باباپور خیرالدین، جلیل؛ پورشریفی، حمید؛ هاشمی، تورج و احمدی، عزت اله (1391). رابطهی مؤلفههای فراشناخت و ذهن آگاهی با باورهای وسواسی دانشآموزان. مجلهی روانشناسی مدرسه، 1(4)، 38-23.
شیخ الاسلامی، علی. (1396). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی پایین. مجله ی روان شناسی مدرسه، 6(3)، 65-84.
طاهرزاده قهفرخی، سجاد؛ ابراهیمیقوام، صغری؛ درتاج، فریبرز و سعدی پور، اسماعیل. (1395). مقایسه اثربخشی مداخله فراشناختی و خودآموزیکلامی مایکنبام بر اضطرابامتحان دانشآموزان دختر دبیرستانی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(1)، 48-64.
عاشوری، مریم؛ آزادمرد، علی، جلیل آبکنار، مرضیه و معینی کیا، علی(1392). بررسی تأثیر تمرینهای روانشناختی – تربیتی در کاهش بعضی اختلالات نوشتاری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. مجله ی روان شناسی مدرسه، (1)،4- 150-189
غیاثی گیشی، مهدی؛ مشهدی، علی و غنائی چمن آباد، علی. (1397). اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 7(2)، 177-195.
کاکاوند، علی (1392). اختلالات یادگیری، انتشارات شمس.
کبیری مریم، کیامنش علی، حجازی امید. (1395). نقش متغیرهای شخصی در پیشرفت ریاضی با توجه به نظریه شناختی-اجتماعی. مجله روانشناسی معاصر، 1(5). 11-20.
مرادیان، زهرا؛ مشهدی، علی؛ شعرباف، حمیدرضاآقامحمدیان و اصغری نکاح، سید محسن. (1393). اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنشهای اجرایی بر بهبود بازداری و برنامهریزی/سازماندهی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی. مجلهی روان شناسی مدرسه، 3(2)، 186-204.
میلانیفر ، بهروز؛ تبریزی، مصطفی (1390). روانشناسی کودکان استثنایی. انتشارات آبیژ.
یارمحمدیان، مریم، براقیان، علی، پارسیان، صلت. (1394) تأثیر آموزش راهبردهای شناختی بر عملکرد خواندن، سرعت پردازش اطلاعات، حافظه کلامی و حافظهی بصری کودکان نارساخوان. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی،7 (3)، 81-99.
Babapour Kheiroddin, J., Poursharifi, H., Hashemi, T. & Ahmadi, E. (2012). The relationship of meta-cognition and mindfulness components with obsessive beliefs in students. Journal of school psychology, 1(4), 23-38. (Persian).
Bekman, B (2015). Students' Goal Orientations and Cognitive Engagement In Classroom Activities. Journal Of Educational Psychology, 80, 514-523.
Bekran, A (2010). Reward Contingencies And The Development Of An Audit Of Technological Innovation Capabilities In Chinese Firms: Some Empirical Findings In Bejing, China",Research Policy,33 (8), 123-140.
Boyake, J. & Pupusi. K (2013). Mainly Openness: The Relationship Between The Big Five Personality Traits and Learning Approaches. Journal Of Learning And Individual Differences, 19, 780-910.
Dawn, J., Flengan, K., Samuel, F. & Vincent, G (2016). The Achievement Test Desk Reference: A Guide To Learning Disability Identification, Second Edition.
Doker, R (2009). Perception Of Classroom Environment, Achievement Goals, And Achievement Outcomes. Journal Of Educational Psychology. 93(1), 43-54.
Funne, R (2008). A 2x2 Achievement Goal Framework. Journal Of Personality And Social Psychology, 80(3), 501-519.
Ghiyasi, M., Mashhadi, A., Ghanaei Chaman Abad, A. (2018). The effectiveness of executive-function training and neuro-feedback on improving students’ academic performance. Journal of School Psychology, 7(2), 177-195. (Persian).
Gerestean, J. & Fologo, A. (2009). The Development Of Epistemological Theories: Beliefs About Knowledge And Knowing And Their Relation To Learning. Review Of Educational Research, 61(1), 88-140.
Kalan, K. (2014). Relationship Among Pigsties Io And Achievement Assessment Child Development, 43,796-750.
Maluth, S. (1990). A Meta- Analysis Of The Relationship Berween Anxity Toward Mathematics And Achievement In Mathematics. Journal For Research In Mathenatics Education, 30, 520- 540.
Moradian, Z., Mashhadi, A., Aghamohammadian, H., Asghari Nekah, M. (2014). The effectiveness of narrative therapy based on executive functions on the improvement of inhibition and planning/organizing performance of student with ADHD. Journal of School Psychology, 3(2), 186-204. (Persian).
Maugham, L. & Garroll, K (2017). Preliminary An Alysis Of Family Life Skill Program. Presented At The National Association For Welfare Research And Statistics Annual Workshop, Cleveland, Ohio, August.
Mayak, M. (2017). Exploring Students Learning Sryles And Teachers Sryles. Submitted To Meet The Requirements Of Esc707 In Partial Fulfillment Of The Requirements For The Degree Of Masters Of Science In Education In Mathematice Education.
Sheykholeslami, A. (2017). The effectiveness of cognitive and meta-cognitive learning strategy training on academic procrastination of students with low academic achievement. Journal of School Psychology, 6(3), 65-84. (Persian).
Swanson, H. L. & Jerman, R. (2011). Math Achievement, Numerical Processing, And Executive Functions In Girls With Turner Syndrome (Ts): Do Girls With Turner Syndrome Have Math Learning Disability? Learning And Individual Differences, 20(2), 70-81.
Taherzadeh Ghahfarokhi, S., Ebrahimi Ghavam, S., Dortaj, F. & Saadi pour, E. (2016). The comparison of the effectiveness of meta-cognitive therapy and meichenbaum’s self-instructional on test anxiety of high school girl students. Journal of School Psychology, 5(1), 48-64. (Persian).
Wagan, G (2015). Referenc Predictors Of Change In Life Skils In Schizophrenia Research After Congnitive Remediation, 197, 267-274.