افروز، غ.، قاسم زاده، س.، تازیکی، ط.، و دلگشاد، ی. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های تنظیم خلق بر خودپنداره و کفایت اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانی های یادگیری، 3(3)،24-6.
انجدانی، ان.، قربانی، ن.، فراهانی، ح.، و حاتمی، ج. (1389). نقش تعدیل کنندگی شفقت بر خود، خودشناسی انسجامی، حرمت خود و به هوشیاری در تنظیم هیجانات منفی ناشی از تجربه وقایع ناخوشایند. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
بابلان، زاهد. ع.، پور بهرام، ر.، و رحمانی ج. (1392)؛ رابطه کمالگرایی، جهتگزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(2)، 109-124.
بردیکر، ا. (1390). بررسی رابطه خودکارآمدی و انگیزه درونی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مرزی، عادی و دارای اختلال یادگیری. پایاننامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی کودکان استثنایی.
به پژوه، ا.، سلیمانی، م.، افروز، غ.، و لواسانی، م. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 9(1)، 168-186.
خسروی، ص.ا.، صادقی، م.، و یابنده، م.ر. (1392). کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود. روشها و مدلهای روانشناختی، 4(13)، 56-47.
دخت معماریان، آ.، عابدی، ا.، شوشتری، م.، و علیپور، ا. (1394). اثربخشی مداخلات چندبعدی شناختی-رفتاری مارتین برانگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی. رویکردهای نوین آموزشی، 10(1)، 142-121.
رستم اوغلی، ز.، و خشنودنیای چماچایی، ب. (1392). مقایسه وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. فصلنامه علمی پژوهشی ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 37-18.
رستمی، م.، عبدی، م.، و حیدری، ح. (1393). رابطه انواع بدرفتاری با شفقت خود و سلامت روانی در افراد متأهل. فصلنامه علمی پژوهشی اصول بهداشت روانی، 16(1)، 74-61.
رضایی جمالویی، ح.، ابوالقاسمی، ع.، نریمانی، م.، و زاهد، ع. (1396). مقایسه ادراک از خود و روابط مدرسهای در دانشآموزان دارای نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی مقطع تحصیلی راهنمایی. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 1(12)، 80-65.
عباسی، م.، بگیان کوله مرز، م.ج.، اعیادی، ن.، و درگاهی، ش. (1394). مقایسه خود دلسوزی، اجتناب شناختی و خودتنظیمی عاطفی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، فصلنامه نسیم تندرستی، 4(1)، 31-40.
مرادی، م.، سلیمانیخشاب، ع.، و دهقانیزاده، م.ح. (1394). حمایت اجتماعی ادراک شده و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه باورهای خودکارامدی تحصلی. مجلة مطالعات آموزش و یادگیری، 7(1)، 24-1.
مرادی، م.، فتحی، د.، غریب زاده، ر.، فائیدفر، ز. (1395). مقایسه فرسودگی تحصیلی، اهمالکاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله پزشکی ارومیه، 23(3)، 248-256.
مرزوقی، ر.ح.، حیدری، م.، و حیدری، ا. (1392). بررسی رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 10(3)،210-216.
نریمانی، م.، پرزور، پ.، و بشرپور، س. (1394). مقایسه تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(13)، 90-69.
نعامی، ع. (1388). رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات روانشناختی، 5(3)، 134-117.
نعمتی، ش.، و مهدی پور مارالانی، ف. (1395). مدل یابی ساختاری سبکهای دلبستگی به خدا، تابآوری و سلامت روانی در والدین دارای کودکان نارساییهای رشدی و ذهنی. فصلنامه افراد استثنایی، 6(22)، 48-30.
References
Abbasi, M., Bagiyan Kolemarz, M. J., Ayadi, N., & Dargahi, S. H. (2015). Compare self-compassion, cognitive avoidance and emotional self-regulation in students with and without learning disabilities. Journal of Health Breeze, 4(1), 31-40. (Persian). http://jfh.iausari.ac.ir/article_651627.html?lang=en
Anjedani, A., Ghorbani, N., Farahan, H., & Hatami, J. (2010). Moderating role of self-worth, self-compassion, self-care, and coherent self-esteem in emotion regulation can stem from unpleasant events. Tehran University.
Appleton, S. L., & Christenson, D., Kim, A. L., & Reschly, A. L. (2006). Measuring cognitive and psychological engagement: Validation of the Student Engagement Instrument. Journal of school Psychology, 44(5), 427-45. [DOI.org/10.1016/j.jsp.2006.04.002]
Agaliotis, I., & Kalyva, E. (2008). Nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities. Research in developmental disabilities, 29(1), 1-10. [DOI.org/10.1016/j.ridd.2006.09.002]
Artino, A. R. (2009). Think, feel, act: Motivational and emotional influences on military students’ online academic success. Journal of Computing in Higher Education, 21(2), 146-166. [DOI.org/10.1007/s12528-009-9020-9]
Artino, A. R., & Stephens, J. M. (2009). Beyond grades in online learning: Adaptive profiles of academic self-regulation among naval academy undergraduates. Journal of Advanced Academics, 20(4), 568-601. [DOI.org/10.1177/1932202X0902000402]
Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S. (2008). Emotional and behavioral characteristics over a six-year period in youths with persistent and nonpersistent dyscalculia. Journal of learning disabilities, 41(3), 263-273. [DOI.org/10.1177%2F0022219408315637]
Bardi kor, A. (2011) .The relationship between self-efficacy and intrinsic motivation with academic achievement in students with borderline, normal and learning disorder. Master Thesis in Child Educational Psychology.
Barkley, E. F. (2010). Student engagement techniques: A handbook for college faculty. 1sted. New Jersey: Jossey-Bass.
BehPajooh, A., Soleymani, M., Afrooz, G. H., & Gholamali lavasani, M. (2010). A study on the impact of social skill Training on social adjustment and academic performance in slow learners. Quarterly Journal of Educational Innovations, 9(1), 163- 186. (Persian). http://noavaryedu.oerp.ir/article_78922.html?lang=en
Barratt, E. S. (1993). Impulsivity: Integrating cognitive, behavioral, biological, and environmental data. In W. G. McCown, J. L. Johnson, & M. B. Shure (Eds.), the impulsive client: Theory, research, and treatment, American Psychological Association. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/10500-003
Breso, E., Salanova, M., & Schoufeli, B. (2007). In searen of the third dimension of Burnout, Applied Psychology, 56(3), 460-475.
Moradi, M., Soleimani kheshab, A., & Dehghani Zadeh, M. (2014) Perceived social support and academic vitality: The mediating role of academic self-efficacy beliefs. Journal Management System, 7(1), 1-24. (Persian). [DOI.org/10.22099/jsli.2015.3093
Murray, C., Goldstein, D. E., & Edgar, E. (1997). The Employment and Engagement Status of High School Graduates with Learning Disabilities through the First Decade after Graduation. Learning Disabilities Research and Practice, 12(3), 151-60. https://eric.ed.gov/?id=EJ553872
Narimani, M., Porzoor, P., & Bashorpour, S. (2016). Comparison of negative mood and emotional expression in students with and without specific learning disorder. Research in educational systems, 9(13), 69-90. (Persian). https://dorl.net/dor/20.1001.1.23831324.1394.9.31.3.1
Neff, K. D. (2009). The role of self-compassion in development: A healthier way to relate to oneself. Human development, 52(4), 211-214. [DOI.org/10.1159%2F000215071]
Neff, K. D., & Germer, C. K. (2013). A pilot study and randomized controlled trial of the mindful self‐compassion program. Journal of clinical psychology, 69(1), 28-44. [DOI.org/10.1002/jclp.21923]
Neff, K. D., Hsieh, Y. P., & Dejitterat, K. (2005). Self-compassion, achievement goals, and coping with academic failure. Self and identity, 4(3), 263-287. [DOI.org/10.1080/13576500444000317]
Neff, K. D., Whittaker, T. A., & Karl, A. (2017). Examining the factor structure of the Self-Compassion Scale in four distinct populations: Is the use of a total scale score justified? Journal of Personality Assessment, 99(6), 596-607. [DOI.org/10.1080/00223891.2016.1269334]
Nemati, S. H., & Mehdipour Maralani, F. (2016). Structural modeling of Styles of Attachment to God, resilience and mental health in parents with children with developmental and mental disabilities. Quarterly Exceptional Persons, 6(22), 30-48. (Persian). https://jpe.atu.ac.ir/article_7110.html?lang=en
O'Shea, A., Booth, J. L., Barbieri, C., McGinn, K. M., Young, L. K., & Oyer, M. H. (2017). Algebra performance and motivation differences for students with learning disabilities and students of varying achievement levels. Contemporary Educational Psychology, 50, 80-96. [DOI/10.1016/j.cedpsych.2016.03.003]
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational psychology review, 18(4), 315-341. [DOI/10.1007/s10648-006-9029-9]
Pekrun, R., Goetz, T., Daniels, L. M., Stupnisky, R. H., & Perry, R. P. (2010). Boredom in achievement settings: Exploring control–value antecedents and performance outcomes of a neglected emotion. Journal of Educational Psychology, 102(3), 531. [DOI/10.1037/a0019243]
Rezayi Jamaloyi, H., Abolghasemi, A., Narimani, M., & Zahed-Babelan. A. (2017) A comparison of self- perception and school relations between middle school students with specific learning disorder and normal students. Research in Cognitive and Behavioral Sciences, 1(12), 65-80. (Persian). [DOI.org/10.22108/cbs.2017.21763]
Ried, R., & Lienemann, T. (2006). Strategy instruction for students with learning disabilities. New York.
Robinson, S., Hastings, R. P., Weiss, J. A., Pagavathsing, J., & Lunsky, Y. (2018). Self‐compassion and psychological distress in parents of young people and adults with intellectual and developmental disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(3), 454-458. [DOI.org/10.1111/jar.12423]
Scanlon, D. (2013). Specific learning disability and its newest definition: Which is comprehensive? And which is insufficient? Journal of Learning Disabilities, 46(1), 26-33. [DOI.org/10.1177/0022219412464342]
Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Leskinen, E., & Nurmi, J. E. (2009). School burnout inventory (SBI) reliability and validity. European journal of psychological assessment, 25(1), 48-57. [DOI.org/10.1027/1015-5759.25.1.48]
Shapira, L. B., & Mongrain, M. (2010). The benefits of self-compassion and optimism exercises for individuals vulnerable to depression. Journal of Positive Psychology, 5(5), 377-389. [DOI.org/10.1080/17439760.2010.516763]
Stanovich, K. (1986). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Reading Research Quarterly, 21, 360–406. [DOI.org/10.1080/17439760.2010.516763]
Tuominen-Soini, H., Salmela-Aro, K., & Niemivirta, M. (2012). Achievement goal orientations and academic well-being across the transition to upper secondary education. Learning and Individual Differences, 22(3), 290-305. [DOI/10.1016/j.lindif.2012.01.002]
Van Petegem, K., Creemers, B., Aelterman, A., & Rosseel, Y. (2008). The importance of pre-measurements of wellbeing and achievement for students'current wellbeing. South African Journal of Education, 28(4), 451-468. [DOI.org/10.15700/saje.v28n4a131]
Veronica, S. M., Ireland, M., & Blum, R. (2011). Adolescents with learning disabilities: Risk and protective factors associated with emotional well-being: Finding from the national longitudinal study of adolescent health. Journal of Adolescent Health, 27(5), 340-348. [DOI.org/10.1016/s1054-139x(00)00170-1]
Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2012). Adolescent behavioral, emotional, and cognitive engagement trajectories in school and their differential relations to educational success. Journal of Research on Adolescence, 22(1), 31-39. [DOI.org/10.1111/j.15327795.2011.00753.]
Ward, T., Polaschek, D. L. L., & Beech, A. R. (2006). Theories of sexual offending. England: Leicestershire, Wiley.
Webel, A. R., Wantland, D., Rose, C. D., Kemppainen, J., Holzemer, W. L., Chen, W. T., & Sefcik, E. (2015). A cross-sectional relationship between social capital, self-compassion, and perceived HIV symptoms. Journal of pain and symptom management, 50(1), 59-68. [DOI.org/10.1016%2Fj.jpainsymman.2014.12.013]
White, N., & Hastings, R. P. (2004). Social and professional support for parents of adolescents with severe intellectual disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 17(3), 181-190. [DOI.org/10.1111/j.14683148.2004.00197]
Yang, H. J. (2004). Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwan’s technical–vocational colleges. International Journal of Educational Development, 24(3), 283-301. [DOI.org/10.1016/j.ijedudev.2003.12.001]
Zahed Babelan, A., Pour Bahram, R., & Rahmani Javanmard, S. (2013). The relationship of perfectionism, goal achievement orientation and academic performance to academic burnout. Quarterly Journal of New Approach in Educational Management, 5(2), 109-124. (Persian). https://www.sid.ir/en/journal/ViewPaper.aspx?id=412857