امیدوار، عظیم؛ دانا، امیر؛ حمزه سبزی، امیر و پورپناهی کل تپه، محمد. (1397). تأثیرآموزش براساس تربیت بدنی رشدی بر حافظه کاری دانش آموزان مقطع ابتدایی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 7(1)، 83-101.
حشمتی، رسول؛ اصل اناری، روحاله و شکراللهی، رقیه. (1394). اثربخشی تکنیکهای بازی درمانی گروهی اضطراب حالت، احساسهای مثبت و سطح سازگاری عمومی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 24-7.
درتاج، فریبرز (1392). مقایسهی تأثیر دو روش آموزش به شیوهی بازی و سنتی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 2(4)،80-62.
رضایی شریف، علی؛ حاجلو، نادر؛ حق گوی، توحید و مرادی، مسعود. (1395). اثر بخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری در بهبود عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان دارای حساب نارسایی و نارسا خوانی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5 (3)، 70-54.
زمانی، اصغر و پور آتشی، مهتاب. (1396). رابطه حافظه کاری، باورهای خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب آزمون با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 6(4)، 25-44.
سجادی، سید علیرضا؛ آخوندپور منطقی، علی و هاشمیان، پیمان. (1393). بررسی اثر نوروفیدبک در درمان اختلال یادگیری درس ریاضی کودکان مقطع سوم ابتدایی. مجله دانشکده پزشکی، 57(5)،719-726.
سلامت، منصوره؛ مقتدایی، کمال؛ کافی، موسی؛ عابدی، احمدرضا و حسین خانزاده، عباسعلی. (1392). اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر حافظه و مهارت های اجتماعی کودکان با ناتوانی یادگیری املا. تحقیقات علوم رفتاری، 11(6)، 556-566.
عابدی، احمد؛ پیروز زیجردی، معصومه و یارمحمدیان، احمد (1390). اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 2 (1)، 92-106.
لدنی فرد، نعمت اله؛ شجاعی، ستاره و همتی علمدارلو، قربان. (1396). اثربخشی برنامه بازیهای زبانشناختی بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر با نارساخوانی. روانشناسی افراد استثنایی، 7(25)، 32-52.
لندرث، گاری. ل.(1390). بازیدرمانی. خدیجه آرین. (چاپ نهم). تهران: نشر اطلاعات.
نریمانی، محمد؛ سلیمانی، اسماعیل؛ زاهد بابلان، عادل و ابوالقاسمی، عباس. (1392). مقایسه اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و بازی درمانی در بهبود حافظه کاری، نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به نارسایی در حساب. مجله ی روان شناسی بالینی، 5 (4)، 1-16.
نظری، محمدعلی؛ واحدی، شهرام؛ روشندل راد، محبوبه و کافی، موسی. (1395). نقش حافظه ی کاری بر روند تحولی ادراک زمان در کودکان دبستانی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(1)، 101-117.
نصرتی، فاطمه؛ غباری بناب، باقر، وکیلی نژاد، مریم و کشاورز افشار، حسین. (1394). اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 5 (4)، 108-122.
یار محمدی واصل، مسیب؛ رشید، خسرو و بهرامی، فرشته. (1393). آموزش از طریق بازی بر بهبود نگرش ریاضی دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی. مجلهی روان شناسی مدرسه، 3(3)، 122-135.
Abedi, A., Pirooz Zijerdi, M. & Yarmohammadian, A. (2011). The Effectiveness of Attention Education on the Math Performance of Students with Mental Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 2 (1), 92-106. (Persian).
Chen, X. Y, M., Chang, L., Chen, W. & Zhou, R. (2018). Effect of Working Memory Updating Training on Retrieving Symptoms of Children with Learning Disabilities. Journal of learning disabilities, 51 5, 507-519.
Dortaj, F. (2013). Comparison of the effect of two methods of traditional and l game teaching on students' motivation and academic achievement. Journal of School Psychology, 2(4), 62-80. (Persian).
Fuchs, L. S., Seethaler, P. M., Powell, S. R., Fuchs, D., Hamlett, C. L. & Fletcher, J. M. (2008). Effects of preventative tutoring on the mathematical problem solving of third grade students with math and reading difficulties. Exceptional Children, 74(2), 155–173.
Geary, D. C., Hoard, M. K., Nugent, L. & Bailey, D. H. (2012). Mathematical cognition deficits in children with learning disabilities and persistent low achievement: A five-year prospective study. Journal of Educational Psychology, 104(1), 206–223. http://doi.org/10.1037/a0025398
Gerber, P. J. (2012). The Impact of Learning Disabilities on Adulthood: A Review of the Evidenced-Based Literature for Research and Practice in Adult Education. Journal of Learning Disabilities, 45(1), 31–46.
https://doi.org/10.1177/0022219411426858
Geurney, L. (1983). Play therapy with learning disabled children. In C. Schaefer&K. O’Conner (Eds), Handbook of play therapy (pp.419-435). NewYork: John Wiley
Heshmati, P., Alaniary, R. & Shokrallahi, R. (2016). The Effectiveness of Group Therapy Game Techniques, the state of anxiety, positive emotions, and general adaptability of children with special learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5 (4), 7-24. (Persian).
Jinks, J. & Lorsbach, A. (2003). Introduction: Motivation and self-efficacy belief. Reading and Writing Quarterly, 19, 113–118
Kaufmann, L. & Von Aster, M. (2012). Diagnostik und intervention bei rechenstörung. Deutsches Arzteblatt International, 109(45), 767–778. http://doi.org/10.3238/ arztebl.2012.0767
Khodabakhshi-Kooalee, A., Falsafinejad, M.R. & Rezaei S. (2018). Effectiveness puppet play therapy on adaptive behavior and social skills in boy children with intellectual disability. Caspian J Pediatr, 4(1): 271-7.
Kroesbergen, E. H. & van Luit, J. E. H. (2003). Mathematics Interventions for Children with Special Educational Needs. Remedial and Special Education, 24(2), 97–114. http://doi.org/10.1177/07419325030240020501
Ladonyfard, N., Shojaei, S. & Hemmati Alamdarlou, Gh. (2018). The Effectiveness of Linguistic Games Program on Reading Performance of Male Students with Dyslexia. The Psychology of Exceptional Persons, 7 (25), 35-52. (Persian).
Menon, V. (2016). Working memory in children's math learning and its disruption in dyscalculia. Current Opinion in Behavioral Sciences, 10, 125-132.
Narimani, M., Soleimani, I., Zahed Babelan, A. & Abolghasemi, A. (2014). Comparison of the effectiveness of executive training and game therapy training on improving work memory, maintaining attention and academic achievement of students with discaculia. Journal of Clinical Psychology, 5 (4), 1-16. (Persian).
Nazari, M., Vahedi, S., Roshandel Rad, M., Kafi, M. (2016). The role of working memory in the process of transformation time perception in school-age children. Journal of School Psychology, 5(1), 101-117. (Persian).
Nosrati, F., Ghobari Bonab, B., Vakili Nejad, M. & Keshavarz Afshar, H. (2016). The Effectiveness of Direct Training on Mental Performance of Students with Specific Learning Disorders. Journal of Learning Disabilities, 5 (4), 108-122. (Persian).
Omidvar, A., Dana, A., Hamzeh Sabzi, A., Pourpanahi Koltapeh, M. (2018). The effect of education based on developmental physical education on working memory of elementary school students. Journal of School Psychology, 7(1), 83-101. (Persian).
Palladino, P., Poli, P., Masi, G. & Marcheschi, M. (2000). The relation between metacognition and depressive symptoms in preadolescents with learning disabilities: Data in support of Borkowski’s model. Learning Disabilities Research and Practice, 15(3), 142–148.
Peng, P. & Fuchs, D. (2016). A Meta-Analysis of Working Memory Deficits in Children with Learning Difficulties: Is There a Difference Between Verbal Domain and Numerical Domain? Journal of Learning Disabilities, 49(1), 3–20. https://doi.org/ 10.1177/0022219414521667
Ray, D. C. Armstrong, S. A. Balkin, R. S. & Jayne, K. M. (2015). Child‐centered play therapy in the schools: Review and meta‐analysis. Psychology in the Schools, 52(2), 107-123.
http://dx.doi.org/10.1002/pits.21798
Rezaie Sharif, A., Hajloo, N., Haghighi, T. & Moradi, M. (2016). Effectiveness of game therapy based on cognitive-behavioral therapy for improving the performance of math and reading students with learning disability. Journal of Learning Disabilities, 5 (3), 54-70. (Persian).
Sajjadi, S.A.R., Akhondpour Manteghi, A. & Hashemian, P. (2014). The study of the effect of neurofeedback in the treatment of children with math learning disorder in the third-grade elementary school. Journal of Mashhad Medical School, 57 (5), 726-719. (Persian).
Salamat, M., Moghaddai, K., Kafi, M., Abedi. A. R. & Hossein Khanzadeh, A. (2013). The Effect of Cognitive-Behavioral Therapy on the Memory and Social Skills of Children with Disabilities Learning Dictation. Journal of Behavioral Sciences Research. 11 (6), 556-566. (Persian).
Soares, N., Evans, T. & Patel, D. R. (2018). Specific learning disability in mathematics: a comprehensive review. Translational pediatrics, 7(1), 48-62.
Sprenger, A., M. Atkins, S., M. Bolger, D. J., Harbison, J. I., Novick, J. M., Chrabaszcz, J. S. & et al. (2013). Training working memory: limits of transfer. Intelligence 41, 638–663. doi:10.1016/j.intell.2013.07.013
Wilson, A. J., Dehaene, S., Dubois, O.E. & Fayol, M. (2009). Effects of an Adaptive Game Intervention on Accessing Number Sense in Kindergarten Children. Mind, Brain, and Education, 3(4), 224–234. http://doi.org/10.1111/j.1751-228X.2009.01075.x
Yarmohamadi Vasel, M., Rashid, K. & Bahrami, F. (2014). The effectiveness of instruction through the play in improving mathematics attitude of primary girl students. Journal of School Psychology, 3(3), 122-135. (Persian).
Zamani, A. & Pouratashi, M. (2018). The relationship between academic performance and working memory, self-efficacy belief, and test anxiety. Journal of School Psychology, 6(4), 25-44. (Persian).
Zhang, H., Chang, L., Chen, X., Ma, L. & Zhou, R. (2018). Working Memory Updating Training Improves Mathematics Performance in Middle School Students with Learning Difficulties. Frontiers in human neuroscience, 12, 154. doi:10.3389/fnhum.2018.00154.