نمایه نویسندگان

آ

  • آهنگر قربانی، زهره اثربخشی حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص: یک مطالعه فراتحلیل [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 7-26]

ا

  • ابوالمعالی الحسینی، خدیجه ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلال های یادگیری غیرکلامی [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 75-109]
  • احمدی، صدیقه اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تعامل والد-کودک مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 70-89]
  • اخوان غلامی، مریم اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تعامل والد-کودک مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 70-89]
  • اسدالهی، مریم اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر نگرش نسبت به مدرسه در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 7-25]
  • اسدزاده، حسن ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلال های یادگیری غیرکلامی [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 75-109]
  • افشاری، علی اثربخشی نرم‌افزار ساند اسمارت بر کارکردهای اجرایی (توجه متمرکز، توانایی سازماندهی و برنامه‌ریزی و حافظه‌کاری شنیداری و دیداری) دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 26-48]
  • افشین، حسین تأثیر رویکرد راه‌حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 134-154]

ب

  • بارخدا، جمال تحلیل و رتبه‌بندی مهم‌ترین مؤلفه‌های ناتوانی یادگیری در بین دانش‌آموزان [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 42-69]
  • بدری گرگری، رحیم تأثیر رویکرد راه‌حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 134-154]
  • به‌پژوه، احمد اثربخشی آموزش خودنظارتی توجه بر عملکرد تحصیلی و توجه در دانش‌آموزان با مشکلات خواندن [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 27-54]

پ

  • پیرانی، ذبیح اثر بخشی آموزش توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 7-25]
  • پورتقی‌آبادی، حمیده تأثیر راهبرد کپی، پوشش و مقایسه بر بهبود املای دانش آموزان ابتدایی با ناتوانی نوشتن [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 49-73]

چ

  • چاپاری ایلخچی، ثریا اثر بخشی روش بازخورد مثبت به خود در درمان مشکل دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 58-75]

ح

  • حاتمی، جواد مقایسه غنای محیطی مدرسه بین کودکان بهنجار و مبتلا به اختلال‌های یادگیری 9 تا 12 ساله [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 74-90]
  • حاجلو، نادر اثربخشی حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص: یک مطالعه فراتحلیل [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 7-26]
  • حیدری، حسن اثر بخشی آموزش توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 7-25]

خ

  • خیراتی، حمیده اثربخشی آموزش خودنظارتی توجه بر عملکرد تحصیلی و توجه در دانش‌آموزان با مشکلات خواندن [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 27-54]

د

  • داوودی، حسین اثر بخشی آموزش توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 7-25]
  • درتاج، فریبرز ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلال های یادگیری غیرکلامی [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 75-109]

ر

  • رحمانی، علی اثر بخشی آموزش توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 7-25]
  • رستگار، احمد تأثیر ارائه آموزش‌های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 125-139]
  • رشیدی، جمال نقش خودپنداره کودکان، حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش‌بینی سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 112-133]
  • رضایی، رسول اثربخشی نرم‌افزار ساند اسمارت بر کارکردهای اجرایی (توجه متمرکز، توانایی سازماندهی و برنامه‌ریزی و حافظه‌کاری شنیداری و دیداری) دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 26-48]
  • رضایی، علی محمد ساخت و اعتباریابی آزمون اختلال زبان نوشتاری برای پایه تحصیلی سوم ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 99-124]
  • رضایی شریف، علی مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی، فراشناختی و برنامه‌ریزی شناختی در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش‌آموزان عادی [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 7-22]
  • روح الامینی، شکوفه اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای مغز (tDCS) بر توجه-انتخابی و انعطاف‌پذیری‌شناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 23-41]

ز

  • زارکوئی پور، افسانه مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری، دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 55-74]
  • زردی، بهمن نقش خودپنداره کودکان، حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش‌بینی سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 112-133]
  • زینعلی، شینا تأثیر آموزش مهارت‌های شناختی بر کنش‌های اجرایی و توانایی‌های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 38-57]

س

  • سادات، میرسبحان مقایسه غنای محیطی مدرسه بین کودکان بهنجار و مبتلا به اختلال‌های یادگیری 9 تا 12 ساله [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 74-90]
  • ساداتی فیروزآبادی، سمیه اثربخشی درمان یکپارچگی حسی - حرکتی بر مشکلات خواندن در دانش-آموزان با ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 26-37]
  • سامری، مریم تأثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش‌آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 91-111]
  • سپهری نسب، زهرا اثربخشی حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص: یک مطالعه فراتحلیل [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 7-26]
  • سلیمی، جمال تحلیل و رتبه‌بندی مهم‌ترین مؤلفه‌های ناتوانی یادگیری در بین دانش‌آموزان [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 42-69]
  • سلیمانی، مهران اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای مغز (tDCS) بر توجه-انتخابی و انعطاف‌پذیری‌شناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 23-41]

ش

  • شریفی، سارا تحلیلی بر فراوانی و نوع اشکالات دست‌خط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در حروف الفبای فارسی [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 108-125]
  • شریفی درآمدی، پرویز ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه دوم مقیاس‌های سنجش هوش رینولدز در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 76-98]

ص

  • صادقی، عباس تأثیر آموزش مهارت‌های شناختی بر کنش‌های اجرایی و توانایی‌های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 38-57]
  • صیف، محمدحسن تأثیر ارائه آموزش‌های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 125-139]

ط

  • طالع‌پسند، سیاوش ساخت و اعتباریابی آزمون اختلال زبان نوشتاری برای پایه تحصیلی سوم ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 99-124]
  • طالع‌پسند، سیاوش تأثیر راهبرد کپی، پوشش و مقایسه بر بهبود املای دانش آموزان ابتدایی با ناتوانی نوشتن [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 49-73]
  • طاهری فرد، مینا اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش اجتناب تجربه‌ای و پریشانی روان‌شناختی نوجوانان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 110-133]

ع

  • عیار رضایی، فریبا تأثیر آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش‌آموزان نارساخوان پسر پایه سوم ابتدایی [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 91-111]
  • عباسی، شهلا اثربخشی درمان یکپارچگی حسی - حرکتی بر مشکلات خواندن در دانش-آموزان با ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 26-37]
  • علی‌پور، محمد اثر بخشی روش بازخورد مثبت به خود در درمان مشکل دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 58-75]
  • علمردانی صومعه، سجاد اثر بخشی روش بازخورد مثبت به خود در درمان مشکل دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 58-75]

غ

  • غباری بناب، باقر تحلیلی بر فراوانی و نوع اشکالات دست‌خط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در حروف الفبای فارسی [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 108-125]
  • غباری بناب، باقر تأثیر آموزش فهم عدد بر کاهش مشکلات یادگیری ریاضی دانش‌آموزان پایۀ اول ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 140-166]
  • غباری‌بناب، باقر اثربخشی آموزش خودنظارتی توجه بر عملکرد تحصیلی و توجه در دانش‌آموزان با مشکلات خواندن [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 27-54]

ف

  • فرنام، علی مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری، دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 55-74]
  • فروغی، زهرا تأثیر آموزش مهارت‌های شناختی بر کنش‌های اجرایی و توانایی‌های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 38-57]

ک

  • کامکاری، کامبیز ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه دوم مقیاس‌های سنجش هوش رینولدز در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 76-98]
  • کرمپور محمدآبادی، حکمت مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری، دیداری-فضایی و بلندمدت در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 55-74]
  • کهنسال، رقیه مقایسه باورهای فرا شناختی، نشخوار فکری، نگرانی و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 155-175]
  • کیومرثی، فیروز ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه دوم مقیاس‌های سنجش هوش رینولدز در دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 76-98]

ل

  • لاله، حدیثه مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی، فراشناختی و برنامه‌ریزی شناختی در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش‌آموزان عادی [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 7-22]

م

  • متین، حسین اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تعامل والد-کودک مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 70-89]
  • مرادی، شهاب ساخت و اعتباریابی آزمون اختلال زبان نوشتاری برای پایه تحصیلی سوم ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 99-124]
  • مظاهری، محمدعلی تأثیر آموزش فهم عدد بر کاهش مشکلات یادگیری ریاضی دانش‌آموزان پایۀ اول ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 140-166]
  • مظلومیان، سعید تأثیر ارائه آموزش‌های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 125-139]
  • معزز، رقیه اثربخشی حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص: یک مطالعه فراتحلیل [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 7-26]
  • ملاحسینی، مژده تأثیر آموزش فهم عدد بر کاهش مشکلات یادگیری ریاضی دانش‌آموزان پایۀ اول ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 140-166]
  • موحدی پور، ربابه ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلال های یادگیری غیرکلامی [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 75-109]

ن

  • ناظمی، عالیه مقایسه نارسایی هیجانی، تاب‌آوری و همدلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 90-107]
  • نریمانی، محمد نقش خودپنداره کودکان، حمایت اجتماعی خانواده و سبک والدگری در پیش‌بینی سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 112-133]
  • نریمانی، محمد اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش اجتناب تجربه‌ای و پریشانی روان‌شناختی نوجوانان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 110-133]
  • نسائی مقدم، بیان بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا: مطالعه‌ی موردی [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 133-151]
  • نصری، صادق ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلال های یادگیری غیرکلامی [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 75-109]
  • نصرتی، فاطمه تحلیلی بر فراوانی و نوع اشکالات دست‌خط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در حروف الفبای فارسی [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 108-125]
  • نصرتی، فاطمه تأثیر آموزش فهم عدد بر کاهش مشکلات یادگیری ریاضی دانش‌آموزان پایۀ اول ابتدایی [دوره 8، شماره 2، 1397، صفحه 140-166]
  • نظیفی، مرتضی تأثیر راهبرد کپی، پوشش و مقایسه بر بهبود املای دانش آموزان ابتدایی با ناتوانی نوشتن [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 49-73]
  • نعمتی، شهروز اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر نگرش نسبت به مدرسه در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 7-25]
  • نعمتی، شهروز تأثیر رویکرد راه‌حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 134-154]

و

  • واقف، لادن اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای مغز (tDCS) بر توجه-انتخابی و انعطاف‌پذیری‌شناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 23-41]

ه

  • هاشمی، جواد مقایسه نارسایی هیجانی، تاب‌آوری و همدلی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی‌های یادگیری [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 90-107]
  • هاشمی، زهره اثربخشی آموزش فنون‌های ذهن آگاهی انفصالی و آموزش توجه بر بهبود افسردگی و نشخوار فکری در مادران دارای کودک مبتلا به اختلال یادگیری [دوره 8، شماره 1، 1397، صفحه 126-142]
  • هاشمی، زهره مقایسه باورهای فرا شناختی، نشخوار فکری، نگرانی و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 8، شماره 4، 1398، صفحه 155-175]

ی

  • یدالهی، الهه مقایسه غنای محیطی مدرسه بین کودکان بهنجار و مبتلا به اختلال‌های یادگیری 9 تا 12 ساله [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 74-90]
  • یعقوبی، ابوالقاسم بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا: مطالعه‌ی موردی [دوره 8، شماره 3، 1398، صفحه 133-151]