آقاجانی، سیف الله؛ نریمانی، محمد و آسیایی، مریم ( 1387 ). مقایسه ی هوش هیجانی و خودپنداره
.317-323 ، دانش آموزان تیزهوش و عادی. مجل هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 3
عابدی، احمد؛ قادری نجف آبادی، مریم؛ شوشتری، مژگان و گلشنی، فرشته ( 1391 ). اثربخشی آموزش
برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عمل کرد حل مسئله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان
.125-145 ، با نارسایی ویژه در ریاضی. فص لنامه روا نشناسی افراد استثنایی، 5
عابدی، احمد و آقابابایی، سارا ( 1389 ). تأثیر حافظه ی فعال بر عمل کرد تحصیلی دانش آموزان مشکلات
.73-81 ،(4) در یادگیری ریاضی. فص لنامه روا نشناسی بالینی، 2
عریضی،حمیدرضا؛ عابدی، احمد و تاجی، مریم ( 1384 ). رابطه بین توانایی شمارش، توجه بصری، درک
شنیداری و دانش فراشناختی با شایستگی ریاضی در کودکان 5 تا 6 ساله. مجل هی علمی – پژوهشی
.10-15 ، نوآور یهای آموزشی، 13
WISC-) عابدی، محمدرضا ( 1387 ). انطباق و هنجاریابی آزمون هوش کودکان وکسلر ویرایش چهارم
اصفهان: انتشارات نوشته. .( IV
فراهانی، حجت اله ( 1386 ). ساخت و رواسازی آزمون تشخیصی حساب نارسایی برای دانشآموزان
پایههای اول تا پنجم دبستان شهراصفهان. پایان نامه ی دکتری روان شناسی. دانشکده ی علوم تربیتی و
روان شناسی دانشگاه اصفهان.
فراهانی، حجت الله؛ عابدی، احمد؛ آقامحمدی، سمیه و کاظمی، زینب ( 1389 ). روش شناسی طر حهای
مورد منفرد در علوم رفتاری و پزشکی( رویکردی کاربردی). تهران: انتشارات دانژه( زیرچاپ).
کرک، ساموئل؛ گالاکر، جمیز جی؛ کولمن، ماری رد و آناستازیو، نیک ( 2009 ). آموزش و پرورش
کودکان استثنای . ی علیرضا کاکاوند، مهیاس سهیمی ( 1390 ). چاپ اول.کرج: سرافراز.
لاهیجانیان، زهرا؛ امیری، شعله و مولوی، حسین ( 1387 ). هنجاریابی و اعتباریابی مقیاس خودپنداره در
.29-40 ، کودکان. مجل هی روا نشناسی، 1
Bailey, J. S. & Bostow, D. E. (1981). Research methods in applied behavior analysis,
Talahassee, FL: copy Grafix.
Bohm, B., Smedler, A. C. & Forssberg, H. (2004). Impulse control, working memory and
other excutive functions in preterm children when starting school. Acta Paediatrica,
93(10), 1363-1371.
Cai J. A. (1992). Protocol analaytic of metacognition in mathematical problem solving. Pap
present annu meet Am Educ Res Assoc.
coutinho, S. (2008). self- Efficacy meta cognition, and performance. North American .
Journal of psychology, 10, 1,165-172
Cooper, J. O., Heron, T. F. & Heward, W. L. (2007). Applied behavior analysis (2nd ed.)
Columbus, OH: Merrill/ Prentice Hall.
Denckla, M. B. (2003). ADHD. Topic update. Brain and Development, 25, 383-389.
Denckla, M. B. (2007). Excutive function, the overlap zone between attention deficit
hyperactivity disorder and lerning disabilities. International Pediatrics, 4, 155-160.
Dowkere, A. (2005). Early identification and intervention for student with mathematics
difficulties. Journal of learning Disabilities, 38, 328-331.
Gast, D. L. (2010). Single Subject Research Methodology in Behavioral Sciences. USA:
Rutledge.
Geary, D. C. (2010). Mathematical disabilities: Reflections on cognitive,
neuropsychological, and genetic components. Learning and Individual Differences,
20(2), 130-133.
Gersten, R., Jordan, N. & Flojo, J. R. (2005). Early identification and interventions for
student with mathematics difficulties. Journal of learning Disabilities, 38, 293-304.
Mandaglio, S. & Pyryt, M. C. (1995). Self-concept of gifted students. Teaching Exceptional
Children, 27(3), 40-5.
Mazzocco, M. M. M. & Hanich, L. B. (2010). Math achievement, numerical processing, and
executive functions in girls with Turner Syndrome (TS): Do girls with Turner syndrome
have math learning disability? Learning and Individual Differences, 20(2), 70-81.
Ozsoy, G. (2010). An investigation of the relationship between metacognition and
mathematics achievement. Asia Pacifi Edu. Rev.
panoura, A. & philippou, G. (2007). young pupils ,meta cognitive ability in mathematics .
Cognitive Development, 22, 2, 149–164.
Pennington, B. F. (2009). Diagnosing learning disorders: A neuropsychological framework.
NewYork: Guilford Press.
Swanson, H. L. & Jerman, O. (2006). Math Disabilities: A selective meta-Analysis of the
literature. REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCH, 76, 2, 249-274.
Swanson, L. H. & Jerman, O. (2007). The influence of working memory of reading growth
in subgroups of children with reading disabilities. Journal of Exceptional Child
Psychology, 96 (4), 249-283.
Vaidya, S. R. (1999). Metacognition learning strategies for students with learning
disabilities. EDUCATION-INDIANAPOLIS, 120, 186-189.
Yip, M. C. W. (2007). Different in learning and strategies between high and low achieving.
Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational
Psychology, 27, 5. 597-606.