بهراد، بهنام (1384). فراتحلیل شیوع ناتوانیها ی یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران. پژوهشدر حیطهی کودکان استثنایی، 5(4)، 436-417.
بزمی، نعیمه و نرسی، مهرنوش(1391). اثر تکنیکهای بازی درمانی در کاهش اضطراب و افزایش احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی در کودکان 12-9 ساله مبتلا به سرطان خون. مطالعات روان شناختی، 8 (4)،130-107.
انجمن روانشناسی آمریکا (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی DSM-5. رضاعی، فرزین؛ فخرایی، علی؛ فرمند،آتوسا؛ نیلوفری، علی؛ هاشمیآذر، ژانت؛ شاملو، فرهاد(1394). تهران: چاپ اول، انتشارات ارجمند.
رحیمیان بوگر، اسحق (1391). پیش بینی کنندههای جمعیت شناختی اختلالات یادگیری در دانشآموزان مقطع ابتدایی استان گلستان. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 42-22.
علیلو، مجید محمود؛ موحدی، یزدان و علیزادهگورادل، جابر (1392). تعیین رابطهی حالتهای فراشناختی، سودمندی ادراک شده و تأکیدات هدفی والدین با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 109-91.
کاکاوند، علیرضا و احدی، حسن(1389). اختلالهای یادگیری- از نظریه تا عمل. تهران: انتشارات ارسباران.
مهرداد، حسین (1390). تأثیر بازی درمانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان عقب مانده ذهنی دوره ابتدایی شهر خرمآباد در سال تحصیلی 89-1388. فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی ، 2(1)، 144-119.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران (1384). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل. پژوهشدرحیطهکودکاناستثنایی، 17(3)، 21-37.
نریمانی، محمد؛ پرزور، پرویز و بشرپور، سجاد (1394). مقایسهی حساسیت بین فردی و تعادل عاطفی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5 (1)، 125-141.
American psychological Association (2013). Translated by Rezaei, F., Fakhraei, A., Farmand, A., Niloofari, A., Hashemi, A. & Shamloo, F. Diagnostic and Statistics manual of mental disorders, DSM-5. Tehran, Arjmand Publication. (Persian).
Baggerly, J. (2004). The Effects of Child-Centered Group Play Therapy on Self-Concept, Depression, and Anxiety of Children Who Are Homeless. International Journal of Play Therapy. 13(2), 31-51.
Baggerly, J., & Parker, M., (2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level, Journal of Counseling & Development, 83. 387-396.Freud, S. (1961). Beyond the pleasure principle (J. Strachey, Ed. and Trans.). New York, NY: WW Norton.
Bazmi, N. & Nersi, M. (2012). Efficacy of play therapy techniques in decreasing of anxiety, and increasing of positive feeling general adjustment level in 9-12 years old children with oncology cancer. Psychological studies, 4(33) 107-130. (Persian).
Behrad, B. (2005). Meta analysis of learning disability prevalence in Iranian elementary students. Research in special children field. 5(4), 417-436. (Persian).
Bratton,S.C., Ray,D., Rhine, T., & Jones, L. (2005). The efficacy of play therapy with children: A meta-analytic review of treatment outcomes. Professional Psychology: Research and Practice, 36, 376-390.
Christiano, B.A., & Russ, S.W. (1996). Play as a predictor of coping and distress in children during invasive dental procedure.
Journal of Clinical Child Psychology, 25(2), 130–138.
http://dx.doi.org/10.1207/s15374424jccp2502_1.
Davis, J. M., & Broitman, J. (2011). A brief overview of nonverbal learning disorders. The Educational Therapist, 27(3), 5–10.
Dayle J, K., (2002). Group play therapy with sexually abused preschool children: Group behaviors and interventions, Journal for Special in Group Work.
Erikson, E. H. (1964). Childhood and society. New York, NY W W Norton.
Kakavand A., Ahadi, H. (2010). Learning disorders- from theory to practice. Tehran: Arasbaran Publication. (Persian).
Kendall, P .C (2007), Anxiety disorders: Researchers from tempie university, Department of psychology describe findings in anxiety disorders in children,
www.proquest.com.
Majid Mahmood, A. Movahedi, Y. & Alizadeh Goradel, J. (2013). Relationship of metacognition modes, perceived benefits, and parental goals confirmation on academic acheivments in students with learning disability. Journal of learning disability, 3(1), 91-109.
Mehrdad, H. (2011). Efficacy of play therapy on academic achievement of elementary students with mentally retarded in Khoram abad in 1388-1389, journal of especially individual psychology, 2(1), 119-144. (Persian).
Narimani, M., Rajabi, S. (2005). Prevalence and etiology of learning disorders in Ardabil elementary students. research in exceptional children, 17(3),21-37. (Persian).
Narimani, M., Porzoor, P. & Basharpour, S. (2015). Comparison of interpersonal sensitivity and emotional balance in students with and without specific learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 5(1): 125-141. (Persian).
Ollendick,H, Thomas,Horsch,M,Laura(2007). Fears in clinic referred children; relations with child anxiety sensitivity. behavior therapy,38, 402-415.
Rahimian Boogar, A. (2012). Demographical predictors of learning disorders in elementary students of Golestan province. journal of learning disabilities, 1(2), 22-42. (Persian).
Russ, S. W. (2004). Play in child development and psychotherapy: Toward empirically supported practice. Mahwah, NJ Lawrence Erlbaum Associates.
Schiff, R., Bauminger, N. & Toledo, I. (2009). Analogical problem solving in children with verbal and nonverbal learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 42, 3–13.
Seidman, L.J., Biederman, J., & Stephan, A. (2006). neuropsychological functioning in girls with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder with and without learning disabilities. Cognition, 102 (3), 361-395
Shen, y. j.(2000). short term group play therapy with Chinese earthquake victims effects on anxiety, depression. Association for play therapy, Journal abstracts. Retrieved Apr 5,2008 from:http://www.a4pt.org/abstracts.cfm?task detail &Id=1963.(5/4/2008).