نمایه نویسندگان

آ

  • آریاپوران، سعید شیوع افسردگی در کودکان دچار اختلال یادگیری خاص: نقش ارتباط کودک-والد و کودک-معلم [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 300-315]
  • آقاجانی، سیف اله مقایسه مشارکت گروهی و حساسیت به طرد در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 187-199]

ا

  • ابویی، آزاده اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی و علائم عصب شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 70-86]
  • ادیب، یوسف بررسی تجربه زیسته مربیان کودکان دچار اختلالات یادگیری ویژه: یک مطالعه کیفی پدیدارشناسی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 316-329]
  • افروز، غلامعلی بررسی دقت و حساسیت سامانه هوشمند غربالگر در پیش‌بینی کودکان مستعد اختلالات عصبی-تحولی (نقص توجه-بیش‌فعالی و نارساخوانی) [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 87-109]
  • اکبری، تقی کارآمدی مداخله مبتنی بر مثبت اندیشی با تأکید بر آموزه‌های اسلامی بر تاب‌آوری و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 7-31]
  • اوجاقی‌گیگلو، صیاد اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه‌پیشرفت و بهزیستی‌روان شناختی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 170-186]

ب

  • بدری گرگری، رحیم اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر ظرفیت حافظه‌کاری دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 32-47]
  • بیرامی، منصور اثربخشی آموزش ریاضی بر عزت ‌نفس و خودکارآمدی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی، نوشتن و بهنجار بر اساس مدل مک‌کارتی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 226-239]
  • بنیادی، زهره اثربخشی آموزش ایزی‌مایند بر اضطراب ریاضی و خودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 48-69]

پ

  • پادروند، حافظ اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی به شیوه گروهی بر بهبود همدلی و کاهش اضطراب اجتماعی دانش‌آموزان پسر دچار ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 366-379]
  • پیرانی، ذبیح اثربخشی آموزش توان‌بخشی شناختی بر بهبود پردازش اطلاعات و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 212-225]
  • پرزور، پرویز کارآمدی مداخله مبتنی بر مثبت اندیشی با تأکید بر آموزه‌های اسلامی بر تاب‌آوری و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 7-31]
  • پشاآبادی، سمیرا مقایسه نشخوارهای فکری و سازوکارهای دفاعی در دانش‌آموزانِ با یا بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 330-343]
  • پورابراهیم، تقی مقایسه استرس والدگری، هیجانات منفی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در مادران کودکان با و بدون ناتوانی ‏های یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-28]
  • پورروستایی اردکانی، سعید تأثیر فناوری واقعیت افزوده بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نارساخوان پایه دوم ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 58-86]
  • پورفرهمند، مجتبی اثربخشی بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر مهارت‌های دیداری بر ادراک دیداری ‌شنیداری فضایی و سرعت ردیابی خواندن دانش‌آموزان دارای اختلال‌های یادگیری خاص [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 200-211]

ت

  • تجلی، پریسا اثربخشی برنامه داوسون-گوئیر بر بهبود توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 110-129]
  • تکلوی، سمیه مقایسه اثربخشی برنامه‌های مدیریت والدین و دلسوزی به خود بر سطوح خودانتقادی مادرانِ کودکان دارای اختلالات یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 104-124]

چ

  • چناری، سمیرا بررسی تجربه زیسته مربیان کودکان دچار اختلالات یادگیری ویژه: یک مطالعه کیفی پدیدارشناسی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 316-329]
  • چهاردولی، داود مقایسه نشخوارهای فکری و سازوکارهای دفاعی در دانش‌آموزانِ با یا بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 330-343]

ح

  • حیاتی، مژگان اثربخشی آموزش فرزندپروری هشیار مبتنی بر رویکرد ایماگوتراپی بر تعامل والد کودک مادران فرزند مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 254-267]
  • حیدری، حسن اثربخشی آموزش توان‌بخشی شناختی بر بهبود پردازش اطلاعات و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 212-225]
  • حیدری، فاطمه مقایسه اثربخشی روش‌های آموزشی فنوگرافیکس و دیویس بر عملکرد خواندن و هیجان تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال خواندن [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 29-57]
  • حسینی، فریده سادات اثربخشی آموزش ایزی‌مایند بر اضطراب ریاضی و خودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 48-69]
  • حسینی، فریده سادات مقایسه اثربخشی روش‌های آموزشی فنوگرافیکس و دیویس بر عملکرد خواندن و هیجان تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال خواندن [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 29-57]

خ

  • خاطری، الهه تأثیر فناوری واقعیت افزوده بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نارساخوان پایه دوم ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 58-86]
  • خانی صلوات، زهرا اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر ظرفیت حافظه‌کاری دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 32-47]

د

  • دانشمندی، سعیده مقایسه خودتنظیمی انگیزشی، پردازش هیجانی و حسی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و دانش آموزان بهنجار [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 344-355]
  • داوودی، حسین اثربخشی آموزش توان‌بخشی شناختی بر بهبود پردازش اطلاعات و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 212-225]
  • درخشان فر، روح الله اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی به شیوه گروهی بر بهبود همدلی و کاهش اضطراب اجتماعی دانش‌آموزان پسر دچار ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 366-379]
  • درویشی، الهام اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی و علائم عصب شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 70-86]
  • دلاوریان، مونا بررسی دقت و حساسیت سامانه هوشمند غربالگر در پیش‌بینی کودکان مستعد اختلالات عصبی-تحولی (نقص توجه-بیش‌فعالی و نارساخوانی) [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 87-109]
  • دمهری، فرنگیس اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی و علائم عصب شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 70-86]
  • دنیا مالی، الهه مقایسه استرس والدگری، هیجانات منفی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در مادران کودکان با و بدون ناتوانی ‏های یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-28]
  • دهقانی، یوسف اثربخشی آموزش ایزی‌مایند بر اضطراب ریاضی و خودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 48-69]
  • دهقانی، یوسف مقایسه اثربخشی روش‌های آموزشی فنوگرافیکس و دیویس بر عملکرد خواندن و هیجان تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال خواندن [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 29-57]

ر

  • رحمانی، علی اثربخشی آموزش توان‌بخشی شناختی بر بهبود پردازش اطلاعات و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 212-225]
  • رضایی فرد، اکبر مقایسه خودتنظیمی انگیزشی، پردازش هیجانی و حسی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و دانش آموزان بهنجار [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 344-355]

ز

  • زارعی زوارکی، اسماعیل تأثیر فناوری واقعیت افزوده بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نارساخوان پایه دوم ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 58-86]

س

  • سیاوشی فر، نسیم اثربخشی برنامه داوسون-گوئیر بر بهبود توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 110-129]
  • سپهریان آذر، فیروزه اثربخشی توانبخشی مخچه بر روی رشد حرکتی و بیان نوشتاری دانش آموزان دارای اختلال دیسگرافیا [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 125-143]
  • سعیدمنش، محسن اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی و علائم عصب شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 70-86]
  • سلگی، محیا اثربخشی آموزش فرزندپروری هشیار مبتنی بر رویکرد ایماگوتراپی بر تعامل والد کودک مادران فرزند مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 254-267]
  • سلیمانی، اسماعیل بررسی مدل معادلات ساختاری آگاهی فراشناختی، خودکارآمدی و انگیزه تحصیلی با نگرش به درس ریاضی: با آزمون نقش واسطه‌ای اضطراب ریاضی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 282-299]
  • سلیمانی، اسماعیل اثربخشی توانبخشی مخچه بر روی رشد حرکتی و بیان نوشتاری دانش آموزان دارای اختلال دیسگرافیا [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 125-143]

ش

  • شریعت باقری، محمد مهدی اثربخشی برنامه داوسون-گوئیر بر بهبود توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 110-129]
  • شفائی، محمد اثربخشی آموزش ریاضی بر عزت ‌نفس و خودکارآمدی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی، نوشتن و بهنجار بر اساس مدل مک‌کارتی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 226-239]

ط

  • طالبی، سهیلا مقایسه‌ زمان واکنش و حافظه‌ بینایی در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 240-253]
  • طاهر، محبوبه اثربخشی بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر مهارت‌های دیداری بر ادراک دیداری ‌شنیداری فضایی و سرعت ردیابی خواندن دانش‌آموزان دارای اختلال‌های یادگیری خاص [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 200-211]

ع

  • عابدینی، زلیخا بررسی تجربه زیسته مربیان کودکان دچار اختلالات یادگیری ویژه: یک مطالعه کیفی پدیدارشناسی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 316-329]
  • عزتی بابی، مریم مقایسه خودکنترلی و رفتار قلدری -قربانی در دانش‌آموزان دچار اختلال یادگیری خاص و دانش‌آموزان بهنجار [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 356-365]
  • عقیقی، آرش مقایسه خودتنظیمی انگیزشی، پردازش هیجانی و حسی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و دانش آموزان بهنجار [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 344-355]
  • عینی، ساناز اثربخشی درمان تعاملی والد-کودک بر تنیدگی والدگری و خودکارآمدی والدگری مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 380-393]
  • عنایتی، الهه مقایسه‌ی هیجانات تحصیلی دانش‌آموزان با انواع اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 87-103]

غ

  • غفاری، عذرا مقایسه اثربخشی برنامه‌های مدیریت والدین و دلسوزی به خود بر سطوح خودانتقادی مادرانِ کودکان دارای اختلالات یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 104-124]

ف

  • فرامرزی، سالار مقایسه‌ی هیجانات تحصیلی دانش‌آموزان با انواع اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 87-103]
  • فرضی وانستانق، فرامرز مقایسه اثربخشی برنامه‌های مدیریت والدین و دلسوزی به خود بر سطوح خودانتقادی مادرانِ کودکان دارای اختلالات یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 104-124]

ق

  • قاسمی، قادر مقایسه خودکنترلی و رفتار قلدری -قربانی در دانش‌آموزان دچار اختلال یادگیری خاص و دانش‌آموزان بهنجار [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 356-365]
  • قبادی زاده، شبروز مقایسه نشخوارهای فکری و سازوکارهای دفاعی در دانش‌آموزانِ با یا بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 330-343]
  • قدم پور، عزت اله اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی به شیوه گروهی بر بهبود همدلی و کاهش اضطراب اجتماعی دانش‌آموزان پسر دچار ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 366-379]
  • قصیری گودرزی، سارا اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی به شیوه گروهی بر بهبود همدلی و کاهش اضطراب اجتماعی دانش‌آموزان پسر دچار ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 366-379]

ک

  • کارگر، فاطمه مقایسه‌ زمان واکنش و حافظه‌ بینایی در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 240-253]
  • کاظم زاده، نگین اثربخشی توانبخشی مخچه بر روی رشد حرکتی و بیان نوشتاری دانش آموزان دارای اختلال دیسگرافیا [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 125-143]
  • کیان ارثی، فرحناز ساخت و هنجاریابی ابزار تشخیصی اختلال یادگیری ویژة خواندن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 130-150]
  • کرمی، مریم ساخت و هنجاریابی ابزار تشخیصی اختلال یادگیری ویژة خواندن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 130-150]

م

  • ماجدی، حسین تأثیر بازی های رایانه ای بر الگوی امواج مغزی در افراد مبتلا به ناتوانی های یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 144-159]
  • ماهرالنقش، فهیمه اثربخشی آموزش خودگردانی یادگیری بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری نوشتاری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 151-169]
  • ماهرالنقش، مریم اثربخشی آموزش خودگردانی یادگیری بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری نوشتاری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 151-169]
  • متین، حسین اثربخشی آموزش فرزندپروری هشیار مبتنی بر رویکرد ایماگوتراپی بر تعامل والد کودک مادران فرزند مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 254-267]
  • محسن پور، زینب مقایسه مشارکت گروهی و حساسیت به طرد در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 187-199]
  • محمدی، ولی اثربخشی روش آوایی و واژگانی بر بهبود مهارت خواندن انگلیسی زبان‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 268-281]
  • مرادی، محمدرضا اثربخشی آموزش خودگردانی یادگیری بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری نوشتاری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 151-169]
  • مهرآور گیگلو، شهرام اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه‌پیشرفت و بهزیستی‌روان شناختی دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 170-186]
  • موحدی، یزدان تأثیر بازی های رایانه ای بر الگوی امواج مغزی در افراد مبتلا به ناتوانی های یادگیری [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 144-159]
  • مومنی، افسانه مقایسه خودتنظیمی انگیزشی، پردازش هیجانی و حسی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و دانش آموزان بهنجار [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 344-355]

ن

  • نریمانی، محمد مقایسه مشارکت گروهی و حساسیت به طرد در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 187-199]
  • نریمانی، محمد اثربخشی آموزش ریاضی بر عزت ‌نفس و خودکارآمدی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی، نوشتن و بهنجار بر اساس مدل مک‌کارتی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 226-239]
  • نریمانی، محمد شیوع افسردگی در کودکان دچار اختلال یادگیری خاص: نقش ارتباط کودک-والد و کودک-معلم [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 300-315]
  • نظری، وکیل اثربخشی آموزش ریاضی بر عزت ‌نفس و خودکارآمدی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی، نوشتن و بهنجار بر اساس مدل مک‌کارتی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 226-239]
  • نعمتی، شهروز اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر ظرفیت حافظه‌کاری دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 32-47]
  • نوروززاده، وحید بررسی مدل معادلات ساختاری آگاهی فراشناختی، خودکارآمدی و انگیزه تحصیلی با نگرش به درس ریاضی: با آزمون نقش واسطه‌ای اضطراب ریاضی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 282-299]

ه

  • هاشمی، تورج اثربخشی آموزش ریاضی بر عزت ‌نفس و خودکارآمدی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی، نوشتن و بهنجار بر اساس مدل مک‌کارتی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 226-239]
  • هاشمی، زهره اثربخشی درمان تعاملی والد-کودک بر تنیدگی والدگری و خودکارآمدی والدگری مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 380-393]

ی

  • یوسفی، ناصر اثربخشی آموزش فرزندپروری هشیار مبتنی بر رویکرد ایماگوتراپی بر تعامل والد کودک مادران فرزند مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 254-267]
  • یوسفی، ناصر مقایسه نشخوارهای فکری و سازوکارهای دفاعی در دانش‌آموزانِ با یا بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 330-343]