احدی، حسن؛ کاکاوند، علیرضا ( 1388 ). اختلالات یادگیری از نظریه تا عم . ل تهران: نشر ارسباران.
1 . Mayes
2 . Stein
3 . Arnsten
4 . Potter, Newhouse & Bucci
انجمن روان شناسی آمریکا ( 2000 ). متن تجدید نظر شد هی چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری
.( ترجمه ی هامایاک آوادیس یانس و محمد رضا نیکخواه ( 1388 .(DSM-IV-TR) اختلا لهای روانی
چاپ اول، تهران، نشر سخن.
به پژوه، احمد؛ غباری بناب، باقر؛ عل یزاده، حمید؛ همت یعلمدارلو، قربان ( 1386 ). تأثیر آموزش و توان
کنترل خود بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی. پژوهش
.1-18 ،(23) در حیطه ی کودکان استثنایی، فص لنام هی پژوهشکده کودکان استثنایی، 1
حاجلو، نادر و رضایی شریف، علی ( 1390 ). بررسی ویژگی های روان سنجی پرسش نامه ی مشکلات
.24-43،(1) یادگیری کلورادو. فص لنام هی ناتوان یهای یادگیری، 1
خوشابی، کتایون ( 1381 ). بررسی میزان شیوع اختلال بی شفعالی/ کمبود توجه در دان شآموزان مقطع
ابتدایی شهر تهرا . ن تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
رضایی جمالویی، حسن ( 1389 ). مقایس هی پذیرش همسالان، سازگاری و ادراک از خود در دان شآموزان
دارای ناتوان یهای یادگیری و دان شآموزان عاد . ی پایان نامه ی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی.
دانشگاه محقق اردبیلی.
فرمند، آتوسا ( 1385 ). سودمندی درمان ترکیبی: برنامه گروهی فرزند پروری مثبت و دارو درمانی، بر
3 ساله مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه، در مقایسه با هر - علایم و شیو ههای تربیتی کودکان 12
یک از این درما نها به تنهای . ی تهران: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
کاوسیان، جواد و کدیور، پروین ( 1384 ). نقش برخی از عوامل خانوادگی در خودپنداره خانوادگی
.91-112، (29) دانش آموزان دبیرستانی. فص لنام هی رفاه اجتماعی، 5
کاپلان، هارولد؛ سادوک، بنجامین و گرب، جان ( 2002 ). خلاصه روا نپزشک . ی ترجمه ی نصرت اله پور
افکاری ( 1382 ). تهران، شهر آب.
نجفی، مصطفی؛ عطاری، عباس؛ مراثی، محمدرضا و معین، یاسر ( 1390 ). مقایس ه ی وضعیت خواب
کودکان 3 تا 7 سا له ی مبتلا به خود ارضایی با گروه شاهد در شهر اصفهان . مجل هی دانشکد هی پزشکی
.1605-2611،(169) اصفهان، 29
Arnsten, A. F. T. (2006). Fundamental of attention deficit hyperactivity disorder: circuits
and pathways. J Clin Psychiatry, 679, 7–12.
Barber, S., Grubbs, L. & Cottrell, B. (2005). Self-perception in children with Attention
Deficit/Hyperactivity Disorder. Journal of pediatric Nursing, 20, 46-75.
Bear, G. G., Minke, K. M. & Manning, M. A. (2002). self-concept of students with learning
disabilities: A meta-analysis.school psychology Review, 31, 405-427.
Bender, M. E. & Pelham, W. E. (1997). Peer relationship in hyperactive
children.description and treatment. In K. D. Gadow & I. Bialer (Eds), Advances in
learning and behavioral disabilities, 1, 365-436.
Chapman, J. W. (1988). Learning disabled children’s self-concepts. Review of educational
research, 58,347-371.
Chovam, W. L. & Morrison, E. R. (1989). Correlates of self-perception among variant
children. psychological Reports, 54(2), 8-536.
Corkum, P., Tannock, R. & Moldofsky, H. (1998). Sleep disturbance in children with
attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of the American Academy of Child and
Adolescent Psychiatry, 37, 637–646.
Dumas, D., Pelletier, L. (1999). Perception in hyperactive children. Journal of maternal
child Narsing, 24,12-19.
Evangelista, N. M., Owens, J. S., Golden, C. M. & Pelham, W. E. (2008). The positive
illusory bias in children with ADHD:Do positive illusory perceptions generalize to
perceptions of others? Journal of Abnormal Child Psychology, 36,779-791.
Fakier, N. & Wild, L. G. (2011). Associations among sleep problems,learning difficulties
and substance use in adolescence. Journal of adolescence, 34, 717-726.
Gentschel, D. A., McLaughline, T.F. (2000). Attention deficit /hyperactivity disorder as a
social disability: characteristics and suggested methods of treatment. Journal of
developmental and psysical Disabilities, 12, 333-317.
Harter, S. (1985). Manual for the self-perception profile for children. Denver, Colo:
University of Denver.
Heyman, W. B. (1990). The self perception of a learning disabilitiesand its relationship to
academic self-perception and self-esteem. Journal oflearning disabilities, 23(8),472-
475.
Hvolby, A., Jorgensen, J. & Bilenberg, N. (2009). Parental rating of sleep in children with
attention deficit/hyperactivity disorder. European Child & Adolescent Psychiatry, 18(7),
429–438.
Linnet, K. M., Dalsgaard, S., Obel, C., Wisborg, K., Henriksen, T. B. & Rodrigues, A.
(2003). Maternal lifestyle factors in pregnancy risk of attention deficit/ hyperactivity
disorder and associated behaviors: Review of the current evidence. American Journal
Psychiatry,160(6), 1028-1040.
Marsh, H. W. (1987). the big-fish-little-pond effect on academic achievement. Journal of
educational psychology, 79(3), 280-295.
Meyer, A. (1983).Origins and prevention of emotional disorder among learning disabled
children .Topics in learning and learning disabilitie, 3, 59-70.
Micchopoulou, A., Belesioti, B., Goula,V., Tokatlidou, A. & Pantazopoulou, A. (2007).
sleep disorders in children with learning difficulties, 22, 282-283.
Journal of Learning Disabilities, Winter 2014 مجله ی ناتوانی های یادگیری، زمستان 1392
Vol.3, No.2/21-41 21-41/ دوره ی 3، شماره ی 2
41
Montague, M. & Gardren, D. V. (2003). A cross-sectional study of mathematics
Achievement, estimation skills and academic self –perception in students of varying
ability. Journal of learning disabilities, 36, 437-448.
Owens, J. A., Spirito, A., McGuinn, M. & Nobile, C. H. (2000). sleep habits and sleep
disturbance in elementary school-aged children. Journal of Developmental and
Behavioral Pediatrics, 21 (1), 27-36.
Owens, J. S., Goldfine, M. E., Evangelista, N. M, Hoza, B. & Kaiser, N. M. (2007). A
critical review of self-perceptions and the positive illusory bias in children with ADHD.
clinical child and family psychology Review, 10, 335-351.
Potter, A. S., Newhouse, P. A. & Bucci, D. J. (2006). Central nicotinic cholinergic
systems: a role in the cognitive dysfunction in attention deficit hyperactivity
disorder. Behav Brain Res, 175, 201–211.
Sadeh, A., Raviv, A. & Gruber,R. (2000). Sleep patterns and sleep disruptions in school –
age children. Developmental psychology, 36, 291-301.
Winne, P.H., Woodlands, M.J., Wong, B.Y, (1982). Comparability of self-perception
among learning disabled, normal, and gifted students. Learning Disabilities, 15(8), 470-
475.
Yoon, S. Y. R., Jain, U. & Shapiro, C. (2012). Sleep in attention–deficit/hyperactivity
disorder inchildren and adults .past, present and future. Sleep Medicine Reviews, 16(4),
371-88.