آدم زاده ، فاطمه( 1380 ). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی در اصلاح نوشتاری دان شآموزان دارای
ناتوانی یادگیری پای هی پنجم ابتدایی نجف آبا . د پایان نام هی کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشگاه
تهران، تهران.
اسدپور، ساسان ( 1375 ). بررسی مشکلات درست نویسی در دان شآموزان پسر و دختر پای هی
پنجم در شهر شیرا . ز پایان نامه ی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران.
تبریزی، مصطفی( 1382 ). درمان اختلالات دیکته نویس . ی تهران: انتشارات فراروان.
ترکمان، منوچهر( 1373 ). آمادگی برای نوشت . ن(چاپ اول). تهران: انتشارات کودک آموز.
سلیکویتز، مارک( 1998 ). نارساخوانی و سایر مشکلات یادگیر . ی ترجمه عصمت فاضلی ( 1383 ). چاپ
اول. تهران: نشر یسطرون.
.22-33 ،(8) سلیمی، مسعود( 1387 ). اختلال در نوشتن. ماه نام هی تعلیم و تربیت استثنایی، 6
سلیمانی، زهرا( 1387 ). ارتباط آگاهی واج شناختی و نمر ه ی دیکته ی دانش آموزان فارسی زبان
.21-28 ، دوم ابتدایی. تاز ههای علوم شناختی، 1
صمدی ، رضا( 1382 ). تأثیر سبک های گرفتن قلم بر میزان خوانایی، دقت و سرعت نوشتاری
.57-63 ، دانش آموزان ابتدایی. تاز ههای علوم شناختی، 4
.( گلاور،جان و برونینگ، راجر( 1990 ). روان شناسی تربیت . ی ترجمه علی نقی خرازی( 1385
تهران، نشر دانشگاهی.
نادرتبار، مهستی( 1377 ). بررسی عملکرد دان شآموزان پای هی دوم ابتدایی مدارس دولتی منطقه 9
آموزش و پرورش تهران، در سه الگوی گرفتن مداد، مهارت کاربرد شیءدرو ن دست، و
مهارت یدی و رابط هی آن با میزان مهارت دست نویس . ی پایان نامه ی کارشناسی ارشد .
دانشگاه علوم بهزستی و توان بخشی، تهران.
والاس، جرالد و مک لافلین، جیمزآ( 1980 ). ناتوان یهای یادگیری و ویژگ یهای آ . ن ترجمه نقی
منشی طوسی ( 1371 ). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
هامیل ، دونالد و بارتل، نتی آر. ( 2002 ). آموزش دان شآموزان دارای مشکلات یادگیری و
رفتار . ی ترجمه اسماعیل بیابانگرد و محمدرضا نا یینیان ( 1381 ). تهران، پژوهشکده کودکان
استثنایی.
هالاهان ، دانیل پی. و کافمن، جیمزام. ( 1998 ). کودکان استثنایی مقدمه ای بر آموز شهای ویژ.ه
ترجمه مجتبی جوادیان ( 1371 ) . مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Amundson, S. J.(1995). Evaluation Tool of Children's Handwriting (ETCH)
Examiner's Manual. O.T. Kids, Homer, AK.
Cornhill, H., & Case-Smith, J.(1996). Factors that relate to good and poor
handwriting. The American Journal of Occupational Therapy, 50, 732-739.
Dennis, J.L and Swinth, Y.(2001). Pencil grasp and children’s handwriting
legibility during different length writing tasks. American journal of Occupational
Therapy, 55, 75-163.
Feder, k. and Majnemer, A.(2007). Handwriting development, competency
and intervention, journal of Developmental Medicine and Child Neurology, 49(4),
312-317.
Fletcher, J., Lyon, G., Fuchs, L. & Barnes, M.(2007), Learning disabilities,
USA: The Guilford press.
Groff, P.(1995). Handwriting and its relationship to spelling, journal of The
Simplified Spelling Society, 19, 22-25.
Galanis, J.(2008). The effect of the handwriting without tears program on
student cursive writing achievement at central institute for deaf, M thesis,
Washington University School of medicine.
Koziatek, S. and Powell, N.(2003). Pencil grips, legibility, and speed of
fourth graders’ writing in cursive, American journal of Occupational Therapy, 57,
284-288 .
Marr, D., Windsor, M., Cermak. Sh.(2003). Handwriting Readiness locatives and
Visomotor skills in kindergarten years. ECRP, 3( 1),112-121.