آقا بابایی، سارا؛ ملک پور،مختار و عابدی، احمد ( 1390 ). مقایسه ی کنش ها ی اجرایی در کودکان با و
بدون نا توانی یادگیری املا : عمل کرد در آزمون عصب - روان شنا ختی نپسی، مجل هی روا نشناسی
.35-40(4) بالینی، 3
استرنبرگ، رابرت ( 2006 ). روان شناسی شناختی.ترجمه ی کمال خرازی و الهه حجازی . ( 1387 ). تهران :
انتشارات سمت.
اسکندری، حسین و نوروزی، داریوش ( 1389 ). یادیارها در تدریس کلمات انگلیسی. فص لنام هی
.78-102،(16) روا نشناسی تربیتی، 6
اسلاوین، رابرت ایی ( 2006 ). روان شناسی تربیتی ،ترجمه ی یحیی سیدمحمدی( 1387 )، تهران: نشر روان.
انجمن روان پزشکی آمریکا ( 2000 ). متن تجدید نظر شد ه ی راهنمای تشخیص و آماری اختلال ها ی
روانی.ترجمه ی هامایاک آوادیس یانس و محمد رضا نیکخو ( 1388 ). تهران: انتشارات سخن.
زندی، بهمن؛ نعمت زاده، شهین؛ سمایی،مهدی و نبی فر، شیما ( 1385 ). بررسی و توصیف خطاهای املایی
.63-66،(2) دانش آموزان پایه ی دوم دبستان. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 6
سعدالهی، علی؛ سلمانی، مع صومه؛ افتخاری، زهرا؛ بختیاری، جلال؛ کسبی، فاطمه؛ محمدی، امیر؛ دمداح،
مرضیه؛ رضایی، حسین و قربانی، راهب ( 1389 ). خطا های دیکته نویسی دانش آموز ان مدارس ابتدایی
.53-58،(1) در جمعیت های ایرانی. مجل هی علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 12
سیف، علی اکبر ( 1388 ). روا نشناسی پرورشی نوی . ن تهران: نشر دوران.
شهیم، شیما ( 1383 ). مقیاس تجدید نظر شد ه ی هوش وکسلر برای کودکان . انطباق و هنجار یابی شیراز :
انتشارات دانشگاه شیراز.
غباری بناب، باقر؛ افروز، غلامعلی؛ حسن زاده، سعیده؛ بخشی، جعفر و پیرزادی، حجت ( 1391 ). تأثیر
آموزش راهبرد های فراشناختی فعال تفکر مدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانش آموزان با
.77-97،(2) مشکلات خواندن. مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 1
کاپلان، هارولد و سادوک، بنیامین ( 1991 ). خلاص هی روان پزشک . ی ترجمه ی نصرالله پور افکاری.
1372 ). تبریز: ذوقی. )
کریمی، یوسف ( 1389 ). اختلال های یادگیری.تهران: انشارات ساوالان.
ملکیان، فرامرز و آخوندی،آذر ( 1389 ). تأثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا ی
86 . فص لنام هی اندیش هه ای تازه در - دانش آموزان ویژ ه ی یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 87
.145-163،(1) علوم تربیتی، 6
هالاهان، دانیل؛ لوید، جان؛ کافمن، جیمز؛ ویس، مارگارد و مارتینز، الیزابت ( 2005 ). اختلا لهای
یادگیر . ی ترجمه ی حمید علیزاده؛ قربان همتی علمدار لو؛ صدیقه رضایی دهنوی و ستاره شجاعی
1390 ). تهران: انتشارات ارسباران. )
Darch, C. & Simpson, R. (1990). Effectiveness of Visual Imagery Versus Rue-ase
ftrategies in teaching spelling to Learning Disabled students. Research in Rural
Education, 79(1), 61-70.
Deborah, N. L. & Kim-Phuong, L.V. (2009). Effects of a Mnemonic Technique on
Subsequent Recall of Assigned and Self-generated Passwords. Human Interface and the
Management of Information, 5617, 693-701
Eysenck, M.W & Keane, M. (2010). Cognitive psychology: A student's handbook.
Psychology Press and Routledge, Taylor & Francis, Inc
Gage, N. L., & Berliner, D. C. (1992). Educational psychology (5th Ed.). Hopewell,
NJ:Houghton Milflin.
Gibson H. A. (2009). Using mnemonics to increase knowledge of an organizing curriculum
framework. Journal of Teaching and Learning in Nursing, 4(2), 56- 62
Howard, S. & Dapeppo, L. M. W. De La Paz, S (2008). Getting the Bugs out with PESTS:
A mnemonic: Approach to spelling sight words for students with Learning Difficulties.
teaching Exceptional children plus, 4(5), 1-11
Hwang, Y. & Levin, J. R. (2002). Examination of middle-school students’ independent use
of a complex mnemonic system. Journal of Experimental Education, 71(1), 25–38.
Lerner, J. (2003). Learning disabilities: theories, diagnosis and teaching strategies.
Boston: Houghton Mifflin.
Manalo, M., Mizutani, S. & Trafford, J (2004). Using mnemonics to Facilitate Learning
of Japanese script charters, Jalt journal, 26(1), 55-57.
Minestry of education. (2011). supporting students with Learning disabilities: A guide
for teachers. Province of British Columbia
Mubarak, R. & Smith, D.C. (2008). Spacing Effect and Mnemonic Strategies: A Theory-
Based Approach To E-Learning.e-Learning, 269-272.
Poindexter, S., Mclaughlin, K., Derby, M. & Johnson, G. (2012). the Effects of cover, copy
and compare on spelling accuracy with a middle school student with Learning
disabilities. A case report. International Journal of Basic and Applied Science,
1(2),415-422.
Ross, A. (1976). Psychological Aspect of learning Disabilities and Reading Disorders.
NewYork: Mcgraw &Hll.
Sayeski, K. L. (2011). Effective spelling Instruction for student with Learning Disabilities.
Intervention in School and Clinic, 47(2), 75-81.
Triman.K (2004). Phonology and Spelling. Pordrech. Nether land: Venezky.