ابراهیمی، م.، کرمی، ج .، برازنده چقائی، س و بگیان کوله مرز، م.ج. (1394). مداخله ای در سازگاری اجتماعی و کاهش رفتارهای تکانشی دانش آموزان پسر مبتلا به ناتوانی های یادگیری ریاضی: اثربخشی و کارآمدی آموزش والدین با رویکرد آدلری.
مجله ناتوانی های یادگیری، 5(1)،31-7.
http://jld.uma.ac.ir/article_361.html
ابوالقاسمی، ع.، برزگر، س و رستم اوغلی، ز. (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 3(2)،21-6.
http://jld.uma.ac.ir/article_258.html?lang=fa
اخوان تفتی، م.، اسمعیلی، ن و مهدی زاده هنجنی، ه. (1395). اثربخشی شناختی-رفتاری گروهی بر عملکرد نوشتن دیکته دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری دیکته.
فصلنامه توانمند سازی کودکان، 1(17)،84-37.
http://www.ceciranj.ir/article_63646.html
اخوان تفتی، م.، رابط جزی، ف و هاشمی، ز. (1396). بررسی اثربخشی بازی های توجه افزا بر کارکرد ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 6(3)،52-30. [DOI:
10.22098/jld.2017.518]
ارجمند نیا، ع.، اسبقی، م.، افروز، غ و رحمانیان، م. (1395). تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم از روی جمجمه (tdcs) بر افزایش حافظه ی فعال کودکان مبتلا به اختلال ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری،6(1)، 25-7.
http://jld.uma.ac.ir/article_453.html
ارجمندنیا، ع.، حسن وند، م و اصغری نکاح، م. (1397). تأثیر بازی های شناختی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال ریاضی.
فصلنامه کودکان استثنایی، 18(1)،18-5.
https://joec.ir/article-1-628-fa.html
ارجمندنیا، ع.، شریفی، ع و رستمی، ر. (1393). اثربخشی برنامه ی تمرین رایانه ای شناختی بر عملکرد حافظه ی فعال دیداری-فضایی دانش آموزان با مشکلات ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 3(4)،24-6.
http://jld.uma.ac.ir/article_186.html?lang=fa
استکی، م.، عشایری، ح.، برجعلی، ا.، تبریزی، م و دلاور، ع. (1386). مقایسه اثربخشی دو روش آموزش دو نیمکره مغز و آموزش موسیقی در بهبود عملکرد حساب نارسایی دانش آموزان دختر.
پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 7(4)،448-425.
http://joec.ir/article-1-370-fa.html
استکی، م. عشایری، ح.، برجعلی ا.، تبریزی م و دلاور، ع. (1386).
مقایسه اثر بخشی روش آموزش دو نیمکره مغز و روش آموزش موسیقی در بهبود عملکرد حساب نارسایی دانش آموزان دختر. فصلنامه کودکان استثنایی، 7(4)، 448-425.
http://joec.ir/article-1-370-fa.html
اسماعیل پور، م و شاکر دولق، ع. (1396). اثربخشی آموزش نقاشی بر عملکرد ریاضی و حافظه غیرکلامی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 6(4)،23-7. [DOI:
10.22098/jld.2017.553]
اسمعیلی، م.، محمدی فر، م و رضایی، ع.م. (1397). تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری، 7(3)،34-7.
http://jld.uma.ac.ir/article_625.html
اکبری، م.، ارجمندنیا، ع.ا.، افروز، غ و کامکاری، ک. (1395). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سازگاری اجتماعی- عاطفی دانش آموزان با اختلال در یادگیری حساب.
فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 7(19)،16-8.
http://www.ceciranj.ir/article_63676.html
امانی، م.، برهمند، ا و نریمانی، م. (1391). بررسی اثربخشی روش های نوروسایکولوژیک و تعلیم محتوا در اصلاح اختلال ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 1(2)،21-6.
http://jld.uma.ac.ir/article_94.html
آقایی ثابت، س.، بنی جمالی، ش و دهشیری، غلامرضا. (1397). اثربخشی دو روش توانبخشی شناختی حافظة کاری کلامی و دیداری-فضایی بر بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی.
فصلنامه کودکان استثنایی، 18(2)،22-5.
https://joec.ir/article-1-724-fa.html
برقی ایرانی ، ز.، وفاپور ،ح.، مرادی چقا مارانی، آ.، بگیان کوله مرز، م.ج و رجبی، م. (1396). اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی مبتنی بر پردازش شناختی بر بهبود سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 6(4)،66-40. [DOI:
10.22098/jld.2017.556]
بمانا، س.، قمرانی، ا.، نادری، ف.، عسگری، پ و مهرابی زاده هنرمند، م. (1396). تدوین برنامه تقویت ریاضی بر اساس الگوی پاسخ به مداخله(RTI) و اثربخشی آن بر شناسایی دانش آموزان با ناتوانی خاص ریاضی. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 8(23)،55-47.
بیگدلی، ا.، عبدالحسین زاده، ع.، محمدی فر، م.ع و رضایی، ع.م. (1396). اثربخشی آموزش حل مسأله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مسأله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 7(1)،41-26. [DOI:
10.22098/jld.2017.575]
پور احمد علی، ا و موسوی پور، س. (1393). تولید چندرسانه ای آموزشی حساب آموز و اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات تفریق و تقسیم دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 3(3)،37-25.
http://jld.uma.ac.ir/article_149.html
حسین خانزاده، ع.، ابراهیمی، ش.، حسینی، ش و خداکرمی، ف. (1398). تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه های آموزشی رایانه ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانش آموزان دیرآموز
. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی،10(2)،149-164. [DOI:
10.22034/ceciranj.2019.95956]
حیدری، ح.، زارع، ا و محمدی، م. (1397). اثربخشی بازی درمانی بر ارتقاء یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسأله دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری،7(3)،76-57.
http://jld.uma.ac.ir/article_627.html
خالق خواه، ع.، علیپور کتگیری، ش.، حیدری، ح و میرمهدی، رضا. (1396). اثربخشی آموزش یادگیری فراشناختی بر خودکارآمدی و کیفیت زندگی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری. 7(1). 60-42. [DOI:
10.22098/jld.2017.576]
دازی، س.، کدیور، پ.، عبداللهی، م. ح و حسن آبادی، ح. (1396). کاربرد آموزش بسط طرحواره برای ترمیم آسیب های حل مسأله داستانی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی در پایه دوم ابتدایی.
فصلنامه کودکان استثنایی، 17(4)،128-113.
https://joec.ir/article-1-399-fa.html
ذاکری، ا. (1388). مقایسه تأثیر آموزش به کمک نرمافزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تربیت معلم.
رضایی شریف، ع.، حاجلو، ن.، حق گوی، ت و مرادی، م. (1395). اثر بخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری در بهبود عملکرد ریاضیات و خواندن دانش آموزان دارای حساب نارسایی و نارساخوانی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5(3)،70-54.
http://jld.uma.ac.ir/article_408.html
زارع، ح و امینی، ف. (1395). اثربخشی نرمافزار آموزش حافظه ی کاری بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری، 6(1).79-60.
http://jld.uma.ac.ir/article_456.html
سرگلزایی، م.، جنا ابادی، ح و عرب، ع. (1397). اثر بخشی شیوه های آموزش فراشناختی حل مسأله و تنظیم هیجان بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواسپرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص (نارسایی در ریاضی).
مجله ناتوانی های یادگیری، 7(4)،67-42.
http://jld.uma.ac.ir/article_681.html
شاه محمدی، م.، انتصار فومنی، غ.، حجازی، م و اسدزاده، ح. (1398). تأثیر برنامه یکپارچگی حسی بر هوش غیرکلامی، توجه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 9(1)،114-92.
http://jld.uma.ac.ir/article_835.html
شریفی جندانی، ح.، میریاری، ص و عباسی، ب.(1397). بررسی اثربخشی تئاتر درمانی بر بهبود شایستگی اجتماعی دانش،آموزان با اختلال خاص یادگیری در ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری،7(4)،104-87.
http://jld.uma.ac.ir/article_683.html
شمسی، ع.، عابدی، ا.، صمدی، م و احمد زاده، م. (1392). فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری،2(4)، 81-61.
http://jld.uma.ac.ir/article134html
عابدی، ا.، پیروز زیجردی، پ و یارمحمدیان، ا. (1391). اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 2(1)،106-92.
http://jld.uma.ac.ir/article_576.html
عباسیان، ر.، عابدی، ا.، نصر آزادانی، س و سیفی، ز. (1392). اثربخشی برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپو بر خودپنداره ی کودکان با اختلال یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 3(2)،77-63.
http://jld.uma.ac.ir/article_28.html
علیزاده فرد، س. (1397). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر نظریه ذهن و رفتارهای اجتماعی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 7(4)،129-105.
http://jld.uma.ac.ir/article_684.html
غباری بناب، ب.، نصرتی، ف.، ملاحسینی، م و مظاهری، م.ع. (1397). تأثیر آموزش فهم عدد بر کاهش مشکلات یادگیری ریاضی دانشآموزان پایة اول ابتدایی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 8(2)،166-140.
http://jld.uma.ac.ir/article_761.html
غباری بناب، ب.، نصرتی، ف و غلامحسین زداه، ح. (1393). تأثیر روش خودآموزی بر عملکرد حل مسألهی ریاضی دانشآموزان اختلال ریاضی.
مجلهی ناتوانی های یادگیری،3(3)،67-55.
http://jld.uma.ac.ir/article_151.html
فرهنگ رنجبر، م.، درتاج، ف.، سعدی پور، ا و دلاور، ع. (1398). طراحی برنامه آموزشی مفاهیم ریاضی مبتنی بر رایانه به منظور بهبود ادراک دیداری فضایی (مؤلفه هماهنگی چشم و دست) دانش آموز با ان اختلال ریاضی و مقایسه اثربخشی آن با روش آموزش سنتی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 9(2)،94-81.
http://jld.uma.ac.ir/article_857.html
قاسمی، م.، درتاج، ف.، سعدی پور، ا.، دلاور، ع و سرابی، ص. (1396). اثربخشی آموزش راهبردهای شمارش و بازشناسی عدد در بهبود مهارت های عدد بنیادی کودکان درخطر مشکلات ریاضی در سنین پیش از دبستان.
فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 8(23)،38-25.
http://www.ceciranj.ir/article_64781.html
قاضی عسگر، ن.، ملک پور، م.، مولوی، ح و امیری، ش. (1388). تأثیرآموزش ایمن سازی در مقابل استرس بر میزان اضطراب و عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی.
پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 9(4)،320-309.
http://joec.ir/article-1-301-fa.html
کاظمی، ر.، مومنی، س و کیانارثی، آ. (1390)، بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری، 1(1)،108-94.
http://jld.uma.ac.ir/article_92.html
محمدی ملک آبادی، ا.، ارجمند نیا، ع.، غلامی لواسانی، م و یوسفی، ص. (1396). تأثیر برنامه آموزشی ریاضی خانواده محور بر عملکرد حافظه فعال، مفاهیم پایه ریاضی و درک عدد کودکان در معرض خطر ناتوانی ریاضی. مجله ناتوانی های یادگیری، 6(3)،121-106.
مرادی، ر.، خزائی، آ و احمدی، ا. (1396). تأثیر آموزش مهارت های ریاضی در محیط چندرسانه ای آموزشی بر خودپنداره و یادگیری دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری،6(4)،152-126. [DOI:
10.22098/jld.2017.562]
معتمدی، ع.، برقی ایرانی، ز و کریمی، ب. (1391). مقایسه ی اثربخشی سه شیوه ی آموزش مستقیم، آموزش به کمک کامپیوتر و ترکیبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری،2(2)،100-76.
http://jld.uma.ac.ir/article_121.html
مقدم، ک.، استکی، م.، سعادت، م و کوشکی، ش. (1390). تأثیر آموزش نقاشی و سفال گری بر بهبود مهارت های ادراک دیداری- فضایی و حافظه دیداری دانش آموزان با مشکلات حساب.
فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی،11(2)،150-141.
https://joec.ir/article-1-243-fa.html.
ملبوس باف، ر و عزیزی، ف. (1389). مرور سیستماتیک “Systematic Review” چیست و چگونه نگاشته می شود؟.
پژوهش درپزشکی مجله پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، 34(3)، 207-203.
http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-792-fa.html
موحدی، ی. (1398). تأثیر توانبخشی شناختی بر بهبود بازداری پاسخ در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی و خواندن.
مجله ناتوانی های یادگیری، 9(2)،152-132.
http://jld.uma.ac.ir/article_860.html
میرمهدی، س.ر.، علیزاده، ح و سیف نراقی، م. (1388). تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانش آموزان دبستانی با ناتوانی های یادگیری ویژه.
پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،9(1)،12-1.
http://joec.ir/article-1-327-fa.html
نریمانی، م. (1391). اثر بخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری،2(2)،122-101.
http://jld.uma.ac.ir/article_122.html
نریمانی، م.، عباسی، م.، ابوالقاسمی، ع و احدی، ب.(1392). مقایسه ی اثر بخشی آموزش پذیرش/ تعهد با آموزش تنظیم هیجان بر سازگاری دانش آموزان دارای اختلال ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 2(4)،176-154.
http://jld.uma.ac.ir/article_139.html
نریمانی، م.، مهاجری اول، ن و انصافی، ا. (1396). بررسی اثربخشی نوروفیدبک در امواج مغزی، کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص با اسپیسیفایر ریاضی.
مجله ی ناتوانی های یادگیری، 6(3)،142-122. [DOI:
10.22098/jld.2017.523]
نریمانی، م و سلیمانی، ا. (1392). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه ی کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی.
مجله ناتوانی های یادگیری، 2(3)،115-91.
http://jld.uma.ac.ir/article_129.html
نصرتی، ف.، غباری بناب، ب.، وکیلی نژاد، م و کشاورز افشار، ح. (1395). اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص.
مجله ی ناتوانی های یادگیری، 5(4)،122-108.
http://jld.uma.ac.ir/article_435.html
نیک قلب، م و پوشنه، ک. (1398). تأثیر آموزش برنامه های رایانه برتقویت حافظ ی فعال بر بهبود مهارت های حل مسأله ی ریاضی دانش آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی.
فصلنامه کودکان استثنایی، 19(4)،22-5.
https://joec.ir/article-1-836-fa.html
یاوری، م.، یاریاری، ف و رستگارپور، ح. (1385). بررسی اثربخشی نرمافزار آموزشی « حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا.
پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،6(3)،734-713.
https://joec.ir/article-1-400-fa.html
References
Abasian, R., Abedi, A., Nasr Azadani, S., & Seifi, Z. (2013). The effectiveness of Panorama and Filippo metacognition program on self-concept of children with math learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 3 (2), 77-63. http://jld.uma.ac.ir/article_28.html?lang=en
Abedi, A., Pirooz Zijardi, M., & Yarmohammadian, A. (2012). The effectiveness of attention training on mathematical performance of students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 2 (1), 106-92. http://jld.uma.ac.ir/article_576.html?lang=en
Abolghasemi, A., Barzegar, S., & Rostam Oghli, Z. (2014). The effectiveness of self-regulated learning training on self-efficacy and life satisfaction in students with math disorders. Journal of Learning Disabilities, 3 (2), 6-21. http://jld.uma.ac.ir/article_258.html?lang=en
Aghayie Sabet, S. S., Bani Jamali, S. S., & Dehshiri, G. H. (2018). The effectiveness of two methods of cognitive rehabilitationVerbal and visual-spatial working memory on improving the mathematical performance of students with learning disabilities. Exceptional Children Quarterly, 18 (2), 22-5. https://joec.ir/article-1-724-fa.html
Akbari, M., Arjmandnia, A. A., Afrooz, G. A., & Kamkari, K. (2016). The effectiveness of mindfulness training on social-emotional adjustment of students with arithmetic learning disabilities. Exceptional Children Empowerment Quarterly, 7 (19), 16-8. http://www.ceciranj.ir/article_63676.html?lang=en
Akhavan Tafti, M., Ismaili, N., & Mehdizadeh Hanjani, H. (2015). The effect of group cognitive-behavioral on dictation writing performance of third grade elementary students with dictation learning disabilities. Child Empowerment Quarterly, 1 (17), 84-37. http://www.ceciranj.ir/article_63646.html
Akhavan Tafti, M., Rabet jozei, F., & Hashemi, Z. (2017). Evaluation of the effectiveness of attention-grabbing games on mathematical performance of students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6 (3), 52-30.[DOI: 10.22098/jld.2017.518]
Alizadeh Fard, S. (2018). The effectiveness of social skills training on the theory of mind and social behaviors of children with nonverbal learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 7 (4), 129-105. http://jld.uma.ac.ir/article_684.html
Amani, M., Barahmand, O., & Narimani, Mohammad. (2012). Evaluation of the effectiveness of neuropsychological methods and content education in the correction of mathematical disorder. Journal of Learning Disabilities, 1 (2), 21-6. http://jld.uma.ac.ir/article_94.html?lang=en
Arjmand Nia, A. A., Asbaqi, M., Afrooz, G. A., Rahmanian, M. (2016). The effect of direct electrical stimulation from the skull (tdcs) on increasing the working memory of children with math disorders. Journal of Learning Disabilities, 6 (1), 25-7. http://jld.uma.ac.ir/article_186.html
Arjmand Nia, A. A., Hassan Vand, M., & Asghari Nekah, S.M. (2018). The effect of cognitive games on attention performance and Inhibition of response in children with math disorders. Exceptional Children Quarterly, 18 (1), 18-5. http://joec.ir/article-1-628-fa.html
Arjmand Nia, A. A., Sharifi, A., & Rostami, R. (2014). The effectiveness of a cognitive computer training program on the performance of visual-spatial working memory of students with mathematical problems. Journal of Learning Disabilities, 3 (4), 24-6.http://jld.uma.ac.ir/article_186.html
Barghi irani, Z., Vafapur, Hasna., Moradi Chaqa Marani, A., & Begian Koleh Marz, M. J. (2017). Rajabi, Mohsen. The effectiveness of group training of social skills based on cognitive processing on improving social, emotional and academic adjustment of students with mathematical disorders. Journal of Learning Disabilities, 6 (4), 66-40.[DOI: 10.22098/jld.2017.556]
Bemana, S., Qamrani, A., Naderi, F., Askari, P., & Mehrabizadeh Honarmand, M. (2017). Develop a math reinforcement program based on the Intervention Response Model (RTI) and its effectiveness in identifying students with specific math disabilities. Exceptional Children Empowerment Quarterly, 8 (23), 55-47. http://www.ceciranj.ir/article_64788.html
Bigdeli, I., Abdolhosseinzadeh, A., Mohammadifar, M. A., & Rezaei, A. M. (2017). The effectiveness of math problem solving training with game method on intrinsic problem solving motivation in students with math learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 7 (1), 41-26. http://jld.uma.ac.ir/article_575.html
Buber, A., Basay, O., & Senolb, H. (2020). The prevalence and comorbidity rates of specific learning disorder among primary school children in Turkey. Nordic Journal of Psychiatry, 74(6), 453-460. [DOI.org/10.1080/08039488.2020.1740782]
Dazi, S., Kadivar, P., Abdullahi, M. H., & Hassanabadi, H. (2017). Application of Schema Expansion Training to Repair the Problems of Solving the Story Problem of Students with Mathematical Disorders in the Second Grade. Exceptional Children Quarterly, 17 (4), 128-113. http://joec.ir/article-1-399-fa.html
Ebrahimi, M., Karami, J., Barazandeh Chaqai, S., & Begian Koleh Marz, M. J. (2015). Interventions in social adjustment and reduction of impulsive behaviors of male students with math learning disabilities: Effectiveness and efficiency of parent education with Adler approach. Journal of Learning Disabilities, 5 (1), 31-7. http://jld.uma.ac.ir/article_361.html?lang=en
Esmaili, M., Mohammadifar, M. A., & Rezaei, A. M. (2018). Determining the effectiveness of education using a multimedia program of knowledge board based on constructivist perspective on improving the mathematical performance of students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 7 (3), 34-7. http://jld.uma.ac.ir/article_625.html
Esmailpour, M., & Shaker Dulaq, A. (2017). The Effectiveness of Painting Education on Mathematical Performance and Nonverbal Memory of Students with Mathematical Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6 (4), 23-7.[DOI: 10.22098/jld.2017.553]
Estaki, M., Ashayeri, H., Borjali, A., Tabrizi, M., & Delaware, A. (2007). Comparison of the effectiveness of two methods of training the two hemispheres of the brain and music training in improving the performance of female students' failure account. Research in Exceptional Children, 7 (4), 448-425. http://joec.ir/article-1-370-fa.html
Farhang Ranjbar, M., Dortaj, F., Saadipour, E., & Delavar, A. (2019). Designing a computer-based mathematical concepts curriculum to improve the student's spatial visual perception (eye-hand coordination component) with that mathematical disorder and comparing its effectiveness with traditional teaching methods. Journal of Learning Disabilities, 9 (2), 94-81. http://jld.uma.ac.ir/article_857.html
Ghasemi, M., Dortaj, F., Saadipour, E., Delaware, A., & Sarabi, S. (2017). The effectiveness of teaching counting and number recognition strategies in improving the basic number skills of children at risk of math problems in preschool age. Quarterly Journal of Exceptional Child Empowerment, 8 (23), 38-25. http://www.ceciranj.ir/article_64781.html
Ghazi Asgar, N., Malekpour, M., Molavi, H., & Amiri, S. H. (2009). The effect of stress immunization training on anxiety and math performance of female students with learning disabilities. Research in Exceptional Children, 9 (4), 320-309. http://joec.ir/article-1-301-fa.html
Ghobari Bonab, B., Nosrati, F., & Gholam Hossein Zedeh, H. (2014). The effect of self-study method on math problem solving performance of students with math disorder. Journal of Learning Disabilities, 3 (3), 67-55. http://jld.uma.ac.ir/article_151.html
Ghobari Bonab, B., Nosrati, F., Mullah Hosseini, M., & Mazaheri, M. A. (2018). The effect of number comprehension training on reducing the mathematical learning problems of first grade elementary students. Journal of Learning Disabilities, 8 (2), 166-140. http://jld.uma.ac.ir/article_761.html
Heydari, H., Zare, A., & Mohammadi, M. (2018). The effectiveness of play therapy on promoting the learning of mathematical concepts and the ability to solve students' problems with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 7 (3), 76-57. http://jld.uma.ac.ir/article_627.html
Hossein Khanzadeh, A. A., Ebrahimi, S. H., Hosseini, S. H., & Khodakarami, F. (2019). The effect of mathematics education through computer training programs on mathematics learning and interest in mathematics of late learners. Journal of Exceptional Child Empowerment, 10 (2), 149-164. http://www.ceciranj.ir/article_95956.html
Karagiannakis, K., Baccaglini-Frank, A., Papadatos P. (2014). Mathematical learning difficulties subtypes classification. Frontiers in Human Neuroscience. [DOI.org/10.3389/fnhum.2014.00057]
Kazemi, R., Momeni, S., & Kianarsi, A (2011). Effectiveness of life skills training on social adequacy Students with math disorders. Journal of Learning Disabilities, 1 (1), 108-94. http://jld.uma.ac.ir/article_92.html
Khalegh khah, A., Alipour Katgiri, S. H., Heydari, H., & Mir Mehdi, R. (2017). The effectiveness of metacognitive learning education on self-efficacy and quality of life of students with math learning disabilities. Journal of Learning Disabilities. 7 (1). 60-42. http://jld.uma.ac.ir/article_576.html
Malboosbaf, R., & Azizi, F. (2010). What is Systematic Review and how is it written? Research in Medicine Research Journal of Shahid Beheshti University of Medical Sciences and Health Services, 34 (3), 207-203. http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-792-en.html
Mir Mehdi, S. R., Alizadeh, H., & Seif Naraghi, M. (2009). The effect of teaching executive functions on the performance of mathematics and reading of primary school students with special learning disabilities. Research in the field of exceptional children, 9 (1), 12-1. http://joec.ir/article-1-327-fa.html
Moghaddam, K., Estaki, M., Saadat, M., & Kushki, S. H. (2011). The effect of painting and pottery training on improvement Visual-spatial perception skills and visual memory of students with arithmetic problems. Iranian Quarterly of Exceptional Children, 11 (2), 150-141. http://joec.ir/article-1-243-fa.html
Mohammadi Malekabadi, A., Arjmand Nia, A.A., Gholami Lavasani, M., & Yousefi, S. (2017). The effect of family-centered math curriculum on working memory performance, basic math concepts and perception of the number of children at risk of math disability. Journal of Learning Disabilities, 6 (3), 121-106. http://jld.uma.ac.ir/article_522.html
Moradi, R., Khazaei, A., & Ahmadi, A. (2017). The effect of teaching mathematical skills in an educational multimedia environment on Self-concept and learning of students with math learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6 (4), 152-126. http://jld.uma.ac.ir/article_562.html
Morsanyi, K., Van Bers, B. M. C. W., McCormack, T., & McGourty, J. (2018). The prevalence of specific learning disorder in mathematics and comorbidity with other developmental disorders in primary school age children. British Journal of Psychology, 109(4), 917-940. [DOI.org/10.1111/bjop.12322]
Motamedi, A., Barghi Irani, Z., & Karimi, B. (2012). Comparison of the effectiveness of three methods of direct education, computer-assisted education and combination education on reducing the problems of students with math disorders. Journal of Learning Disabilities, 2 (2), 100-76. http://jld.uma.ac.ir/article_121.html
Movahedi, Y. (2019). The effect of cognitive rehabilitation on improving response inhibition in students with learning math and reading disabilities. Journal of Learning Disabilities, 9 (2), 152-132. http://jld.uma.ac.ir/article_860.html
Narimani, M. (2012). Effectiveness of Impulse Control Training on Emotional Processing, Impulsiveness and Distraction Students with math disorders. Journal of Learning Disabilities, 2 (2), 122-101. http://jld.uma.ac.ir/article_122.html
Narimani, M., & Soleymani, S. (2013). The effectivenes of cognitive rehabilitation on executive functions (working memory and attention) and academic achievement in students with math learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 2 (3), 91-115.http://jld.uma.ac.ir/article_129.html
Narimani, M., Abbasi, M., Abolghasemi, A., & Ahadi, B. (2013). Comparison of the effectiveness of acceptance/ commitment training with emotion regulation training on the adjustment of students with math disorders. Journal of Learning Disabilities, 2 (4), 176-154. http://jld.uma.ac.ir/article_139.html
Narimani, M., Ghasemi Nejad, M. A., & Rostam Oghli, Z. (2014). Psychology of Exceptional Children in accordance with the latest changes .DSM-5 Ardabil: Mohaghegh Ardabili University Press. http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/11753
Narimani, M., Mohajer Aval, N., & Ensafi, A. (2017). Evaluation of the effectiveness of neurofeedback in brain waves, executive functions and mathematical performance of children with special learning disabilities with a mathematical specifier. Journal of Learning Disabilities, 6 (3), 142-122. [DOI: 10.22098/jld.2017.523]
Nick Ghalb, M., & Pooshneh, K. (2019). The effect of computer program training on strengthening active memory on improving math problem solving skills of students with math learning problems. Exceptional Children Quarterly, 19 (4), 22-5. http://joec.ir/article-1-836-fa.html
Nosrati, F., Ghobari Bonab, B., Vakili Nejad, M., & Keshavarz Afshar, H. (2015). The effectiveness of direct education on mathematical performance of students with special learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5 (4), 122-108. http://jld.uma.ac.ir/article_435.html
Operto, F. F, Giovanna Pastorino, G. M., Stellato, M., Morcaldi, L., Vetri, L., Carotenuto, M., Viggiano, A., & Coppola. G. (2020). Facial Emotion Recognition in Children and Adolescents with Specific Learning Disorder. Brain sciences, 10(8), 473. [DOI.org/10.3390/brainsci10080473]
Poor Ahmad, A. A., & Mousavipour, S. (2014). The multimedia production of the accountant and its effectiveness on the academic achievement of subtraction and division of female students with disabilities in learning mathematics. Journal of Learning Disabilities, 3 (3), 37-25. http://jld.uma.ac.ir/article_149.html
Raisi Yazdi, M., Amiri, S. H., & Molavi, H. (2018). The effect of cognitive-behavioral therapy on math problem solving performance of female students with fifth grade math disorders. Research in the field of exceptional children, 8 (1) 33-19. http://joec.ir/article-1-357-fa.html
Rajabi, S., Abolghasemi, A., Narimani, M., & Ghaemi, F. (2012). The effectiveness of self-efficacy impulse control training and its dimensions in students with ADHD symptoms. School Psychology Quarterly, 1(4), 69-56. https://www.sid.ir/paper/216676/fa
Rezaei Sharif, A., Hajlo, N., Hagh guy, T., & Moradi, M. (2015). The effectiveness of play therapy based on ReCognitive-behavioral morphology in improving the performance of mathematics and reading of students with arithmetic and dyslexia, Journal of Learning Disabilities, 5 (3), 70-54. (Persian). http://jld.uma.ac.ir/article_408.html
Sargolzaei, M., Jana Abadi, H., & Arab, A. (2018). The effectiveness of metacognitive training methods of problem solving and emotion regulation on emotional processing, impulsivity and distraction of students with special learning disabilities (math failure). Journal of Learning Disabilities, 7 (4), 67-42. (Persian). http://jld.uma.ac.ir/article_681.html
Shah Mohammadi, M., Entesar Foumani, G. H., Hejazi, M., & Asadzadeh, H. (2019). The effect of sensory integration program on nonverbal intelligence, attention and academic performance of students with math learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 9 (1), 114-92. (Persian). http://jld.uma.ac.ir/article_835.html
Shamsi, A. H., Abedi, A. H., Samadi, M., & Ahmadzadeh, M. (2013). Meta-analysis of the effectiveness of psychological and educational interventions on improving the academic performance of students with math learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 2 (4), 81-61. http://jld.uma.ac.ir/article_134.html.
Sharifi, H., Miriari, S., & Abbasi, B. (2018). Investigating the Effectiveness of Psychodrama Therapy on the Social Competency Improvement in Students with Mathematical Disorder. Journal of Learning Disabilities, 7 (4), 104-87. http://jld.uma.ac.ir/article_683.html
Yavari, M., Yaryari, F., & Rastegarpour, H. (2006). Evaluation of the effectiveness of "Hesab Yar" educational software on the learning of mathematics by students of unsuccessful Hesab. Research in Exceptional Children, 6 (3), 734-713. (Persian). http://joec.ir/article-1-400-fa.html
Zadeh Mohammadi, A., Soroush Far, Z., Gholamreza Kashi, F., & Gholamreza Kashi, F. (2015). Systematic review of research on adolescent drug abuse. Social Issues of Iran, 1 (6), 107-130. http://jspi.khu.ac.ir/article-1-2473-fa.html
Zakeri, A. (2009). Comparison of the effect of education with the help of educational software and traditional method on academic achievement of mathematics. Master Thesis, Tehran, Teacher Training University.
Zare, H., & Amini, F. (2015). The effectiveness of working memory training software on the attention functions of students with math learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6 (1) .79-60. (Persian). http://jld.uma.ac.ir/article_456.html