افروز، غلامعلی( 1390 ). ناتوانی های یادگیری.تهران:دانشگاه پیام نور.
امانی، ملاحت؛ برهمند،اوشا و نریمانی، محمد ( 1390 ). بررسی اثربخشی روشهای نوروسایکولوژیک و
.21-6،(2) تعلیم محتوا در اصلاح اختلال ریاضی .ناتوانی های یادگیری، 1
آناستازی، آن ( 2001 ). روان آزمایی. ترجمه ی محمد نقی براهنی( 1379 ). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
باری ای. مک. نامارا؛ فرانسیس، جی و مک، نامارا ( 1385 ). کلیدهای برخورد با ناتوانی در یادگیری.
ترجمه ترانه بهبهانی. تهران: انتشارات صابرین.
برهمند، اوشا؛ نریمانی، محمد و امانی، ملاحت.( 1385 ). شیوع اختلال حساب نارسایی در دانش آموزان
.930-917 ،(4) دبستانی اردبیل. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 6
بهراد، بهنام( 1384 ). فراتحلیل شیوع ناتوانی های یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران. پژوهش در
.436-417،(4) حیط هی کودکان استثنایی، 5
تبریزی مصطفی ( 1389 ). درمان اختلالات دیکته نویسی، چاپ نهم، تهران، انتشارات فراروان.
جانه، ثمره؛ ابراهیمی قوام، صغری و علیزاده، حمید( 1391 ). بررسی کارکردهای اجرایی، استدلال،
برنامه ریزی سازمان دهی و حافظه کاری در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی
.42-22،(2) استان تهران. روا نشناسی افراد استثنایی، 5
جرالد، والاس و جیمز، مک. لافلین. ( 1987 ). ناتوانی های یادگیری، مفاهیم و ویژگی ها. ترجمه ی محمد
تقی منشی طوسی ( 1369 )، مشهد: انتشارات قدس رضوی.
حمید، نجمه ( 1385 ). بررسی اختلال یادگیری ریاضی در دانشآموزان دختر و پسر دوره ابتدایی ناحیه
یک تهران و اثر آموزش کاربردی، تقویت ژتونی و آرامش عضلانی در کاهش اختلال یادگیری
.119-136 ،(2) ریاضی. مجله علوم تربیتی و روا نشناسی اهواز، 13
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه( 1387 ). شیوع اختلالات خواندن در دانشآموزان پایهی سوم و چهارم
.41-18 ،(4) ابتدایی شهر کرد. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 8
مقایسه ی اثربخشی سه شیو هی آموزش مستقیم، آموزش به کمک کامپیوتر و ...
98
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه( 1391 ). شیوع ناتوانی های یادگیری در دانشآموزان پایهی اول و دوم
.41-18 ،(4) ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 8
در ایران. مجل هی پژوه شهای (WISC-R) شهیم، سیما ( 1371 ). کاربرد مقیاس هوش وکسلر کودکان
.17-22 ( 3 و 4 ) روا نشناس . ی 1
نریمانی، محمد؛ رجبی، سوران؛ افروز، غلامعلی و صمدی خوشخو، حسن( 1390 ). بررسی کارآمدی
مراکز ناتوانی های یادگیری استان اردبیل در بهبود علایم اختلال یادگیری دانشآموزان، فصلنام هی
.109-128 ،(1) ناتوان یهای یادگیری، 1
کاظمی، رضا؛ مؤمنی، سویل و کیامرثی، آذر( 1390 ). بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر
.108-94 ،(1) کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی، ناتوان یهای یادگیری، 1
کریمی، بهروز، علیزاده، حمید، فرخی، نورعلی و سعدی پور، اسماعیل. ( 1389 ). مقایسه ی اثربخشی سه
شیوه ی آموزش مستقیم، آگاهی واجشناسی و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانشآموزان دبستانی
و تدوین برنامه بر آن. پایان نامه دکتری. دانشکده ی روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
کله، پیتر و لورنا، چان( 1993 ). روش ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنائی. ترجمه فرهاد
ماهر( 1372 ). تهران: نشر قومس.
در آموزش. چاپ پنجم، تهران: انتشارات هوشمند. ICT .( فتاحیان، حسامالدین( 1383
عچرش، هادی( 1389 ). تأثیر آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم. نشری هی
.39-35،(5) علمی پژوهشی فناوری آموزشی، 1
Adams, G., & Carnine, D. (2003). Direct instruction. InH. L. Swanson, K. R. Harris, & S.
Graham (Eds.), Handbook of learning disabilities (pp. 403–416). New York: Guilford
Press.
Adams, G., & Engelmann, S. (1996). Research on direct instruction: 20 years beyond
DISTAR. Seattle, WA: Educational Achievement Systems.
Allbritten, D., Mainzer, R., and Ziegler, D. (2004). Will students with disabilities be
scapegoats for school failures? Educational Horizons, 82(2), 153–60.
Anna-Lind P., Kristen M.M., Jennifer J. M., Tracy B., Viveca B., Julie Koch-McD.,
Roxana R., Haley S., (2009). Brief experimental analysis of early reading interventions.
Journal of School Psychology 47(17) 215–243.
Akerman,P.T.,Elardo,P.T.,Dvhman.R,A. (1979). A Psychosocial study of hyperactive and
chils psychology,7(1),91-99.
Bereiter, C., & Engelmann, S. (1966). Teaching disadvantaged children in the preschool.
Upper Saddle River,NJ: Prentice Hall.
Berger, A., Jones, L., Rothbart, M. K., & Posner, M.I. (2000). Computerized games to
study the development of attention in childhood. Behavior Research Methods,
Instruments, and Computers, 32(3), 297-303.
Brigham R., & Brigham, M. (2001). Current practice alerts: Mnemonic instruction. Reston,
VA: Division for Learning disabilities and Division for Research of the Council for
Exceptional Children.
Butterworth, B., Varma, S., & Laurillard, D. (2011). Dyscalculia: from brain to
education.sience, 332(60),1049-53.
Bulgren, J. A., Deshler, D. D., Schumaker, J. B., & Lenz, B. K. (2000). The use and
effectiveness of analogical instruction in diverse secondary content classrooms. Journal
of Educational Psychology, 16(3), 426–441.
Cowen,E.L.,Pederson. A.,Babigtan.H., LZZO L.D., Trost M.A .(1973). Long-term follow
up of earth detected vulnerable children. Journal of consulting and clinical psychology,
41(3),438-446.
Kavanagh, J.F. & Truss,T.J. (1988). Learning disabilities: Proceedings of the
nationalconference. Parkton, MD:York.P.546.
Kronenberger, W.G., and Meyer, R.G., (2001). The child clinicians handbook (2ndEd.).
Boston:AllynandBacon.
Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S. & Barnes, M. A. (2007). Learning Disabilities,
from Identification to Intervention. New York: The Guilford Press.
Jack, M. Fletcher., Lynn, S. Fuchs., and Marcia, A. Barnes. (2007). Learning Disabilities
From Identification to Intervention. New York:.A Division of Guilford.
Joyce, B., Weil, M., & Calhoun, E. (2000). Models ofteaching. (6th ed.). Boston: Allyn &
Bacon.
Mark, C. S., Sara, G. T., and Richard, D. W., (2001). Direct instruction and The teaching
of early Reading, Wisconsin's teacher-led insurgency, 14(3), 1-29.
Margaret, M., Flores; M., and Kaylor., (2007). The Effects of a Direct Instruction Program
on the Fraction Performance of Middle school students At – risk for failure in
mathematics. ,Journal of Instructional Psychology, 84(2), 373-385.
Mogasale,V.V.,Patil,V.D.,Patil,N.M., & Mogasale, V. (2011). Prevalence of Specific
Learning Disabilities Among Primary School Children in a South Indian City I.ndian
Journal of Pediatrics,79(3),1-6.
Mccullough, C. Sue. (2000). Using computer technology to monitor student progress and
remidate reading and spelling problem. School psychology review, 195, 37-40.
McCloskey,M.,Caranazza,A., & Basili,A. (1985). Cognitive mechanisms in number
processing and calculation:Evidence from dyscalculia. Brain Cognition, 4(3),171-196.
National Center for Learning Disabilities. (2006). Dyscalculia:A Quick Look Center for
Learning Disabilities, Inc.WWW.Idoline. org.mht.
Oshpitz, J. D., Harrison, S. I., & Spencer, F.C. (1998). Basic handbook of child
psychiatry.New York: Basic Books.
Sadoc k. B. J. & Sadock, V. A.(2005). Kaplan & Sadok s comprehensive textbook of
psychiatry.Eighth Edition, Lippincott Williams and Wilkins.
Shalv,S.R., & Gross-Tsur,V. (2000). Developmental dyscalulia. Pediatric Nerology,
24(3),337-342.
Schumaker, J. B. & Deshler, D. D. (2009). Adolescents with learning disabilities as writers:
Are we selling them short? Learning Disabilities Research Practice, 24(2), 81-92.
Sharp, V. (2006). Computer Education for Teachers: Integrating Teachnology into
classroom Teaching.
Swanson, H. L., Harris, K. R. & Graham, S. (2003). Overview of foundations, causes,
instruction, and methodology in the filed of learning disabilities. In H. L. Swanson, K.
R. Harris, & S. Graham (Eds.), Handbook of learning disabilities (pp. 3–15). New york:
Guilford Press.
Stanovich, K. E., Siegel, L. S. & Gottardo, A. (1997). Converging evidence for
phonological & Surface surface surface subtypes of reading disability. Journal of
Educational Psychology, 89(1), 114-127.
Stokard, jean.(2010). Promoting Reading Achievement and Countering the "Fourth-Grade
Slump": The Impact of Direct Instruction on Reading Achievement in Fifth Grade.
Journal of Education for Students Placed at Risk. Philadelphia: 15(3), 218-225.
Susan, G. Magliaro, B. Lockee. & Burton. K. (2005). Direct Instruction Revisited: A Key
Model for Instructional Technology, ETR&D, 53(4), 41-50.
Wong, B. Y. L., Butler, D. L., Ficzere, S. A., & Kuperis, S. (2006). Teaching adolescents
with learning disabilities and low achievers to plan, write and revise opinion essays
produced on a word processor computer based teaching. Journal of learning disabilities,
29(2): 197-212.
Wiznitzer, M. & Scheffel, D. L. (2010). Learning disabilities. In R. B. David, J. B.
Bodensteiner, D. E. Mandelbaum, & B. Olson (Eds.), C;inical pediatric neurology (pp.
479-492). New York: Demos Medical Publishing.
Watkins ,c.L. (2003). the components of direct instruction. Jurnal of Direct Instruction,
3(2),75-110.
Roft M. S. B. & Golden.M M (1972). Social adjustment and personal development in
children. Minneapolse Unmersn of Mimeota.
Ulman. C.A.(1957) Teachers, peers, and test, as predictor of adjustment. Journal of
Educational psychology,48(2),257-57.