهای شناختی یادگیری در پیشرفت ریاضی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر شیراز. نشریه علوم انسانی، 22، 60-47.
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس و عباسی، مسلم(1391). نقش عزتنفس و اضطراب امتحان در پیشبینی رضایت از زندگی دانشآموزان پسر دارای اختلال ریاضی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 62-42.
رفیعیزاده، محمدرضا (1380). بررسی و مقایسه اختلالهای رفتاری دانشآموزان با نارساییهای ویژه یادگیری و عادی دوره ابتدایی شهرستان یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه علامه طباطبایی.
شکوهییکتا، محسن و پرند، اکرم (1385). ناتوانیهای یادگیری. تهران : انتشارات تیمورزاده
نریمانی، محمد؛ پرزور، پرویز و بشرپور، سجاد(1394). مقایسه تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی،9(31)، 31-69.
نریمانی، محمد؛ پرزور، پرویز و بشرپور، سجاد(1394). مقایسه حساسیت بین فردی و تعادل عاطفی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص، مجلهی ناتوانی های یادگیری، 5(1)، 141-125.
نریمانی، محمد؛ پورعبدل، سعید و بشرپور، سجاد(1395). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش/ تعهد بر کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مجلهی ناتوانی های یادگیری، 6(1)، 121-140.
واضحی آشتیانی، علی. (1382). بررسی تأثیر بازآموزی اسنادی بر سبک اسنادی، عزتنفس، عملکرد و پشتکار در درس ریاضیات دانشآموزان. پایان نامه کارشناسیارشد. روان شناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
والاس، جرالد و مکلافین، جیمزآبیتا (1989). ناتوانیهای یادگیری: مفاهیم و ویژگیها. (ترجمهی منشی طوسی، محمدتقی (1376) مشهد: آستان قدس رضوی.
یوسفی، فریده و خیر، محمد. (1381). بررسی پایایی و روایی مقیاس سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون و مقایسه عملکرد دختران و پسران دبیرستانی در این مقیاس. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 2،.158-147.
یوسلیانی، غلامعلی؛ حبیبی، مجتبی و سلیمانی، اسماعیل (1391). رابطه ی رفتار مطلوب انضباطی با عملکرد خانواده، منبع کنترل و عزت نفس دانشآموزن. مجلهی روان شناسی مدرسه، 1 (2)، 114-134.
Agaliotis, I., & Goudiras, D. (2004).A profile ofinterpersonal conflict resolution of_ children withlearning disabilities.Learning Disabilities: A ContemporaryJournal, 2, 15-29.
Alesi, M., Rappo, G.,& Pepi, A. (2014). Depression, Anxiety at School and Self-Esteem in Children with Learning Disabilities. Psychological Abnormalities in Children, 3 (3), 1-8
Ashkani,.F. & Heydar, H. Effects of emotional adjustment on psychological welfare andattributional styles of students with learning disabilities in primary school. Journal ofLearning Disabilities, 4(1), 6-22. (Persian).
Ashouri M, Pourmohamadreza-Tajrishi M, Jalil-AbkenarS, & Ashouri J.[The effectiveness of learning strategiesand attribution retraining instruction methods onmathematics problem solving in intellectually disabledstudents (Persian).] Developmental Psychology: IranPsycholgy2011;8(31), 247-255.(Persian)
Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev,R. S. (2008). Emotional and_ behavioral charac__teristics over a six year period in youths withpersistent and no persistent_ dyscalculia. Journal ofLearning Disabilities, 41, 263-273.
Al-Yagon, M., & Mikulincer, M. (2004).Patterns ofclose relationships and socioemotional_ and aca__demic adjustment among school-age children withlearning disability. Learning_Disabilities Research& Practice, 19, 12-19.
AL Zyoudi, M. (2010). Differences in self-concept among student with and withoutlearning disabilities in al karak district in jorrdan. International journal of of specialeducation, 25(2), 21-40.
Bahmanzadegan, M. (2009).Effectiveness of social skills through social stories on socialdevelopment of children with Autism and Autistic Behavior in Shiraz.[Thesis]. Isfahan,Iran: University of Isfahan. (Persian).
Bauminger, N., & Kimhi-Kind, I. (2008). Socialinformation processing, security of_ attachment,and emotion regulation in children with learningdisabilities. Journal of_ Learning Disabilities, 41,315-332.
Biabangard I,(1991), the relationship between concepts of locus of Control,self -esteem and academic achievement among students,MA thesis,School ofpsychology and educational sciences ,Teacher Training University , Tehran,Iran.(Persian)
Darobzeh, Z,.Khosravi, z & Jahedi, s.(1997). The Effect of Attribution Retraining and Cognitive Strategies Students Learn in Fifth Grade Mathematics Achievement in Shiraz. Journal of Humanities, 2, 40-67. (Persian).
Dehgjani, M., Amiri, S & Moulavi, H.(2007). Compare the effectiveness of Teaching Attribution and MetacognitiveStrategies on Reading Comprehension in Students with Dyslexia Girl. Research onExceptional Children ،26, 407-424. (Persian).
Dobson,k. s (2001).Hand book of cognitive – behavior therapies. New York : Guilford press.
Estell, D. B., Jones, M. H., Pearl, R. A., Van Acker,R., Farmer, T. W., & Rodkin, P. R. (2008).Peer groups, popularity, and social preference:Trajectories of social functioning among studentswith and without learning disabilities. Journal ofLearning Disabilities, 41, 5-14.
Fristad, M. A., Topolosky, S., Weller, E. B. & Weller, R. A. (1992). Depression and learning disabilities in children. Journal of Affective Disorders, 26, 53–58.
Ganji, M. (2013).The Complete Guide DSM-5 changes and essential tips. Publisher: Savalan. (Persian).
Golparvar, F., Mirnasab.M., Fathi Azar,E.(2010). Effect of self-monitoringtraining of attention on math problem solving performance of male studentsin fourth primary school with math disability.Quarterly Journal of Appliedpsychology,3(15),41-54..(Persian).
Gresham, F.M., & Elliott, S.N. (1987).The relationship between adaptivebehavior and social skills: Issues in definition and assessment. Journalof Special Education, 21, 1, 167-181.
Hall, N.C., Jackson, S. E., Goetz, T and Musu- Gillette, L. E (2011). Attributional Retraining, Self-Esteam,And the Job Interview: Benefits and Risks for College Student Employment. The Journal of Experimental Education, 79, 318-339
Hollinger, J. D. (1987). Social skills for behaviourally disordered children as preparation for main streaming:Therapy practice and new directions, Remedial and special education, 8, 17-27
Horner, S. L.,& Gaither, S. M. (2004). Attributional Retraining Instruction With a Second-grade Class. Early Childhood Education Journal ,31 ( 3), 165-170.
Isazadegan, A., Micaeili, F. & Meroei-Milan, F. (2014).The relationship between hope,optimism and meaningofeducation with academic performance in high school students.Journal of school psychology, 3(2), 253-266.(Persian).
Izadi, M.(1997).Relationship between attribution styles and mental health of students Islamic Azad University of Khorasegan.[Thesis].Islamic Azad University of Khorasegan .(Persian).
Ladd, G. W., & Troop-Gordon, W. (2003).The role ofchronic peer difficulties in the development ofchildren’s psychological adjustment problems. ChildDevelopment, 74, 1344-1367.
Lyon, R. (2000). Developing reading skills in young children. Lecture summary PDFdocument. LearningDisabilities Association of America (LDA).
Mahmoudi, A., & Betsur, N. (2010). Relationship between adjustment and self- esteemamong adol Escents, Asian Journal of development matters, 3 (1),75-86.)Persian(.
Mahmoudi, B. (2008). Understanding the Attributional styles of Successful and Unsuccessful Female Students in Tehran and Attribution Retraining Middle School Female Students Failed.[Thesis].tehran, Iran: University Allameh Tabataba'i University. (Persian).
Matson, J. L., Rotatori, A. F., &. Helsel, W. J. (1983). Development of a rating seale to measure social skills in children: The matson evaluation of social skills with youngsters (MESSY). Behaviour research and therapy, 21,4, 335-340.
Martinez, R. S., & Semrud-Clikeman, M. (2004).Emotional adjustment and school functioning ofyoung adolescents with multiple versus single learningdisabilities. Journal of Learning Disabilities,37, 411-420.
McNulty, M. (2003). Dyslexia and the life course. Journal of Learning Disabilities, 36(4),363-381.
Merrel, k. w., & Gimpel, G. A. (1998). Social skills of children and adolescents: conceptualization, assessment and treatment, new Jerscy: Lawrence Erlbaum associates, Inc.
Narimani, M., Porzoor, P. & Basharpour, S.(2015). Comparison of interpersonal sensitivity and emotional balance in students with and without specific learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 5(1), 125-141. (Persian).
Narimani, M., Pourabdol, S. & Basharpour, S.(2016). The effectiveness of acceptance/ commitment training to decrease social anxiety in students with specific learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 6(1), 121-140. (Persian).
Narimani, M., Porzoor, P. & Basharpour, S.(2015). Comparison of negative mood regulation and emotional expressiveness in students with and without specific learning disorder. Journal of Research in Educational System, 9(31), 69-80. (Persian).
Newcomb, A. F., Bukowski, W. M., & Pattee, L.(1993). Children’s peer relations: A meta-analyticreview of popular, rejected, neglected, controversial,and average sociometric status. PsychologicalBulletin, 113, 99-128.
Nikneshan SH., Noori, A. & Ahmadi, S. A.(2009. Effectiveness of teaching attributional styles on the improvement of general well-being of a group of retired schoolteachers in Isfahan city.Journal of Studies Concerning Teaching and learning of Social Sciences and Humanities of Shiraz University, 2009, 1(2(2-57)): 117-130.(Persian).
Ommundsen,Y. ,Vaglum, P .(2007). The Influence of Attributional Style On The Soccer-Related Self-Esteem and Persistence in Soccer of Young Boys. Issue Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 1,45-50.
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (1984). Causal explanations as risk factor fordepression: Theory and evidence. Psychological Review, 91, 347-374.
Rajabi S, Abolghasemi A, Abbasi M. Investigating the Role of Self-esteem and Test Anxiety in Prediction of Life Satisfaction among the Mail Students with Dyscalculia. Journal of Learning Disabilities.2002; 1(3): 46-62.(Persian).
Rafieizadeh,M(2001). Review and compare behavioral disorders in normal and students with specific learning disorders in primary schools in city of Yazd. [Thesis].tehran,Iran: University Allameh Tabataba'i University. (Persian).
Saracoglu, B., Minden, H., Wilchesky, M.(2002). The adjustment of students with learningdisabilities to university and its relationship to self-esteem and self-efficacy. Journal ofLearning Disability, 35(1), 87-96.
Seligman, M. E. P., Kaslow, N. J., Alloy, L. B,.Peterson, C., Tanenbaum, R. L., & Abramson, L.Y. (1984). Attributional Style and Depressive Symptoms amongChildren. Journal of Abnormal Psychology, 93(2), 235-238.
Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., & Loftus, G. (2002).Atkinson and Hilgard's introduction to psychology. (14th ed). New York: Wadsworth Publ.
Schncider, B. H., Rubin, K. H., & ledingham, J. (1985). Children’s peer relations: Issues in assessment and intervention, New York: springer-verlag.
Stanley, P. D., Dai, Y., & Nolan, R. F. (1997). Differencesin depression and self-esteem reported by learningdisabledand behavior disordered middle schoolstudents. Journal of Adolescence, 20, 219-222.
Sharma, G. (2004). A comparative study of the personalitycharacteristics of primary school students withlearning disabilities and their non-learning disabledpeers. Learning Disability Quarterly, 27, 127-140.
Shokoohi Yekta, M., Parand, A.(2006). Learning Disabilities.Publisher: Teymourzadeh. (Persian).
Vazehi Ashtiani, A.(2003). The Effect of Attribution Retraining on Attribution Style, Self-esteem, and Perseverance in Mathematics Performance of Students.[Thesis].Iran University of Medical Scienceh.(Persian)
Wiener, J., & Schneider, B. H. (2002). A multisourceexploration of the friendship patterns of childrenwith and without learning disabilities. Journal ofAbnormal Child Psychology, 30, 127-142.
Wiener, J. (2004). Do peer relationships foster behavioraladjustment in children with learning disabilities?Learning Disability Quarterly, 27, 21-30.
Yousefi, F., & Khair, M. (2002). Study Reliability and Validity Assessment Scale, Matson social skills and compare the performance of boys and girls high on this scale. Social Sciences and Humanities Shiraz University, 2(36), 147-158. (Persian)..