اکبری کوچکسرایی، آناهیتا؛ نوروزی، اصغر و دوستی، یارعلی (1395). مقایسه پردازش شناختی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی. مجلة ایده های نوین روانشناسی، 1(1)، 58-51.
انجمن روانپزشکی آمریکا (1393). راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی DSM-5 ترجمه رضاعی و همکاران. تهران: ارجمند (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2013).
بیرامی، منصور؛ پیمان نیا، بهرام و موسوی قیه قشلاقی، الهام (1392). مقایسه کارکردهای اجرایی در دانشآموزان دارای اختلال ناتوانی در ریاضی با همتایان عادی. دوفصلنامة راهبردهای شناختی در یادگیری، 1، 1، 29-15.
بیرامی، منصور؛ هاشمی، تورج؛ محمودعلیلو، مجید و علیزاده زارعی، مهدی (1393). سازمان ادراکی و انسجام مرکزی حین پردازش های دیداری در کودکان اوتیسم: شواهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی در مغز اوتیستیک. فصلنامة توانبخشی، 15(2)، 27-18.
حکمتی، عیسی؛ پوراعتماد، حمیدرضا و نجاتی، وحید (1391). نقص یادگیری توالی حرکتی ضمنی در کودکان نارساخوان. فصلنامة روانشناسی کاربردی، 3 (23)، 41-27.
شهیم، سیما (1385). مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلر برای کودکان، دستورکار و هنجارها. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
عطادخت، اکبر؛ نریمانی، محمد؛ حضرتی ساقصلو، شیوا و مجدی، هادی (1397). مقایسه توانایی برنامه ریزی-سازماندهی و انعطاف پذیری شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. دو فصلنامة راهبردهای شناختی در یادگیری، سال 6(10)، 15-1.
علی پور، احمد و مهدوی نجم آبادی، زهرا (1393). مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی، نارسانویسی، نارسایی در حساب و کودکان عادی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 3 (4)، 98-80.
غیاثی گیشی، مهدی؛ مشهدی، علی و غنائی چمن آباد، علی. (1397). اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 7(2), 177-195.
موسوی، سیده متین؛ حسین خانزاده، عباسعلی و طاهر، محبوبه (1395). مقایسه پردازش شناختی و شناخت اجتماعی در دانش آموزان با و بدون نارساخوانی. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 6، 2، 131-115.
میکائیلی منیع، فرزانه و فراهانی، محمدنقی (1385). آیا مدل پردازش واج شناختی برای تبیین نارساخوانی در دانش آموزان نارساخوانی در دانش آموزان دو زبانة عادی و نارساخوان دبستانی مناسب است؟ پژوهش درحیطة کودکان استثنایی، 6 (3)، 768-735.
نریمانی، محمد؛ صبحی قراملکی، ناصر؛ میکاییلی، نیلوفر و دریادل، سیدجواد (1393). مقایسه پردازش شناختی-هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و عادی.] پایان نامة کارشناسی ارشد[. دانشگاه محقق اردبیلی.
نریمانی، محمد؛ قاسم پور، عبدالله؛ ابوالقاسمی، عباس و حسن زاده، شهناز (1389). مقایسه بازشناسی بیان چهرهای هیجان و پردازش شناختی در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و افراد بهنجار. مجلة دست آوردهای روان شناختی، 4 (2)، 146-143.
نوری زاده، نرگس؛ میکاییلی منیع، فرزانه و رستمی، رضا. (1394). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر پردازش شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. مجلهی روان شناسی مدرسه، 4(3)، 119-136.
یارمحمدیان، احمد و اصلی آزاد، مسلم (1391). اثربخشی آموزش فراشناخت بر بهبود عملکرد ریاضی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. تازههای علوم شناختی، 14(1)، 25-14.
یارمحمدیان، احمد؛ قمرانی، امیر؛ سیفی، زهرا و ارفع، مریم (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر حافظه، عملکرد خواندن و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 4(4)، 117-101.
Akbari Kouchaksaraee, A., Nourozi, A. & Doosti, Y. (2016).comparing the cognitive processing and social skills of students with learning disabilities and normal students. New ideas in Psychology Journal, 1(1), 58-51. (Persian)
Alipour, A. & Mahdavi Najmabadi, Z. (2014). The Comparison of Central coherence between children with dyslexia, dysgraphia, dyscalculia and normal children. Journal of learning disabilities, 3(4), 98-80. (Persian)
Atadokht, A., Narimani, M., Hazrati Sagheslo, Sh. & Majdi, H. (2018). Comparison the Ability of Planning - Organize and Cognitive Flexibility in Children with and without Specific Learning Disorder. Biquarterly Journal of Cognitive Strategies in Learning, 6(10), 1-15. (Persian)
Bayrami, M., Hashemi, T., Mahmood Alilou, M. & Alizade Zarei, M. (2014). Perceptual Organization and Central Coherence during the Visual Processing in Children with Autism: Evidence for Disrupted Functional Connectivity in Autistic Brain. Journal of Rehabilitation, 15(2), 18-27. (Persian)
Beirami, M., Peymannia, B. & ghiyeh gheshlaghy, E. (2013). The Comparison of executive functions in students with dyscalculia disorder and their normal counterparts. Biquarterly Journal of Cognitive Strategies in Learning, 1(1), 29-15. (Persian)
Bolte, S., Holtmann, M. Poustka, F. Scheurich, A. & Schmidt, L. (2007) Gestalt perception and local- global processing in high- functioning autism. Journal of Autism and Developmental Disorders. 37(1), 493-504.
Brown, T.E. (2006). "Executive functions in attention deficit hyperactivity disorder Tmplications of two conflicting views".
Calkins, S.D. & Marcovitch, S.M. (2010). Emotion regulation and executive functioning In early development: Integrated mechanisms of control supporting adaptive functioninig In S. D. Calkins & M.A. Bell (Eds), development: At the intersection Of emotion and in cognition Of emotion and cognition (pp.37-58). Washington, DC: APA Perss.
Chan, D.W., Ho, C.S., Tsang, S., Lee, S.H. & Chang, K.H. (2007). Prevalence, gender ratio and genderdifferences in reading-related cognitive abilitiesamong Chinese children with dyslexia in HongKong. Educational Studies, 33(2), 49-65.
Dahlin, k.I.E. (2013). Working Memory Training and the Effect on Mathematical Achieve Children with Attention Deficits and Special Needs Journal of Education and learning, 2(1), 118-133.
Denckla, M.B. (2007). Binding together the definitions of attention- deficit/hyperactivity disorder and learning disabilities. In: Meltzer L, editor.
Dowker, A. (2005). Early identification and intervention for students with mathematics dificulties. Journal of learning disabilties, 38, 328- 331.
Ghiyasi, M., Mashhadi, A., Ghanaei Chaman Abad, A. (2018). The effectiveness of executive-function training and neuro-feedback on improving students’ academic performance. Journal of School Psychology, 7(2), 177-195. (Persian).
Halligan, S., Clark, D. & Ehlers, A. (2002). Cognitive processing, memory, and the develop of PTSD symptoms: two experimental analogue studies. Journal of Behavior therapy and experimental Psychiatry, 33, 73-89.
Happé, F.G. & Booth, R.D. (2008). The power of the positive: revisiting weak coherence in autism spectrum disorders. Journal of Psychology (Hove), 61(1), 50-63.
Happe, F.G.E. (2001). Central coherence and theory of mind in autism: Reading homographs in context. British Journal of Developmental Psychology, 15, 1-12.
Happe´, F. & Uta, F. (2006).The Weak Coherence Account: Detail-focused Cognitive Style in Autism Spectrum Disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36, 1-19.
Hekmati, E., Pouretemad, H. & Nejati, V (2012). The motor sequence learning is implicit in defects of dyslexic children. Journal of applied psychology, 3 (23), 41-27. (Persian)
Keat, O.B. & Ismail, K.B. (2011). Pass cognitive processing: Comparison between normal children with reading difficulties. Journal of humanities and social science, 2(1), 53-60
Melby, M. & Hulme, C.M. (2013). Is working memory training effective? A meta – analytic review. Developmental Psychology, 2, 270–291.
Michaeli Manba, F. & Farahani, M.T. (2006). Is phonological processing model suitable for explaining dyslexia in dyslexic students in normal and dyslexic students in primary school? Research in Exceptional Children, 6 (3), 768-735. (Persian)
Missiuna, C. (2003). Children with developmental coordination disorder: At home and inthe classroom. Canada: Can Child, Center for Childhood Disability Research.
Moldin, S.O. & Rubenstein, L.R. (2006).Understanding autism: from basic neuroscience to treatment by Taylor & Francis Group.
Morgan, P.L., Li, H., Farkas, G., Cook, M., Pun, W.H. & Hillemeier, M.M. (2016). Executive functioning deficits increase kindergarten children’s risk forreadingand mathematics difficulties in first grade”. Journal Contemporary Educational Psychology. 50, 23-32. doi: 10.1016/j.cedpsych.01.004.
Mosavi, S.M., Hosseinkhanzade, A. & Taher, M. (2016).Comparison of cognitive processing and social cognition in students with and without dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 6(2), 115-131. (Persian)
Narimani, M., Ghasempour, A., Abolghasemi, A. & Hasanzadeh, Sh. (2010).Comparison of recognition of facial expression and cognitive processing in patients with schizophrenia and normal people. Journal of Psychological Achievements, 4(2), 146-143. (Persian)
Narimani, M., SobhiGaramlaki, N. Mikaeli, N. & Daryadel, S.J. (2014).Comparison of cognitive-emotional processing and high-risk behaviors in students with learning disabilities and normal. [Master's Theses].University of Ardebil. (Persian)
Neumann, N., Dubischar-Krivec, A.M., Poustka, F., Birbaumer, N., Bolte, S. & Braun, C. (2011). Electromagnetic evidence of altered visual processing in autism. Neuropsychologia, 49(11), 30, 11-17.
Nourizade, N., Mikeeli manee, F. & Rostami, R. (2015). The effectiveness of neurofeedback training on cognitive processing in children with attention deficit hyperactivity disorder. Journal of School Psychology, 4(3), 119-136. (Persian).
Pina, F., Flavia, M. & Patrizia, O. (2013). Relationship Between Weak Central Coherence And Mental States Understanding In Children With Autism And In Children With Adhd. Mediterranean Journal of Clinical Psychology, 1, 45-67.
Rinbo, P.S. (2013). Childeren with disorder learning: at home and in the classroom.Can child, center for childhood disability research.
Schulte-Korne, H. (2013) Neurobiology of dyslexia: A reinterpretation of the data. Trends in Neurosciences, 27(12), 720- 726.
Seidman, L.J., Beiderman, J. Monuteaux, M.C., Doyle, A. & Faraone, S.V. (2001). Learning disabilties and executive dysfunction in boys withatention deficit hyperactivity discover. Neuropsychology, 15, 544-556.
Shah, A. & Frith, U. (1983). An islet of ability in autistic children: A research note. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 24, 613- 620.
Shahim, S. (2006). Revising Wechsler scale for children,formula and norms. Shiraz: Shiraz University publications. (Persian)
Silver, H., Ruff, M., Iverson, L., Barth, T., Broshek, K., Bush, S., Koffler, P. & Reynolds, R. (2008). Learning disabilities: Theneed for neuropsychological evaluation. Archives of Clinical Neuropsychology, 23, 217-219.
Swanson, L. H., Harris, R. K. & Graham, S. (2003). Handbook of learning disabilities. New York, NY: Guilford Press.
The American Psychiatric Association (2014).The diagnostic and Statistical Manual of mental disorders DSM-5.translation by Farzin Rezaei and partners. Tehran: arjmand (date of publication of the original language, 2013). (Persian)
Timothy, P. & Kowalski, M.A. (2011). Reading, Writing & Rage: the 3-Rs of A.S. Professional Communication Services, Inc. 1401-A Edgewater Dr.Orlando, FL 32804. www.socialpragmatics.com.
Vander sluis, S., de jenge, P.F. & Vander leij, A. (2004). Inhibition and shifting in children with learning deficits in arithmetic reading. Journal of Expermintal Child Psycholgy. 87, 239- 266.
Yarmohammadian, A. & Asli Azad, M. (2012). The Effect of Metacognitive Training on Improving the Math Performance of Children with Mental Learning Disabilities. New Developments in Cognitive Science, 14(1), 25-14. (Persian)
Yarmohammadian, A., Ghamarani, A., Seifi, Z. & Arfa, M. (2015). Effectiveness of cognitive strategies training on memory, reading performance and speed of information processing in students with dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 4(4), 118-124. (Persian)