ابوالقاسمی، عباس(1384). بررسی کارآمدی دو روش شناختی و منطق هیجانی در درمان اضطراب امتحان و بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دوم دبیرستان. اندیشه های نوین تربیتی، 12(2)، 138-123.
افروز، غلامعلی.(1390). اختلالات یادگیری. تهران: دانشگاه پیام نور.
بهرامی خوندابی، فاطمه(1386). افزایش مهارتهای عاطفی دانشآموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی. سومین کنگره نوروسایکولوژی ایران، اصفهان.
توکلیان، احسان(1393). بررسی اثربخشی آموزش بازسازی شناختی بر بهبود پردازش/بازشناسی هیجان و نارساییهای شناختی در معتادان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه محقق اردبیلی.
خرمایی، فرهاد؛ عباسی، مسلمو رجبی، سعید (1390). مقایسۀ کمالگرایی و تعللورزی در مادران دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجلۀ ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 77- 60.
سلیمانی، اسماعیل؛ زاهد بابلان، عادل؛ فرزانه، جبرائیل و ستوده، محمدباقر (1390). مقایسهی آلکسی تایمیا و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 93-78.
سید عباس زاده، میر محمد؛گنجی، مسعود و شیرزاده، علی(1382). بررسی رابطه هوش با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان شهرستان اردبیل. پایان نامه کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل.
کاشانی موحد، آمنه(1384). رابطه حافظه فعال و پایداری هیجانی دانشآموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
کیامرثی، آذر و ایل بیگی قلعه نی، رضا (1391). ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانشآموزان ADHD دختر دارای نشانه های. مجله ی روان شناسی مدرسه، 1(1)، 92-76.
گنجی، مهدی)1392). آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5. نشر: ساوالان.
عباسی، مسلم (1395). مقایسه سبکهای مقابلهای و پردازش هیجانی دانشآموزان تیزهوش و عادی مقطع متوسطه. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(3)، 147-132.
لرنر،ژان (1384). ناتوانیهاییادگیری(نظریه ها،راهبردهاوروشها). ترجمهع. دانش. تهران: انتشاراتدانشگاهشهیدبهشتی.
لطفی،صدیقه(1389).نقشقضاوتاجتماعیوپردازشهیجانیدرپیشبینیواکنشپذیریزناندارای فوبیاجتماعی.پایاننامهکارشناسیارشدروانشناسیعمومی،دانشگاهمحققاردبیلی.
نریمانی، محمد؛ عباسی، مسلم؛ بگیان کوله مرز، محمدجواد و رضایی فرد، اکبر(1394). مقایسه اثر بخشی آموزش های کنترل تکانه و توجه بر پردازش هیجانی، تکانشگری و حواس پرتی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی، مجله پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 9(22)، 1-22.
مایکنبام، دونالد(1986). آموزش ایمن سازی در مقابل استرس. ترجمه سیروس مبینی(1376).تهران. انتشارات رشد.
محسنپور، مریم؛ حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا.(1386). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطۀ شهر تهران. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 5(16)، 35- 9.
Almeida, J. R., A. Versace, S. Hassel, D. J. Kupfer, and M. L. Phillips. 2010. Elevated amygdala activity to sad facial expressions: a state marker of bipolar but not unipolar depression. Biological psychiatry 67:414-421.
Altarac, M., & Saroha, E.(2007). Lifetime prevalence of learning disability among US children. Pediatrics, 119 Suppl 1, S77-83.
Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S.(2008). Emotional and behavioral characteristics over a six year period in youths with persistent and nonpersistent dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 41, 263–273.
Backer, R. et al.(2007). Development of an Emotional processing. Journal of psychosomatic research, 4(62), 167-178.
Bagby, R.M., Parker, J.D., Taylor, G.J.(1994). The Twenty-item Toronto Alexithymia Scale: Iitem Selection and Cross-validation of the Factor Structure. Journal Psychosom Res; PP.38(1); 23-32.
Baker, B.L., Blancher, J., Olsson, M.B. 2005. Preschool Children with and without Developmental Delay: behavior problems, parents, optimism and well-being. Journal of Intellect Disabil Res. 49(8): 575-590.
Berking, M., P. Wupperman, A. Reichardt, T. Pejic, A. Dippel, and H. Znoj. 2008. Emotion-regulation skills as a treatment target in psychotherapy. Behaviour Research and Therapy 46:1230-1237.
Besharat, M. A.(2007). Reliability and factorial validity of Farsi version of the Toronto Alexithymia
Canli, T., R. E. Cooney, P. Goldin, M. Shah, H. Sivers, M. E. Thomason, S. Whitfield-Gabrieli, J. D. Gabrieli, and I. H. Gotlib. 2005. Amygdala reactivity to emotional faces predicts improvement in major depression. Neuroreport 16:1267-1270.
Fessler, M. A., Rosenberg, M. S., & Rosenberg, L. A.(1991). Concomitant learning disabilities and learning problems among students with behavioral/emotional disorders: A conceptual model. Behavioral Disorders, 16, 97–106.
Fristad, M. A., Topolosky, S., Weller, E. B., & Weller, R. A.(1992). Depression and learning disabilities in children. Journal of Affective Disorders, 26, 53–58.
Hill, Richmond.(2005). Learning Disabilities: Anew Definition. Learning Disabilities Association of Region 11181 Yonge Street, Unit 221.
Hinton, D. E., S. G. Hofmann, R. K. Pitman, M. H. Pollack, and D. H. Barlow. 2008. The Panic Attack–Posttraumatic Stress Disorder Model: Applicability to Orthostatic Panic Among Cambodian Refugees. Cognitive Behaviour Therapy 37:101-116.
Karande, S, Mahajan, V, & Kulkarni, M.(2009). Recollections of learning disabled adolescents of their schooling experiences: a qualitative study. Indian J Med Sci, 63, 382-391.
Klassen, R. M., & Lynch, S. L.(2007). Self-efficacy from the perspective of adolescents with learning disabilities and their specialist teachers. Journal of Learning Disabilities, 40, 494–507.
Landerl, K., Fussenegger, B., Moll, K., & Willburger, E.(2012). Dyslexia and dyscalculia: Two learning disorders with three different cognitive profiles. Journal of ExperimentalChild Psychology, 4(3), 234-244.
Mihandoost, Zeinab.(2011). The Survey of Correlate Causes of Learning Disabilities Prevalence among Elementary Students. Asian Social Science, 7(7).
Mogasale, V. V., Patil, V. D., Patil, N. M., & Mogasale, V.(2011). Prevalence of Specific Learning Disabilities Among Primary School Children in a South Indian City. Indian Journal of Pediatrics, 1-6.
Murphy, C. F. B., & Schochat, E.(2012). How auditory temporal processing deficits relate to dyslexia.
Narimani, M., Abbasi, M., Bagiyan, M. J. & Rezaie (2015). The Effectiveness of Impulse Control and Attention Training on Emotional Processing, Impulsiveness and Distractibility in Students with Dyscalculia. Cognitive and Behavioral Research, 9(1), 1-22. (Persian).
Parker, J.D., Taylor, R.N., Eastabrook, J.M., Schell, S.L., & Wood, L.M. (2008). ProblemGambli ng in Adolescence: Relationships with Internet Misuse, Gaming Abuse andEm otional Intelligence, Personality and Individual Differences, 45(7), 174-180.
Rieffe, C., Oosterveld, P., Meerum, M.(2006). An Alexithymia Questionnaire for Children: Factorial and Concurrent Validation Results. Personality and Individual Differences, PP.(40),123-133.
Ritchey, M., F. Dolcos, K. M. Eddington, T. J. Strauman, and R. Cabeza. 2011. Neural correlates of emotional processing in depression: changes with cognitive behavioral therapy and predictors of treatment response. Journal of psychiatric research 45:577-587.
Rottenberg, J., and J. J. Gross. 2007. Emotion and emotion regulation: A map for psychotherapy researchers. Clinical Psychology: Science and Practice 14:323-328.
Sideridis, G. D.(2007). International approaches to learning disabilities: More alike or more different? Learning Disabilities Research & Practice, 22, 210–215.
Siegle, G., C. Carter, and M. Thase. 2006. Use of FMRI to predict recovery from unipolar depression with cognitive behavior therapy. American Journal of Psychiatry 163:735-738.
Sofuoglu, M., E. E. DeVito, A. J. Waters, and K. M. Carroll. 2013. Cognitive enhancement as a treatment for drug addictions. Neuropharmacology 64:452-463.
Swanson, L. H., Harris, R. K., & Graham, S.(2003). Handbook of learning disabilities. New York, NY: Guilford Press.
Taylor, G.J., Bagby, M.(2000). An Overview of The Alexithymia Construct. In: Bar-On R, Parker JD.(editors). The Handbook of Emotional Intelligence. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass; 263-76.
Tull, MT., Medaglia, E., Roemer, L.(2005). An Investigation of The Construct Validity of the 20-item Toronto Alexithymia Scale Through The use of a Verbalization Task. Journal Psychosom Res; 59(2), 77-84.
Watson, J. C., and D. L. Bedard. 2006. Clients' emotional processing in psychotherapy: A comparison between cognitive-behavioral and process-experiential therapies. Journal of Consulting and Clinical Psychology 74:152.
Wood, J. J., A. Drahota, K. Sze, K. Har, A. Chiu, and D. A. Langer. 2009. Cognitive behavioral therapy for anxiety in children with autism spectrum disorders: A randomized, controlled trial. Journal of Child Psychology and Psychiatry 50:224-234.