حسن زاده، سعید و مینایی، اصغر ( 1380 ). انطباق و هنجاریابی آزمون رشد زبان 3
.15-27 ،(1) کودکان فارسی زبان تهرانی. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 1
خجسته مهر، رضا؛ عباس پور، ذبیح الله؛ کرایی، امین و کوچکی، رحیم( 1391 ). تأثیر برنامه ی موفقیت
تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره ی تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوه ی موفقیت در
.27-45 ،(1) مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان. مجل هی روا نشناسی مدرسه، 1
رحیمیان، اسحاق و صادقی، احمد ( 1385 ). شیوع اختلال خواندن در دانش آموزان دبستانی. مجل هی
.396-402 ،(4) روا نپزشکی و روا نشناسی بالینی ایران، 12
سلیمانی، زهرا و کاظمی دستجردی، مهدی ( 1384 ). تعیین روایی و اعتبار آزمون آگاهی واج شناختی.
.82-100 ،(1) فصلنام هی روا نشناسی، 33
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه ( 1391 ). شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پایه های اول و دوم
.63-67 ،(2) ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. ناتوان یهای یادگیری، 1
صادقی، احمد؛ ربیعی، محمد و عابدی، محمدرضا ( 1390 ). رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش
.47-55 ،(28) مقیاس هوش وکسلر کودکان. فصلنام هی روا نشناسی تحولی، 7
نریمانی، محمد، سلیمانی، اسماعیل و ابوالقاسمی، عباس( 1391 ). مقایسه ی ابعاد درونی و بیرونی سبک های
.108-118 ،(1) تفکر دانش آموزان نابینا و بینا. مجل هی روا نشناسی مدرسه، 1
Berninger, V. W., Raskind, W., Richards, T., Abbott, R., & Stock, P. (2008). A
multidisciplinary approach to understanding developmental dyslexia within workingmemory
architecture: Genotypes, phenotypes, brain, and instruction. Developmental
Neuropsychology, 33(6), 707-744.
Brooks, A. D., Berninger, V. W., & Abbott, R. D. (2011). Letter naming and letter writing
reversals in children with dyslexia: Momentary inefficiency in the phonological and
orthographic loops of working memory. Developmental Neuropsychology, 36(7), 847-868.
Brosnan, M., Demetre, J., Hamill, S., Robson, K., Shepherd, H., & Cody, G. (2002).
Executive functioning in adults and children with developmental dyslexia. [Clinical
Trial]. Neuropsychologia, 40(12), 2144-2155.
Chiappe, P., Hasher, L., & Siegel, L. S. (2000). Working memory, inhibitory control, and
reading disability. Memory & Cognition, 28(1), 8-17.
Hansen, J, & Bowey, J. A. (1994). Phonological Analysis Skills, Verbal Working Memory,
and Reading Ability in Second-Grade Children. Child development, 65(3), 938-950.
Helland, T., Asbj, O, & Rnsen, A. (2000). Executive Functions in Dyslexia. Child
Neuropsychology (Neuropsychology, Development and Cognition: Section C, 6(1), 37-48.
Jeffries, S., & Everatt, J. (2004). Working memory: its role in dyslexia and other specific
learning difficulties. Dyslexia, 10(3), 196-214.
Kramer, J. H., Knee, K, & Delis, D. C. (2000). Verbal Memory Impairments in Dyslexia.
Archives of Clinical Neuropsychology, 15(1), 83-93.
Mayes, S. D., & Calhoun, S. L. (2006). Frequency of reading, math, and writing disabilities
in children with clinical disorders. Learning and Individual Differences, 16(2), 145-157.
Nicolson, R. I., & Fawcett, A. J. (1994). Comparison of Deficits in Cognitive and Motor
Skills among Children with Dyslexia. Annals of Dyslexia, 44(3), 147-164.
Passenger, T., Stuart, M, & Terrell, C. (2000). Phonological processing and early literacy.
Journal of Research in Reading, 23(1), 55-66.
Pugh, K. R. (2000). Functional neuroimaging studies of reading and reading disability
(developmental dyslexia). Ment Retard Dev Disabil Res Rev, 6(3), 207-213.
Reiter, A., Tucha, O., & Lange, K. W. (2005). Executive functions in children with
dyslexia. Dyslexia (Chichester, England), 11(2), 116-131.
Silver, A., & Hagin, R. (2002). Disorders of learning in Childhood. New York: John Wiley
& Sons, Inc.
Shaywitz, S. E., & Shaywitz, B. A. (2005). Dyslexia (specific reading disability). Biol
Psychiatry, 57(11), 1301-1309.
Shaywitz, S. E. (2008). Paying attention to reading: the neurobiology of reading and
dyslexia. Dev Psychopathol, 20(4), 1329-1349.
Shaywitz, S. E. (2003). Neural systems for compensation and persistence: young adult
outcome of childhood reading disability. Biol Psychiatry, 54(1), 25-33.
Swanson, H. L. (2003). Age-related differences in learning disabled and skilled readers'
working memory. [Research Support, Non-U.S. Gov't]. Journal of Experimental Child
Psychology, 85(1), 1-31.
Swanson, H. L., Howard, C. B., & Saez, L. (2006). Do different components of working
memory underlie different subgroups of reading disabilities? Journal of Learning
Disabilities, 39(3), 252-269.
Swanson, L. H., Harris, R. K., & Graham, S. (2003). Handbook of learning disabilities.
New York, NY: Guilford Press.
Wallace, A. J. (2005). Early identification of learning disorders helps children succeed.
Pediatr Ann, 34(4), 328-329.
Waterman, B., & Lewandowski, L. (1993). Phonologic and semantic processing in readingdisabled
and nondisabled males at two age levels. Journal of Experimental Child
Psychology, 55(1), 87-103.