آ
-
آشفتگی شناختی
مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
-
آگاهی واج شناختی
مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
-
آموزش راهبردهای خودتنظیمی
بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
-
آموزش مستقیم توجه
طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
-
آموزگاران
تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]
ا
-
اختلالات یادگیری
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
-
اختلالات یادگیری
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
-
اختلالات یادگیری
تأثیر بازیهای رایانهای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
-
اختلال یادگیری خاص
اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازیدرمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
-
اختلال یادگیری خاص
نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیشبینی پرخاشگری مدرسهای دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
-
اختلال یادگیری خاص
مقایسه اثربخشی تقویت حافظهکاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازششناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
-
اختلال یادگیری خاص
اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تابآوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
-
اختلال یادگیری خاص
مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
-
اختلال یادگیری خاص
مقایسۀ اثربخشی توانبخشیشناختی و شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
-
اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی
بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 62-46]
-
اختلال یادگیری خاص ریاضی
نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیشبینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
-
اختلال یادگیری ریاضی
تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیتهای شناختی بهبود دهنده یادگیری در دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 35-19]
-
اختلال یادگیری ویژه
مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمکطلبی تحصیلی در بین دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
-
اختلال خواندن
اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روانخوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 106-92]
-
اختلال ریاضی
تأثیر بازیهای رایانهای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
-
استحکام روانی
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
-
اشتیاق تحصیلی
تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تابآوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
-
اضطراب اجتماعی
مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 62-72]
-
انزوای اجتماعی
مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
-
انعطافپذیری
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
-
انعطافپذیری شناختی
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
-
انعطافپذیری شناختی
مقایسۀ اثربخشی توانبخشیشناختی و شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
-
انگیزش پیشرفت تحصیلی
نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیشبینی پرخاشگری مدرسهای دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
-
انگیزه پیشرفت
مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]
ب
-
بازداری پاسخ
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
-
بازیدرمانی شناختی رفتاری
اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازیدرمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
-
بازیهای رایانهای استراتژیک
تأثیر بازیهای رایانهای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
-
برنامه راهبردهای خود نظم دهی
اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روانخوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 106-92]
پ
-
پدیدارشناسی
شناسایی پویاییهای خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
-
پرخاشگری مدرسهای
نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیشبینی پرخاشگری مدرسهای دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
-
پردازششناختی
مقایسه اثربخشی تقویت حافظهکاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازششناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
-
پرسشنامه تشخیصی اختلال های یادگیری ویژه
ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
-
پژوهش کیفی
شناسایی پویاییهای خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
-
پیشرفت تحصیلی
مقایسۀ اثربخشی توانبخشیشناختی و شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
-
پیشرفت تحصیلی
تأثیر بازیهای رایانهای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
ت
-
تابآوری
اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تابآوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
-
تابآوری تحصیلی
تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تابآوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
-
تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
-
تحلیل مضمون
تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیتهای شناختی بهبود دهنده یادگیری در دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 35-19]
-
تفکرانتقادی
مقایسه اثربخشی تقویت حافظهکاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازششناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
-
تفکر انتقادی
تأثیر بازیهای رایانهای استراتژیک بر تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 98-83]
-
تنیدگی
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
-
تنظیم هیجان
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
-
توانبخشی شناختی
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
-
توانبخشی شناختی
مقایسۀ اثربخشی توانبخشیشناختی و شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
-
توجه
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
-
توجه
طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
ح
-
حافظه فعال
اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازیدرمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
-
حافظه فعال
مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفههای سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
-
حافظه فعال دیداری- فضایی
نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیشبینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
-
حافظه کاری
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 85-97]
-
حافظه کاری
مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
-
حافظهکاری
مقایسه اثربخشی تقویت حافظهکاری و آموزش تفکرانتقادی بر پردازششناختی کودکان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 21-6]
خ
-
خودکارآمدی تحصیلی
تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تابآوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
-
خودکارآمدی تحصیلی
مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]
د
-
درمان مبتنی بر شفقت
اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تابآوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
-
دلزدگی تحصیلی
مقایسه سبکهای تصمیمگیری و دلزدگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 22-32]
ر
-
رفتار قلدری– قربانی
مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 62-72]
-
روانخوانی
اثربخشی آموزش راهبردهای خود نظم دهی بر روانخوانی دانش آموزان دارای اختلال خواندن [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 106-92]
-
روش پیمایش
تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]
س
-
ساخت و اعتبار یابی
ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
-
سازگاری اجتماعی
بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
-
سازگاری تحصیلی
تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تابآوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
-
سبکهای تصمیمگیری
مقایسه سبکهای تصمیمگیری و دلزدگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 22-32]
-
سرعت پردازش
نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیشبینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
-
سرعت پردازش
مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفههای سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
ش
-
شفقت خود
مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمکطلبی تحصیلی در بین دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
-
شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی
مقایسۀ اثربخشی توانبخشیشناختی و شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود انعطافپذیری شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 82-66]
ط
-
طرد همسالان
نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیشبینی پرخاشگری مدرسهای دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
ع
-
عدم تحمل بلاتکلیفی
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
-
علائم اختلالات یادگیری خاص
تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]
-
عملکرد تحصیلی
نقش عملکردی حافظه فعال، دیداری- فضایی و سرعت پردازش در پیشبینی عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری خاص ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 73-84]
ف
-
فعالیتهای شناختی
تدوین الگوی مفهومی یادگیری ریاضی و فعالیتهای شناختی بهبود دهنده یادگیری در دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 35-19]
ک
-
کارآمدی خواندن
طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
-
کارکردهای اجرایی
مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفههای سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
-
کیفیت زندگی
مقایسه آشفتگی شناختی، انزوای اجتماعی و کیفیت زندگی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 80-66]
-
کلیدواژه ها: پویاییهای خانواده
شناسایی پویاییهای خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
-
کمک طلبی تحصیلی
مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمکطلبی تحصیلی در بین دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
م
-
محتوای دیجیتال
محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 80-100]
-
مداخلات روانشناختی
بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 62-46]
-
مرور سیستماتیک
بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی : مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 62-46]
-
مرور سیستماتیک
محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 80-100]
-
میزان شناخت
تعیین میزان شناخت آموزگاران دوره ابتدایی منطقه 18 استان تهران از علائم اختلالات یادگیری خاص و تعیین رابطه بین میزان سابقه کاری آموزگاران با میزان شناخت آنان از علائم اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 18-6]
-
مهارتهای اجتماعی
مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]
-
مهارتهای مثبتاندیشی
اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی روی تنیدگی،انعطاف پذیری شناختی و استحکام روانی مادران دارای فرزند با اختلالات یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 37-22]
ن
-
ناتوانی یادگیری
مقایسه اضطراب اجتماعی با رفتار قلدری - قربانی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 62-72]
-
ناتوانی یادگیری
تدوین مدل علی سازگاری تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی: نقش میانجی تابآوری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 18-33]
-
ناتوانی یادگیری
مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفههای سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
-
ناتوانی یادگیری
مقایسه اثربخشی مدل مبتنی بر انگیزه پیشرفت و آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 91-81]
-
ناتوانی یادگیری خاص
مقایسه سبکهای تصمیمگیری و دلزدگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 22-32]
-
ناتوانی های یادگیری
بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
-
ناتوانیهای یادگیری
شناسایی پویاییهای خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری: یک مطالعه پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 6-21]
-
ناتوانیهای یادگیری خاص
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
-
ناتوانیهای ذهنی
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
-
نارساخوان
محتوای دیجیتال مناسب برای افراد نارساخوان: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 80-100]
-
نارساخوان
مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
-
نارساخوانی
مقایسه کارکردهای اجرایی با زیرمؤلفههای سرعت پردازش و حافظه فعال در کودکان با و بدون نارساخوانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 6-17]
-
نارساخوانی
طراحی برنامه آموزش توجه مستقیم و بررسی اثربخشی آن بر ابعاد توجه دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 50-36]
-
نارسایی هیجانی
اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تابآوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
-
ناگویی خلقی
مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمکطلبی تحصیلی در بین دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 101-115]
-
نشانگر خواندن
ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
-
نوروفیدبک
اثربخشی درمان نوروفیدبک و بازیدرمانی شناختی رفتاری و ترکیب این دو روش بر حافظه فعال کودکان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 47-61]
-
نوشتن و ریاضی
ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه تشخیصی اختلال یادگیری ویژه (فرم ویژه معلم) به همراه نشانگرهای خواندن، نوشتن و ریاضی بر اساس پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 63-79]
و
-
والدین
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در مادران کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 49-38]
ه
-
هماهنگی دیداری حرکتی
بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1400-1401، صفحه 34-45]
-
همدلی
اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر تابآوری، نارسایی هیجانی و همدلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400-1401، صفحه 65-50]
-
همدلی عاطفی
نقش انگیزش پیشرفت تحصیلی، طرد همسالان و همدلی عاطفی در پیشبینی پرخاشگری مدرسهای دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 1، 1400-1401، صفحه 33-46]
-
هوش چند گانه
مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر هوش چند گانه و آگاهی واج شناختی و ترکیب این دو روش بر بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 65-51]
ی
-
یکپارچگی حسی حرکتی
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 4، 1400-1401، صفحه 114-99]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد