ابوالقاسمی، عباس؛ رضاییجمالویی، حسن؛ نریمانی، محمد و زاهد، عادل( 1390 ). مقایسه ی شایستگی
اجتماعی و مؤلفههای آن در دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری و دانشآموزان دارای پیشرفت
.6-23 ،(1) تحصیلی پایین، متوسط و بالا. مجلهی ناتوان یهای یادگیری، 1
افروز، غلامعلی( 1385 ). اختلالات یادگیری. تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
بختیارپور، سعید؛ حافظی، فریبا و بهزادیشینی، فاطمه( 1389 ). رابطهی بین جایگاه مهار، کمالگرایی و
خودکارآمدی با اضطراب امتحان و عمل کرد تحصیلی در دانشجویان. مجلهی یافتههای نو در
.35-52 ، روا نشناسی. 3
بشارت، محمدعلی( 1387 ). رابطه ی نارسایی هیجانی با اضطراب، افسردگی، درماندگی روان شناختی و
.24-45 ،(10) بهزیستی روان شناختی. فص لنام هی علمی -پژوهشی روا نشناسی دانشگاه تبریز، 3
بشارت، محمد علی( 1388 ). سبک های دلبستگی و نارسایی هیجانی. فص لنام هی پژوه شهای روا نشناختی،
.63-80 ،(4)12
Journal of Learning Disabilities, Winter 2014 مجله ی ناتوانی های یادگیری، زمستان 1392
Vol.3, No.1/78-91 78 -91/ دوره ی 3، شماره ی 1
90
بیابانگرد، اسماعیل( 1370 ). بررسی رابطهی بین مفاهیم منبع کنترل، عزتنفس و پیشرفت تحصیلی در
دان شآموزا . ن پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
دلاور، علی( 1390 ). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد.
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس و عباسی، مسلم( 1391 ). نقش عزتنفس و اضطراب امتحان در پیشبینی
.46-62 ،(3) رضایت از زندگی دانشآموزان پسر دارای اختلال ریاضی. مجلهی ناتوان یهای یادگیری، 1
سلیمانی، اسماعیل؛ زاهدبابلان، عادل؛ فرزانه، جبرائیل و ستوده، محمدباقر( 1390 ). مقایسه ی نارسایی
هیجانی و مهارت های اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و به هنجار. مجلهی ناتوان یهای
.78-93 (1) یادگیری، 1
عزیزی ابرقویی، محسن( 1387 ). رابط هی بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی
تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارش . د پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
علاییخرایم، رقیه؛ نریمانی، محمد و علاییخرایم، سارا( 1391 ). مقایسه ی باورهای خودکارآمدی و
انگیزهی پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. مجلهی ناتوان یهای یادگیری،
..85-104 ،(3)1
محمدی، نادر( 1384 ). بررسی مقدماتی اعتبار و قابلیت اعتماد مقیاس حرمت خود روزنبرگ. مجلهی
.313-320 ،(2) روا نشناسان ایرانی، 3
کاشانی موحد، آمنه ( 1384 ). رابط هی حافظ هی فعال و پایداری هیجانی دان شآموزان با و بدون اختلال
نارسایی توجه/ بی شفعالی. پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده روان شناسی
و علوم تربیتی.
Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S. (2008). Emotional and
behavioral characteristics over a six year period in youths with persistent and
nonpersistent dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 41, 263–273.
Bagby, R. M., Taylor, G. J., & Parker, J. D. A. (1994). The Twenty-itemToronto
Alexithymia Scale: II. Convergent, Discriminant, andConcurrent Validity. Journal of
PSychosomatic Research, 38, 33-40.
Bagby, R. M. & Taylor. (1997). Affect Dysregulation and Alexithymia. In G.J. Taylor, R.
M. Bagby, & J. D. A. Parker (Eds.), Disorders of Affect Regulation: Alexithymia in
Medical and Psychiatric Illness (pp. 26-45).Cambridge: University Press.
Bandura, A. (1999). self-efficacy in changing societies. New York, Cambridge university
press.
مقایسه ی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و ...
91
Besharat, M. A. (2007). Reliability and factorial validity of farsi version of the Toronto
Alexithymia Scale with a sample of Iranian students. Psychological Reports, 101(5),
209-222.
Beshart, M. A. (2008) . [Relation of alexithymia with ego defense styles]. Journal of
fundamentals of mental health, 10(3), 181-90. (Persian)
Fristad, M. A., Topolosky, S., Weller, E. B. & Weller, R. A. (1992). Depression and
learning disabilities in children. Journal of Affective Disorders, 26, 53–58.
Lane, R. D., Ahern, G. L., Schwartz, G. E. & Kaszniak, A. W. (1997). Is Alexithymia the
Emotional Equivalent of Blindsight? BiologicalPsychiatry, 42, 834-844.
Lyon, R. (2000). Developing reading skills in young children. Lecture summary PDF
document. Learning Disabilities Association of America (LDA).
Madadi, A. A. & Ghaeli, P. (2002) . Effect of floxitin on alexithymia in patient with major
depression disorder. Available from: http://www.iranpa.org/second congress of
clinicalpsychology.htm
Mahmoudi, A., & Betsur, N. (2010). Relationship between adjustment and self- esteem
among adol Escents, Asian Journal of development matters, 3 (1),75-86.
McNulty, M. (2003). Dyslexia and the life course. Journal of Learning Disabilities,
36(4),363-381.
Motan, I. & Gencoz, T. (2007). The relationship between the dimensions of Alexithymia
and the intensity of depression and anxiety. Turk J Psychiatry, 18(4), 333-43.
Muller. J., Alpers G. W. & Reim, N. (2010). Abnormal attentional bias in alexithymia.
Journal of Psychosomatic Research; 56(6), 617.
National Joint Committee on Learning Disabilities. (2005). Responsiveness to intervention
and learning disabilities. Available from http://www.ldonline.org
Patil, M., Saraswathi, G. & Padakannaya, P. (2009). Self-esteem and Adjustment among
Children with Reading and Writing Difficulties. Stud Home Comm Sci, 3(2), 91-95.
Raj, P., & Agarwal, S. (2005). Behavioural Intervention in School Setting. Enhancing Self
Esteem and Controlling Behavioural Problems. National Academy of Psychology, 50(4),
348-351.
Taylor, G. J. (2000). Recent Developments in Alexithymia Theory andResearch. Canadian
Journal of Psychiatry, 45, 134-142.
Taylor, G.J. & Bagby, M. (2000). An overview of the Alexithymia construct. Inr. Bar-on &
J. D. A. Parker (Eds.), The Hadbook of Emotional Intelligence (PP.263-276).San
Francisco:Jossey-Bass.
Shahgholian, M., Moradi, A. & Kafi, S. M. (2007). [Relation of alexithymia with emotional
expression styles and general health in students]. Iranian journal of psychiatry and
clinical psychological, 13(3), 238-248. (Persian).
Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., & Loftus, G. (2002). Atkinson and
Hilgard's introduction to psychology. (14th ed). New York: Wadsworth Publ.