احدی، بتول، ستوده، محمدباقر و حبیبی، یعقوب (1391). مقایسهی بهزیستی روانشناختی و مکانیزم های دفاعی در دانشآموزان با و بدون لکنت زبان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 1(4)، 22-6.
خواجه پور، مهدی (1377). بررسی و مقایسه واکنشهای نوروتیک مادران کودکان عادی با مادران کودکان کم توان ذهنی شهر اهواز؛ پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، اهواز. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
شجاعی، احمد و سلیمانی، اسماعیل (1394). بررسی تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی و مؤلفههای آن در دانشآموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی«ره» شهرستان اردبیل. مجلهی روانشناسی مدرسه، 4(1)، 121-104.
شریفی درآمدی، پرویز (1380). تبیین و تشخیص و درمان اختلالهای روانی، حرکتی. تهران، نشر روانسنجی.
گرین، لو (1999). ناتوانیهای یادگیری در کودکان. مترجم: محمدباقر آذری(1379). تهران، انتشارات احرار.
لاجوردی، زهره(1371). بررسی مقایسهای میزان افسردگی مادران کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و مادران کودکان عادی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران، دانشگاه تهران.
معتمدین، مختار؛ سهرابی، فریبا؛ فتحیآذر، اسکندر و ملکی، صادق (1387). مقایسه بهداشت روانی، رضایت زناشویی و ابراز وجود والدین دانشآموزان کم توان ذهنی و عادی در استان آذربایجان غربی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، (۳۵) ، 152-123.
میکائیلی، نیلوفر؛ گنجی، مسعود و طالبی جویباری، مسعود (1391). مقایسه تاب آوری رضایت زناشویی و سلامت عمومی در والدین با کودکان دارای ناتوانی یادگیری و عادی. ناتوانی های یادگیری، 2 (1)، 137-120.
موحدی، یزدان، باباپور خیرالدین، جلیل و موحدی، معصومه (1393). اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر رویکرد امید درمانی بر افزایش امید و بهزیستی روان شناختی دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 3(1)، 130-116.
موسوی، غفور؛ ابراهیمی، امرالله؛ سموعی، راحله و افشار، حمید (1387). ارتباط پرخاشگری والدین با معدل آخرین سال تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی. مجله تحقیقات نظام سلامت حکیم، ۱۱ (۴)، 37-33.
نریمانی، محمد؛ آقامحمدیان، حمید رضا و رجبی، سوران (1384). مقایسه سلامت روان مادران کودکان استثنایی با مادران کودکان عادی. اصول بهداشت روانی، 9(33)، 24-15.
Ahadi, B., Setoudeh, M. B. & Habibi, Y. (2013). The comparison of psychological wellbeing and defense mechanisms in stuttereing and non stuttering students. Journal of school psychology, 1(4), 6-22. (Persian).
Ben-zur H., Duvdevany, I. & Lury, L. (2005). School of social work, University of Haifa, Mount Carmel, Haifa, Israel. Association of social support and hardiness with mental health among mothers of adult children with intellectual disability. Journal of Intellect disable Res, 49 (1), 54-62 .
Flahrty, Erelyn M. & Masters, Glidden, I. (2000). Positive adjustment in parents rearing with Dwn syndrome. Early Education & Development, 11(4), 407 − 422.
Goldberg, D & Williams, P.(1988). A User Guide to General Health Questionnaire. Windsor, NFERNelson.
Lovett, M.W. (1997). Can dyslexia be treated? Treatment-specific and generalized treatment effects in dyslexic children's response to remediation. Brain and Language, 37(1), 715-722.
Maslow, A. H. (1967). Self-actualization and beyond. In J. F. T. Bugental(Eds), Challeng of humanistic psychology (pp 279-286). New york: McGraw Hill.
Movahedi, Y., babapourKheirodin, J. & Movahedi, M. (2014). The effectiveness of group training based on hope therapy approach on promoting hope and subjective well-being in students. Journal of school psychology, 3(1), 116-130. (Persian).
Olsson M. B, Hwang, C.P. (2001). Depression in mothers and fathers of children with intellectual disability.J Intellect Disabil Res, 45(6), 535-543
Pelchat, D., Bissan, J., Richard, N., Perreault, M & Bouchard, J.M. (1999). Longtudinal effects of an early family intervention program on the adaptation of parent of children with a disability. International Journal of Nursing studies, 36(6),465− 477.
Quine, L., & Paul, J. (1985). Examining the causes of stress in families with severely mentally handicapped children. British Journal of Social Work, 15, 501-517.
Rodriave, J. R., Morgan, S. B. & Geffken, G. R. (2002) . Psychological adaptation of fathers of children with autism, Down syndrome, and normal development. Journal of autism & Developmental Disorders, 22(2), 249 – 263
Roach, M.A., Ormond, G.I., & Barratt, M.S. (1999). Mothers and fathers of children with Down syndrome: Parental Stress and involvement in children. American Journal on Mental Retardation, 104, 422–436.
Ryff, C. D. (1995). Psychological well-being in adult life.Current Directions in Psychological Science; 4, 99-104.
Sadock, B. J, Sadock, V. A., & Williams, W. (2007). Synopsis of psychiatry, 10 th Ed Philadelphia, 150- 158.
Shojaee, A. & Soleimani, E. (2015). The effectiveness of spiritual intelligence training on psychological well-being of students covered by the imam khomeini relief committee. Journal of school psychology, 4(1), 104-121. (Persian).
Valentine, D. P., McDermott, S., & Anderson, D. (1998). Mothers of adults with mental retardation: Is race a factor in Perceptions of burdens and gratification? Families in Society, 79, 577–584.