احدی، حسن و کاکاوند، علیرضا (1382). اختلالهای یادگیری از نظریه تا عمل. تهران: نشر ارسباران.
ارسطویی ایرانی، هایده (1372). بررسی ارتباط خودپنداره با جنسیت و پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، 60-59.
افروز، غلامعلی؛ قاسمزاده، سوگند؛ تازیکی، طیبه و دلگشاد، ئاکو (1393). اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم خلق بر خودپنداره و کفایت اجتماعی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(3)، 24-6.
بهپژوه، احمد؛ سلیمانی، منصور؛ افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود (1389). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 15، 22-9.
تبریزی، مصطفی (1389). درمان ناتوانیهای ریاضی. تهران: انتشارات فراروان.
حسینینسب، سیدداود؛ مصرآبادی، جواد و آقاجانزاده، ناهید (1389). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزتنفس دانشآموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه تبریز. علوم تربیتی، سال 3، شماره 11، صفحات 64-47.
رحیمیان بوگر، اسحاق (1391). پیشبینیکنندههای جمعیتشناختی اختلالات یادگیری در دانشآموزان مقطع ابتدایی استان گلستان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 42-22.
عاشوری، محمد؛ جلیلآبکنار، سیده سمیه؛ غباریبناب، باقر و حبیبپور، سمیه (1392). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود عزتنفس نوجوانان با کمتوانی ذهنی. پژوهش در علوم توانبخشی، 9(6)، 968-956.
کرمی، بختیار؛ کرمی، آزادالله و هاشمی، نظام (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(3)، 140-121.
کریمی، مرید؛ کیخاونی، ستار و محمدی، محمدباقر (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر اختلال های رفتاری کودکان دبستانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 18(3)، 69-61.
کریمی، یوسف (1384). ناتوانیهای یادگیری مسائل نظری و عملی به انضمام مطالعات موردی نمونه. چاپ پنجم. تهران: نشر ساوالان.
یگانه، طیبه (1393). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با شیوه شناختی- رفتاری بر کنشوری سازشی و اختلالهای هیجانی- رفتاری دانشآموزان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 7(40)،420-409.
Afrooz, Gh., Ghasemzadeh, S., Taziki, T., & Delgoshad, A. (2014). Effectiveness of mood regulation skills training on self concept and social competence of students with learning disabilities. Journal of learning Disabilities, 3(3), 6-24. (Persian).
Ahadi, H., & Kakavand, A. (2003). Learning disorders from Theory to Practice. Tehran: Arasbaran Publication. (Persian).
Aksoy, P., & Baran, G. (2010). Review of studies aimed at bringing social skills for children in preschool period. Journal of Social and Behavioral, 9, 663-669.
Arastooyi Irani, H. (1993). The relationship between self-concept and gender and academic achievement. Master's thesis, University of AlZahra, Faculty of Psychology and Educational Sciences, 59-60. (Persian).
Ashori, M., Jalilabkenar, SS., Ghobari Bonab, B., & Habibpoor, S. (2014). The effect of social skills training on self-esteem of adolescents with intellectual disability.
Journal of Research in Rehabilitation Sciences, 9(6),956-968. (Persian).
Beck, AT., Steer, R.A., Epstein, N., & Brown, G. (1990). Beck Self-Concept Test. Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology, 2(2), 191-197.
BehPajooh, A., Soleymani, M., Afrooz, Gh., & Gholamali lavasani, M. (2010). A study on the impact of social skill Training on social adjustment and academic performance in slow learners. Quarterly Journal of Educational Innovations, 15, 9-22. (Persian).
Deacon, B., & Abramowitz, G. (2006). Anxiety sensitivity and its dimensions across the anxiety disorders. Anxiety Disorders. 20, 837- 857.
Floyd, M., Garfield, A., & Marcus, T. (2005). Anxiety sensitivity and worry. Personality and Individual Differences, 38, 1223-1229.
Gilliam, W. S., & Shahar, G. (2006). Preschool and child care expulsion and suspension: Rates and predictors in one state. Infants and Young Children, 19(3), 228 245.
Hoseininasab, SD., Mesrabadi, J., & Aghajanzadeh, N. (2010). The effect of social skills training on the self-esteem of the third grade female students of Tabriz. Journal of Education, 3(11), 47-64. (Persian).
Karami, B., Karami, A., & Hashemi, N. (2013). The effectiveness of cognitive and metacognitive strategies training on creativity, motivation and academic self-concept. Initiative and creativity in the humanities, 2(3), 121-140. (Persian).
Karimi, M., Keykhavani, S., & Mohammadi, MB. (2010). Effectiveness of social skills training on behavioral disorders of primary school children. Journal of Ilam University of Medical Sciences, 18(3), 61-69. (Persian).
Karimi, Y. (2005). Learning disabilities theoretical and practical issues as well as case studies. Tehran: Savalan Publication. (Persian).
Rahimian bogher, S. (2012). Demographical predictors of learning
disorders for elementary students in Golestan State. Journal of learning Disabilities, 1(2), 22-42. (Persian).
Raj, P., & Agarwal, S. (2005). Behavioral Intervention in School Setting. Enhancing Self Esteem and Controlling Behavioral Problems. National Academy of Psychology, 50(4), 348-351.
Reiss, S., Peterson, R. A., Gursky, D. M., & McNally, R. J. (1986). Anxiety sensitivity, anxiety frequency and the prediction of fearfulness. Behavior Research and Therapy, 4, 241-248.
Short, BA. (2006). Social skills training to increase self- concept in children with ADHD. Journal of Clinical Child And Adolescent Psychology, 50: 140-53.
Tabrizi, M. (2010). Treatment of mathematical disabilities. Tehran: Fararavan Publication. (Persian).
Van Vugt, E., Deković, M., Prinzie, P., Stams, G., & Asscher, J. (2013).
Evaluation of a group-based social skills training for children with problem behavior.
Children and Youth Services Review, 35(1),162-167.
Yeganeh, T. (2014). effectiveness of social skills training via cognitive-behavioral approach on adaptive functioning and emotional-behavioral disorders in students. Developmental Pschology:Iranian Psychologist, 7(40), 409-420. (Persian).