احدی، حسن و کاکاوند، علی( 1388 ) . اختلالات یادگیر . یتهران : ارسباران
امین زاده، احمد و حسن آبادی، حسن( 1389 ). نارسایی های شناختی زیر بنایی در ناتوانی ریاضی.
.201-187 ،23( فص لنام هی روا نشناسی تحولی روا نشناسان ایرانی، ( 2
دادستان، پروین ( 1379 ). روا نشناسی مرضی تحول . ی تهران: سمت.
دفتر مشاوره و تحقیق آموزش و پرورش( 1373 ). گزارش جامع هنجاریابی آزمون هوشی ریون 2. تهران:
وزارت آموزش و پرورش (منتشر نشده).
شهیم، سیما ( 1371 ). هنجاریابی آزمون هوش وکسلر کودکان در شیراز. مجل هی علوم اجتماعی و انسانی
.122-153 ،( 14 و 13 ) دانشگاه شیراز، 7
عباسی گراوند، جلیل ( 1373 ). هنجاریابی آزمون هوشی وکسلر کودکان برای دان شآموزان 9 ساله شهر
تهرا . ن پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه علامه.
عابدی، محمدرضا؛ صادقی، احمد و ربیعی، محمد ( 1386 ). انطباق هنجاریابی و بررسی پایایی و روایی
آزمون.
هوش وکسلر چهار در چهارمحال و بختیار . ی سازمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری.
،( مارنات،گسری( 2003 ). راهنمای سنجش روان . ی ترجمه: حسن پاشا شریفی ومحمد رضا نیکخو( 1390
چاپ پنجم تهران: سخن.
مولوی، حسین ( 1372 ). هنجاریابی مقدماتی و مطالعه پایایی و اعتبار ماتری سهای پیشرونده استاندارد ریون
.45-32 ،( 1 و 2 ) در اصفهان و شهر باب . ک مجل هی پژوهشی دانشگاه اصفهان، 5
Cohen. A., Fiorello. C. A. & Farely. F. H. (2006). The cylindrical structure of the Wechsler
Intelligence scale for children-Iv: A retest of the Guttmann model of intelligence.
Intelligence. Corrected prool. CA: Brooks&Cole.
Dumont, R., & Rapport, L. J. (2008). Interpreting the WISC-IV. In J.M. Sattler, (Ed).
Assessment of children: Cognitive foundations. (5th Ed). 364-402.
Flangan. D. P., & Kaufman. A. S. I. (2004) Essential of WISC- IV assessment. Hoboken.
New Jersey: John Wiley & sons.
Folk. R. F., Silverman. L. K., Jmoran, D. (2004). Using two WISC-IV indices to identify the
gifted. Paper present at the 51st Annual convention of the National Association for
Gifted Children.
Gresham, F.M., & Vellutino, F.R. (2010). What is the Role of Intelligence in the
Identification of Specific Learning Disabilities? Issues and Clarifications. Learning
Disabilities Research and Practice, 25 (4), 194-206.
Goldstein, S. (2011). Learning Disabilities in Childhood. In S. Goldstein, J.A. Naglieri, &
M. DeVries, (Eds.), Learning and Attention Disorders in Adolescence and Adulthood:
Assessment and Treatment (2nd Ed.) (pp. 31-58).New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Hale, J., Alfonso, V., Berninger, V., Bracken, B., Christo, C., Clark, E. & et al.(2010).
Intervention, Comprehensive Evaluation, and Specific Learning Disabilities
Identification and Intervention: an Expert White Paper Consensus.Learning Disability
Quarterly, 33, 223-236.
Kaufman, A. S., & Lichtenberger, E. O. (2000). Essentials of WAIS-III assessment. New
York: Wiley.
Kaufman, A. S., Kaufman, J. C., Balzopal, R.,& Mchean, J. E. (1996). Comparison of three
WISC-III short forms. Journal of Clinical Psychology, 25(2), 97-105.
Kavale, K.A. (2005). Identifying Specific Learning Disability: Is Responsiveness to
Intervention the Answer? Journal of LearningDisabilities, 38 (6), 553-562.
Lezak,L.D.(1983).Neuropsychologycal assessment.New York: oxford university press.
Sattler, J. M. (2001). Assessment of children: Cognitive applications (4th Ed). San Diego,
CA: Author.
Sattler, J. M. (2002). Assessment of children: Behavioural and clinical applications (4th
ed.). La Mesa, CA: Jerome M. Sattler Publisher.
Sattler, J. M. & Dumont, R. (2008). Wechsler Intelligence Scale for Children- (4th Ed)
(WISC-IV): Description. In J.M. Sattler Assessment of Children: Cognitive
Foundations (5th Ed), 265-315.
Silverman, L. K., Gilman, B.,& Falk, R, F. (2007). Who and the gifted using the new WISCIV.
Denver, Colorado: Gifted Development Center.
Sullivan, P. M. (1997). Factor analysis of the WISC-III with defacing hard of hearing
children. New Jersey: Center of Psychological Services.
Taddei, S. (2011). Evaluation of children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and
Specific Learning Disability on the WISC and CognitiveAssessment System. Social
and Behavioral Sciences, 29, (2) 574 – 582
Vogel, M. O. (2002). The utility to the WAIS- III versus the WISC- III in sixteen year olds
with learning disability. Dissertation of PhD Degree, Loyola university of Chicago.
Wechsler, D. (1997). Wechsler Adult Intelligence Scale (3rd Ed). San Antonio, TX: The
Psychological Corporation.
Wechsler, D. (2003a). WISC-IV: Administration and scoring manual. A San Antonio: The
psychological corporation.
Wechsler, D. (2003b). WISC-IV: technical and interpretation manual. San Antonio: The
Psychological Corporation.