برهمند، اوشا؛ نریمانی، محمد و امانی، ملاحت ( 1385 ). شیوع اختلال حساب نارسایی در دانش آموزان
.917-930 ،(4) دبستانی شهر اردبیل. پژوهش در حیطه کودکان استثنائ ی، 6
سید عباس زاده، میر محمد؛گنجی، مسعود و شیرزاد، علی( 1382 ). بررسی رابطه هوش با پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان پایه ی سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان شهرستان اردبیل. پایان نامه
کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل.
عابدی، احمد( 1389 ). اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار
.1-16 ،(1) ناتوانی های یادگیری ریاضی. تاز ههای علوم شناختی، 12
عابدی، احمد؛ فراهانی، حجت اله و باقرزاده، بنفشه ( 1389 ). مقایسه ی ویژگی های عصب - روان شناختی
.47-58 ،(2) کودکان با ناتوانی های یادگیری ریاضی و عادی دوره دبستان. روانشناسی معاصر، 5
صبحی قراملکی، ناصر ( 1375 ). بررسی و مقایس هی ویژگی های توجه، فراخنای توجه، توجه انتخابی در
میان کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی در مدارس ابتدایی شهر تبریز. پایان نامه ی دوره ی
کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
کجباف، محمدباقر؛ لاهیجانیان، زهرا و عابدی، احمد( 1389 ). مقایسه نیمرخ حافظه کودکان عادی با کودکان
.17-25 ،(1) دچار ناتوانی های یادگیری در املاء، ریاضی و روخوانی. تاز ههای علوم شناختی، 12
کراتوچویل، توماس و موریس، ریچارد( 1991 ). روانشناسی بالینی کود . ک ترجمه محمدرضا نائینیان
1381 )، چاپ دوم، تهران، انتشارات رشد. )
فریار، اکبر و رخشان، فریدون ( 1363 ). ناتوان یهای یادگیر . ی تهران، نشر میترا.
،( والاس، جرالد و مک لافین، جیمز ( 1980 ). ناتوان یهای یادگیر . ی ترجمه تقی منشی طوسی.( 1369
مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
هالاهان، دنیل و کافمن، جیمز( 1994 ). کودکان استثنایی مقدم های بر آموز شهای ویژ.ه ترجمه مجتبی
جوادیان( 1381 )، چاپ هفتم، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
Adams, G. L., & Engelmann, S. (1996). Research on Direct Instruction. Seattle, WA:
Educational Achievement Systems.
Becker, W., & Carnine, D. (1981). Direct instruction: A behavior theory model for
comprehensive educational intervention with the disadvantaged. In S.W. Bijou & R.
Ruiz (Eds.) Behavior modification: Contributions to education. Hillsdale, NJ: Lawrence
Erlbaum Associates.
Butterworth, B., Varma, S., & Laurillard, D. (2011). Dyscalculia: from brain to education.
Science, 332(6033),1049-53.
Henik, A., Rubinsten, O., & Ashkenazi, S. (2011). The "where" and "what" in
developmental dyscalculia. Clin Neuropsychol, 25(6), 989-1008.
Lerner, J. W. (1993). Learning disabilities. 5th edition, Boston: Houghton Mifflin.
Long, C.J. (1997). Test Reviews. Neuropsychology& Behavioral Neuroscience, Online.
McCloskey, M., Caranazza, A., & Basili, A. (1985). Cognitive mechanisms in number
processing and calculation: Evidence from dyscalculia. Brain Cognition, 4, 171-196.
Reynolds, T. (2004). Comprehensive Trial Making Test(CTMT). Archives of Clinical
Neuropsychology, 19, 703-708.
Sadock, B. J., & Sadock, V. A. (2005). Kaplan & Sadock s comprehensive textbook of
psychiatry. Eighth Edition, Lippincott Williams and Wilkins.
Siegel, S., & Ryan, E.B. (1989). The development of working memory in normally
achieving and subtypes of learning disabled children. Child development, 60, 973-980.
Shalev,S.R., & Gross-Tsur,V. (2000).Developmental dyscalculia. Pediatric Neurology,
24,337-342.
Shalev, S.R., Manor, O., Amir, N., & Gross-Tsur, V. (1993). The acquisition of arithmetic
in normal children:Asessment by a cognition model of dyscalculia developmental.
Medicine and Child Neurology, 35, 393-360.