آریاپوران، سعید؛ امیریمنش، مرضیه؛ تقوایی، داود و حقطلب، طاهره (1393). رابطهی ابعاد خودپنداره با انگیزش تحصیلی (خواندن، نوشتن و ریاضی) دانشآموزان ابتدایی دارای ناتوانیهای یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 4(1)، 72-56.
اصلانی، فاطمه؛ طالع پسند، سیاوش و مشهدی، علی (1391). مقایسه رابطه توانشهای نظریه ذهن و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان عادی و بیش فعال: نقش واسطهای توانایی نگهداری ذهنی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی، 42(1)، 50-33.
ارجمندنیا، علی اکبر؛ اسبقی، مونا؛ افروز، غلامعلی و رحمانیان، مهدیه. (1395). تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم از روی جمجمه (TDCS) بر افزایش حافظهی فعال کودکان مبتلا به اختلال ریاضی.مجله ی ناتوانی های یادگیری، 6(1)، 25-7.
بیرامی، منصور؛ پیمان نیا، بهرام و موسوی قیه قشلاقی، الهام. (1392). مقایسه کارکردهای اجرایی در دانشآموزان دارای اختلال ناتوانی در ریاضی با همتایان عادی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 1(1)، 29-15.
بشرپور، سجاد؛ نوری، حیدر؛ عطادخت، اکبر و نریمانی، محمد. (1395). مقایسهی یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5(3)، 27-7.
حقیقی، جمال و رجبی، غلام رضا. (1373). بررسی رابطه سن و جنسیت با مفهوم نگهداری ذهنی در دانشآموزان 6/5، 8/5 و 10/5 ساله دبستانهای اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1(3)، 22-3.
خدادای، جمیله و موسوی پور، سعید. (1392). شیوع اختلالات ریاضی در دانشآموزان کلاسهای دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 2(4)، 44-28.
دالوند، میر حسین و الهی، طاهره. (1391). عملکرد حافظه کاری در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله علوم رفتاری، 6(3)، 220-213.
سید محمدی، یحیی. (1393). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی .DSM-5 تهران، نشر روان.
سجادی، سید علی رضا؛ آخوندپور منطقی، علی و هاشمیان، پیمان. (1393). بررسی اثر نوروفیدبک در درمان اختلال یادگیری درس ریاضی کودکان مقطع سوم ابتدایی. مجله دانشکده پزشکی مشهد، 57(5)، 726-719.
رضایی، فرزین. (1394). خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک علوم رفتاری/ روان پزشکی بالینی. تهران، انتشارات ارجمند.
مشهدی، علی و محسنی، نیک چهره. (1385). بررسی مقایسهای توانشهای نظریه ذهن و نگهداری ذهنی عدد در کودکان عقب مانده ذهنی آموزشپذیر و کودکان عادی پیش دبستانی. مجله روان شناسی، 10(2)، 155-134.
میلانی فر، بهروز. (1396). روان شناسی کودکان و نوجوانان استثنائی. تهران، نشر قومس.
Agung, S. & Schwartz, M.S. (2007). Students understanding of conservation of matter, stoichiometry and balancing equations in Indonesia. International Journal of Science Education. 29(3), 1679-1702.
Syed Mohammadi, Y. (2014). Diagnostic and Statistical Manual of DSM-5Mental Disorders. Tehran, Ravan Publication.
Arjmandnai, A.A., Asbaghi, M., Afrouz, Gh. & Rahmanian, M. (2016). The effect of transcranial direct current stimulation (TDCS) on improving working memory performance in children with mathematical disorder. Journal of Learning Disabilities. 6(1), 7-25. (Persian).
Aslani, F, Talepasand, S, Mashhadi, A. (2012). Comparison of the relation of theory of mind competencies to math achievement in normal and hyperactive students: the mediating role of mental conservation. Journal of Psychology & education. 42(1), 33-50. (Persian).
Ariapooran, S., Amirimanesh, M., Taghvaei D. & Haghtalab, T. (2014). Relationship between self-concept and academic motivation (reading, writing and math) in elementary students with LD. Journal of Learning Disabilities. 4(1), 56-72. (Persian).
Bayrami, M., Peymannia, B. & Mousavi Ghayeh Gheshlaghi, E. (2014). The Comparison of Executive Function in Students with Dyscalculia Disorder and Their Normal Counterparts. Journal of Cognitive Strategies in Learning. 1(1), 15-29. (Persian).
Basharpour, S., Atadokht, A., Nori, H. & Narimai, M. (2016). Comperision of affective learning and error- orientated motivation between students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities. 5(3), 7-27. (Persian).
Dalvand, M. & Elahi T. (2012). Working memory performance in children with mathematical disability. Journal of Behavioral Sciences. 6(3), 213-220. (Persian).
Haghigh, J. & Rajabi, R. (1994). Investigate the relationship between age and gender with the concepts of mental maintenance number, mass and volume. Journal of Education and Psychology. 1(2), 3-21. (Persian).
Khodadadi, J. & Moosa Pour, S. (2013). Prevalence of dyscalculia in second and fourth grade elementary students of Arak city and methods to reduce it. Journal of learning disabilities. 2(4), 28-44. (Persian).
Mashhadi, A. & Mohseni, N. (2006). Comparative study of theory of mind competence and keeping in mind of the number in preschool educable mentally retarded children and normal children. Journal of Psychology. 10(2), 12- 19. (Persian).
Milanifar, B. (2017). Psychology of exceptional children and adolescents, Tehran, Ghomes Publication. (Persian).
Morishel, H.J & Hmeyer, K.G. (2010). The relationship between mental functions in students with learning disabilities. Journal of Psychology 4(2), 32-40.
Myers, P. & Hammill, D.D. (2002). Learning Disabilities, Basic Concepts, Assessment Practices, and Instructional Strategies (4th ed.). Austin, Proed.
Piaget, J. (1968). Quantification, conservation, and nativism. Science. 162(8), 976-979.
Rezayi, f. (2015). Pocket Handbook of Clinical Psychiatry of Kaplan and Sadook, Tehran, Arjomand Publications. (Persian).
Sajadi, S.A., akhondpour Manteghi, A. & Hashemian, P. (2014). Evaluation of neurofeedback therapy in children with mathematic disorder in thirdgrade elementary school. Medical Journal of Mashhad University of Medical Sciences. 57(5), 719-726. (Persian).
Shirley, L. (2011). Investigating Student Understanding of the Law of Conservation of Matter. Dissertations and Theses, 343.
Turner, J. & Helms, B. (1995). Hife span development. Orlando, Florida, Rinehart & Winston.
Twidle, J. (2009). Is the concept of conservation of volume in solids really more difficult than for liquids, or is the way we test giving us an unfair comparison? Educational research. 48(1), 93-100.
Wubbena, Z. (2013). Mathematical fluency as a function of conservation ability in young children. Learning and Individual Differences. 26, 153–155.
Zorofi, M. (2010). The study of student's mathematics lesson learning quality. Procedia Social and Behavioral Sciences. 8, 505–511